Announcement

Collapse
No announcement yet.

1996 523i kytkinremonttia tiedossa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulukka
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 51
    • Joensuu

    1996 523i kytkinremonttia tiedossa...

    …eli luistelee luistelee isolla vaihteella kun laittaa kaasua…

    Saatiin Joensuulainen Autokätevä Immonen puuhaan ja ensi keskiviikkona olisi aika. Sanoi ettei osta motonetin kamppeita vaan laittaa koneeseen sachsin kilut sisälle. Arveli että osat maksaa 200-300 € ja työt 300-400 €. Kaikkiaan siis 500-700 €. Ei ole kuulemma ihan helpoin kytkin vaihdettavaksi. Kuulostaakos kustannukset järkeviltä?

    Onkos tuolla jotain muuta mitä kannattaa laitattaa samalla kun on vaihteisto irti (halvalla); jotain tukikumeja tai kampiakselin stefaa tms? Ehdotuksia?

    Nyt on jo ihan sama heitellä tonttuja ikkunan taakse kaljapulloilla – saattaa mennä lahjasuunnitelmat vähän uusiksi kun juuri saatiin kansiremppa maksettua. Ei tässä voi edes sanoa miten paljon vtuttaa.
    vm. 1996 E39 523i - hankittu 8/2007
  • kovaluu1
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 299
    • seinäjoki

    #2
    kaverille vaihdettiin 100eurolla koko kytkin paketti, auto oli sama(e39 mut520) ja alkuperäinen kytkinpaketti n.250e eli 350e. aika kova tuo korjaamon hinta arvio. älä hae tarvike kytkintä, vain orginellia partsia.

    Comment

    • kovaluu1
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 299
      • seinäjoki

      #3
      ja ilman muuta laita samalla uus stefa kammen takapäähän..

      Comment

      • kovaluu1
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 299
        • seinäjoki

        #4
        lisäks vielä ihmettelen et miksei o helppo vaihtaa kytkinpakettia? kone on pitkittäin ja takaveto!!taitaa korjaamo vedättää

        Comment

        • visa e36
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 753
          • Järvenpää

          #5
          Aika kova hinta kytkin rempalle mikä ei ole sen kummoisempi kuin muissakaan takatuuppareissa. Taka stefa kannattaa kyllä vaihdattaa samalla. Kyseleppä jostain nyrkkipajasta samaa ja vaikka tilaat osat kl-varaosasta. Pääset aika paljon halvemmalla... vähän vedätyksen makua "ei ole ihan helpoimpia". mikä tahansa korjaamo tuosta kuitenkin suoriutuu tyyliin viet aamulla ja haet illalla.
          Nykyiset
          -63 Pontiac Catalina convertible
          -05 E53 X5 3.0d

          Comment

          • kuukankorpi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 634

            #6
            kytkimen vaihto tosiaan kustantaa n100-150e.Siitä ylöspäin on jo vedättämistä.Ja eikä kannata hylkiä motonetin kytkimiäkään.Itse ostin motonetista kytkinsarjan.oli muistaakseni luk,in laatikko jossa oli sachsin rojut sisällä.Eli laatukamaa mutunetin hinnalla,tosin vaatiin paikanpäällä käyntiä ja lupaa avata laatikko ja katsoa mitkä kamat siellä on.

            Comment

            • goldenm
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 544

              #7
              Sanoi ettei osta motonetin kamppeita vaan laittaa koneeseen sachsin kilut sisälle.
              En suosittele edes kysymään, mitkä romut löytyvät täältä autovaraosien halpahallissa myytävästä kytkinpaketista.
              ytkimen vaihto tosiaan kustantaa n100-150e.Siitä ylöspäin on jo vedättämistä.Ja eikä kannata hylkiä motonetin kytkimiäkään.Itse ostin motonetista kytkinsarjan.oli muistaakseni luk,in laatikko jossa oli sachsin rojut sisällä.Eli laatukamaa mutunetin hinnalla,tosin vaatiin paikanpäällä käyntiä ja lupaa avata laatikko ja katsoa mitkä kamat siellä on.
              Eipä näitä osia moni tehdas valmista.
              Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                #8
                omaan 328:siin aikoinaan oli työveloitus 150euroa! eli höpötyslisää on hinnassa.
                M550d

                Comment

                • Pulukka
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 51
                  • Joensuu

                  #9
                  Mitenkäs monta tuntia tuommoseen kytkimen vaihtohommaan yleensä menee; eikös nykyisin paja kuin paja veloita tunnilta n 40-50 €? Eihän tuota nyt kukaan kolmessa tunnissa vaihda vai vaihtaako? Toisaalta jos työ maksaa 400 euroa niin tuohonhan on saatu menemään 8 tuntia.

                  No voihan perhana tätä hommaa; pitänee vielä vertailun vuoksi soitella pariin paikkaan ja kysäistä paljonko vaihtotyö maksaa niin on edes jotain vipuvartta tuohon hommaan...

                  Onko tuo kampiakselin stefan vaihto isokin homma tuohon päälle eli pitääkö siinä jotain vauhtipyörää irrotella ja säätää tuntien verran vai mitä tuohon kannattaisi varata. Onko stefalla väliä mistä kannattaa ostaa ja saako sitä mistään muualta kuin alkuperäisenä varaosana..?
                  vm. 1996 E39 523i - hankittu 8/2007

                  Comment

                  • Pulukka
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 51
                    • Joensuu

                    #10
                    Homma etenee taas; korjaamo vaihtui kun sain tarjouksen työn osalta 160-180 €. Nyt vien omat kilkkeet pajalle eli tilasin ad varaosalta lukin kytkinpaketin hintaan 240 € (sachsin osat ois ollu 270 € mutta ei kuulemma käytännön eroa) ja bemarilta tuon kampiakselin takapään stefan järkyttävään 44,50 €:n kiskurihintaan. Uuden pajan hemmot suosittelivat kuitenkin noita osia.

                    Jokos tässä alkaa olla järkeä..? Kylläpä joskus muutamalla puhelinsoitolla saa aikaiseksi paljon säästöä vaikka tuo stefan hinta vähän vituttaakin
                    vm. 1996 E39 523i - hankittu 8/2007

                    Comment

                    • Lanttu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 1643

                      #11
                      Mitähän oikein hourailet kytkinmerkeistä? LuK on vähintään yhtä suuri toimittaja autotehtaille, suuressa osassa BMW-merkkisiä vaunuja on LuK:n kytkytin sen lähtiessä tuotantolinjalta. (Pulukka = Ahkio)

                      Comment

                      • Pulukka
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 51
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Lanttu View Post
                        Mitähän oikein hourailet kytkinmerkeistä? LuK on vähintään yhtä suuri toimittaja autotehtaille, suuressa osassa BMW-merkkisiä vaunuja on LuK:n kytkytin sen lähtiessä tuotantolinjalta. (Pulukka = Ahkio)
                        Mitenkä niin hourailen? Ekalla pajalla olisivat laittaneet autoon sachsin osat, tällä toisella sanoivat että tilaa itse varaosamaailmasta kun sieltä saa lukkia tai sachssia. tilasin lukkia kun oli koko kilkesatsin hinta 30 € halvempi kuin sachsilla ja myyjän mukaan noilla merkeillä ei eroa laadussa = hyviä...

                        Tiedossa on että jompaakumpaa merkkiä kannattaa suosia kytkinosissa. Hyvä että semmoisiin sitten tulikin kitsauksissaan päädyttyä.
                        vm. 1996 E39 523i - hankittu 8/2007

                        Comment

                        • Matula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1706

                          #13
                          Mua alkaa oikein kylmään tämä sun huono tuuri auton kanssa, toki kytkinkin on kuluva osa mutta tämmönenhän painaa miehen ihan lyttyyn.

                          Comment

                          • jonne
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 248
                            • Rusko

                            #14
                            Ei ihan helppo homma...

                            En pitäisi sitä operaatiota ihan helppona. Ei ainakaan E36:ssa

                            Our biggest and most comprehensive article yet. From start to finish, all the instructions are here, along with about 70 photos too!
                            Mikä laulaen tulee, se tulee.

                            BMW E39 M5, vm. 2002

                            Comment

                            • Wille83
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 98
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Matula View Post
                              Mua alkaa oikein kylmään tämä sun huono tuuri auton kanssa, toki kytkinkin on kuluva osa mutta tämmönenhän painaa miehen ihan lyttyyn.
                              Pulukka... kolme sanaa... OSTA TOINEN AUTO!!

                              Älä korjaa tollasta ritsaa enää... vaihda autoliikkeessä toiseen...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎