Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 startin vaihto, kuinka sais helpoten vaihettuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samivaan
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 176

    m20b25 startin vaihto, kuinka sais helpoten vaihettuu

    (kyllä koitin hakua starttiin liittyvillä sanoilla, en löytänyt. Jos jo käsitelty aihe niin kaipailen ainakin hakusanat)

    Kesäloma lähenee, joten startin hiilien vaihdon aika alkaa olla käsillä. Lyhykäisyydessään kysymys. Lähteekö m20b25 koneen startti yläkautta, ja jos ei, mitä alakautta pitää irroittaa/mitä pitää purkaa että sieltä nyt mitenkään pääsee startin alueelle käsiksi?
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Nastola

    #2
    Alhaalta päin pääsee pultin kantoihin käsiks irroittamatta mitään, mutta siellä imusrj:n alla on vastamutterit joihin on vittumaista päästä käsiks! Kun pultit on irti homma ei sen jälkee oo enää paha.
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • samivaan
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 176

      #3
      Noniin nyt vaihtotyö on testattu. Laiskana en autoa viittiny nostaa ylös, kun autossa on madallussarja ja tunkki ei sovi suoraan alle.

      Eli E34sessa sopii purkamaan yläkautta ja tiputtamaan startin vaan auton alle, ja työntämään sen samaa kautta takasin.

      Nyt jos joku viittis olla todella ystävällinen, ja kertomaan, tuleeko keltamusta vai mustavihreä solenoidin yläpuolelle?

      Comment

      • Lakeson
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 649
        • Jyväskylä

        #4
        Kytkentäkaavion mukaan virtalukolta lähtee solenoidille SWGE = mustakeltainen.
        Ei mopolla mahottomia..

        Comment

        • samivaan
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 176

          #5
          Eli mustakeltainen tulee ylös, maadotus keskelle siihen ainoaan isoon ruuviin mihin se nyt yleensäkkään käy, ja musta vihreä sitten sinne alas?

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #6
            Ainakin E30:ssä ne liittimet oli sen kokoiset että niistä pystyi päättelemään mikä tuli mihinkin... eli ne navat startissa hieman erikokoiset.

            Comment

            • samivaan
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 176

              #7
              Sepä se tässä ongelmaksi tuli, kun entisessä rikkinäisessä startissa oli 3 paikkaa johdoille, jokainen ruuvi eri kokoinen. Ei siis edes pystynyt laittamaan kaikkia johtoja paikalleen, jos laittoi väärin. Nyt vaihtostartissa noiden ruuvien tilalla on liuskaliittimet.
              No pistin johdot samoinpäin kun omassa ex startissa oli, mutta ei pelaa. Ehkä on kaupanpäälle tullut johtoja nykiessä joku miellyttävä maadotushäiriö tms.

              edit: En vissiin sit laittanut samoinpäin niitä piuhoja, nyt nimittäin pelaa hienosti.
              Last edited by samivaan; 16-06-2005, 16:52.

              Comment

              • ismok87
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 27

                #8
                m20b25 startin vaihto, kuinka sais helpoten vaihettuu

                elikkäs kuinka tuohon m20b25 mottiin saisi vaihettuu startin kaikkein helpoten, yläkautta se kuulemma onnistuu mutta aika vittumaista sorhaamista se tuntus olevan joten onnistuisko alakautta helpommin?

                mitä asioita kannattas ottaa huomioon tuossa ja mitä pitää ehottomasti muistaa? akusta tietenkin navat eka irti ennekun alkaa mitään sätämään?

                olisi aika kiire joten toivon pikaisia neuvoja viisaimmilta

                kiitos jo etukäteen

                Comment

                • -Jarno-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1140
                  • Salo

                  #9
                  Helpoiten varmaan k?y kun on kaks jannua, toinen auton alla ja toinen konehuoneessa. Jos tuntuu et on ahdasta niin imusarjan kyll? saa siit? aika ?k?sesti nyp?tty? irti.
                  ________
                  Wellbutrin death
                  Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:17.

                  Comment

                  • goldenm
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 544

                    #10
                    Itse vaihdoin joskus aikanaan alakautta, ei muistaakseni mikään kovin paha homma. Kaverista saattaisi olla myös apua..
                    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                    Comment

                    • Lötkö
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 644
                      • Keskisuomi

                      #11
                      Alakautta taitaa olla helpoin,pitkällä jatkolla vaan ne kaks pulttia mitkä pitää myös vaihelaatikkoa niin irti,lohkon kyljestä yks pultti auki,startin takapuolelta ja sitten kaks tai kolme johtoa solenoidista irti niin se on siinä. Helpoin ois varmaan kun kaveri pitäis vastaan muttereista konehuoneen puolelta niin ei mee asumiseks. Ja jotain letkujakin muistaakseni joutuu irrottamaan että saa sen sitten nätisti ylös sieltä lohkon kupeesta.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎