Announcement

Collapse
No announcement yet.

APUA!! M40 yläkerta öljystä kuiva!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • condemn
    Newbiemmer
    • Mar 2004
    • 13
    • HML

    APUA!! M40 yläkerta öljystä kuiva!!

    Onko kellään kokemusta 316i M40 koneen öljynkierto ongelmista.
    Otettiin tänään öljykoppa irti kumman äänen vuoksi ja todettiin yläkerta rutikuivaksi öljystä.
    Nokka-akselin laakeripesät olivat vielä ihan kohtuu kunnossa ettei koko kantta tarvisi uusia.
    Yläpään jakotukki kuiva, ongelma syvemmällä koneessa?

    Neuvoja??

    Vastauksia mahdollisimman nopeasti, tietäisi paljon purkaa, mitä purkaa ja tarvisisi saada autokin pois nosturilta.
    Last edited by condemn; 29-12-2007, 18:52.
    E30 Bavaria - varsinainen katumaasturi..
  • goldenm
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 544

    #2
    Saattaisi kuulostaa öljypumpulta tai öljyputkelta, joka on venttiilikoneiston päällä. (Jos on esim. tukossa)
    Paloiko öljynpaineen merkkivalo?
    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Luultavasti se nokan päällä oleva putki tukossa, sen suunnittelija on ollut kaikkea muuta kuin fiksu ja filmaattinen.
      Kuitenkaan sitä putkea ei käsittääkseni saa "avartaa" koska on toteutettu ns. painesuihkuna tms.

      Kannattaa purkaa se putki pois ja koittaa putsailla..uusikaan tuskin maltaita maksaa.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • condemn
        Newbiemmer
        • Mar 2004
        • 13
        • HML

        #4
        Öljyn merkkivalo ei palanut, otettiin jo kyseinen putki irti ja ilma tuntui kulkevan läpi. Kannessa ei näkynyt merkkejä että putken kummastakaan päästä olisi öljyä tullut. Öljyhän nousee Keskeltä kantta putkeen jaettavaksi joka nokalle ja laakeripesälle.
        Sillä meinattiin että vika piilee syvemmällä.
        E30 Bavaria - varsinainen katumaasturi..

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          #5
          Saattaisi olla öljypumpun imujalan kiinnityspultit löysällä tai tippunu. Ainakin kaverilla kävi niin, ota se "pikkuöljypohja" pois niin näet.
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • bimmerrlz
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 363
            • Oulu

            #6
            tuossa m40 pannussa on aika hanakka tukkeutumaan se nokka akselin voiteluputki mikä siinä päällä kulkee.. itellä oli tapana joskus ottaa se irti ja paineilmalla putsailla se.. sen jälkeen siis kun yhet keinut ja nokka-akselin tuhosin ku se ei sitä öljyy ollu saanut.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎