Tuore bemaristi tässä ihmettelee hieman tuoreen hankinnan kanssa
Tuli ostettua tuollainen 324D lieväksi projektiksi (korissa hieman laittoa). Tekniikan tässä pitäisi olla huippua (mm. nokka-akseli oheiskaluineen on jo uusittu. Nyt ajettu vajaat 400tkm). Yksi häiritsevä juttu on. Öljynpainevalo palaa/vilkkuu ajon aikana. Ed.omistaja sanoi, että syynä on viallinen öljynpaineanturi ja vika ollut kuulemma jo jonkin aikaa. Tämän anturin vaihdankin loppuviikosta, jos vain suinkin ehdin.
Itseä kuitenkin aina hirvittää ajella autolla, jossa palaa noinkin kriittinen varoitusvalo. Kone käy kyllä nätisti ja kurkkasin koneen käydessä öljykorkista sisään. Sellainen kupariputki kulki siinä nokkien yläpuolella ja siitä valui jatkuvana vanana öljyä nokan päälle. Ei kovin kovalla paineella, silleen samaan malliin, kuin kannusta kaataisi. Haeskelin juttua foorumin haulla ja päättelinkin jo itse, että öljynpaineet pitäis olla tällöin kunnossa. Tosin lukemani jutut koski lähinnä bensakoneita, mutta tuskin näissä niin suuria eroja on.
Eikö kone lie olisi jo kilkahtanut, kun sillä on kuitenkin ajettu vähintään satoja kilometrejä siten, että ö-painevalo on palanut/vilkkunut? Tuo nokka lie voitelukierrossa viimeisenä? Eli jos sinne asti öljyä tulee, niin voitelee varmaan muutkin paikat?
Varmistaisiko joku guru vielä voinko luottaa, että paineet on ok. Pitäisi lähteä käymään autolla pidempi reissu ennen kuin pääsen anturia vaihtamaan. Koko ajan on kuitenkin hieman epävarma olo. :think
lisäys: Samalla voisin kysyä, että missäs tässä diiselissä on öljynpaineanturi? Öljynsuodatin(?) pöntön (pakosarjojen alapuolella) yläpäässä on yksi anturi, liekkö se juuri tämä öljynpaineanturi?
Tuli ostettua tuollainen 324D lieväksi projektiksi (korissa hieman laittoa). Tekniikan tässä pitäisi olla huippua (mm. nokka-akseli oheiskaluineen on jo uusittu. Nyt ajettu vajaat 400tkm). Yksi häiritsevä juttu on. Öljynpainevalo palaa/vilkkuu ajon aikana. Ed.omistaja sanoi, että syynä on viallinen öljynpaineanturi ja vika ollut kuulemma jo jonkin aikaa. Tämän anturin vaihdankin loppuviikosta, jos vain suinkin ehdin.
Itseä kuitenkin aina hirvittää ajella autolla, jossa palaa noinkin kriittinen varoitusvalo. Kone käy kyllä nätisti ja kurkkasin koneen käydessä öljykorkista sisään. Sellainen kupariputki kulki siinä nokkien yläpuolella ja siitä valui jatkuvana vanana öljyä nokan päälle. Ei kovin kovalla paineella, silleen samaan malliin, kuin kannusta kaataisi. Haeskelin juttua foorumin haulla ja päättelinkin jo itse, että öljynpaineet pitäis olla tällöin kunnossa. Tosin lukemani jutut koski lähinnä bensakoneita, mutta tuskin näissä niin suuria eroja on.
Eikö kone lie olisi jo kilkahtanut, kun sillä on kuitenkin ajettu vähintään satoja kilometrejä siten, että ö-painevalo on palanut/vilkkunut? Tuo nokka lie voitelukierrossa viimeisenä? Eli jos sinne asti öljyä tulee, niin voitelee varmaan muutkin paikat?
Varmistaisiko joku guru vielä voinko luottaa, että paineet on ok. Pitäisi lähteä käymään autolla pidempi reissu ennen kuin pääsen anturia vaihtamaan. Koko ajan on kuitenkin hieman epävarma olo. :think
lisäys: Samalla voisin kysyä, että missäs tässä diiselissä on öljynpaineanturi? Öljynsuodatin(?) pöntön (pakosarjojen alapuolella) yläpäässä on yksi anturi, liekkö se juuri tämä öljynpaineanturi?
Comment