Alkusanoiksi että searchilla olen useamman tunnin noita vastaavia juttuja lukenut, mutta eipä niistä oikein ratkaisuja löytynyt.
Homman nimi on tämä: Eilen ylävesiletku päätti murtua ajossa irti syylarin päästä, ajelin töihin ja huomasin että puskee höyryä. Pysäytin auton heti ensimmäiselle pysäkille tämän huomattuani. Lämmöt eivät ehtineet nousta yli 3/4 mittarissa. Korjailin sen letkun, täytin vettä sen verran mitä sain mahtumaan ja jatkoin matkaa, N. 5-10km jälkeen alkoivat lämmöt taas nousta niin pysähdyin huoltoasemalle, siinä se paljoa pystynyt tekemään, oli sen verran painetta jäähdytysjärjestelmässä että korkkia varovasti irroitellessa nestettä tuli pihalle mutta lisäilin siinä sen minkä pystyin ja jatkoin töihin. Töistä lähtiessäni tarkistin nesteet ja täytin sen KALLT merkkiin saakka ja lähdin kotiin. Pääsin noin 15km ja sitten taas lämmöt alkoi nousta, seilasivat siinä 1/2 ja 3/4 välillä, eivät kuitenkaan enempää nousseet niin pääsin kotiin saakka.
Tänään aamulla koitin ilmailla sitä tuon pullopatentin avulla, autoa en kuitenkaan saanut keula pystyyn asentoon. Käyttelin autoa N. 20min pullo paisarilla, ilmakuplia ei tullut eikä nesteen pinta noussut/laskenut, lämmöt pysyivät kokoajan puolessavälissä. Lähdin heittämään testilenkin niin noin 6km ajon jälkeen lämmöt nousivat siihen 1/2 ja 3/4 väliin niin ajelin kotiin. Pihalla käytin hetken tyhjäkäyntiä niin lämmöt nousi 3/4 kohtaan, kun hiukan antoi kierroksia niin lämpötila lähti taas laskemaan.
Nämä on tulllut tarkastettua:
-Nesteet, Vesi näyttää vedeltä ja öljy öljyltä.
-Ylävesiletku kuuma, alavesiletku haalea, syylärin päästä lähes kylmä.
-Kun auton ajoi lämpimäksi(kondenssivedet pois putkesta) niin putkesta ei näyttäisi tulevan höyryä tai mitään muutakaan.
-hyttiin tulee lämmintä, myös tyhjäkäynnillä, sen huomasi ilmatessa.
-Jäähdytysjärjestelmässä on painetta.
Voisiko vesipumppu/termostaatti ottaa kipeää kun nesteet lentää pihalle? Visko? Tarkoitus olisi perjantaina hakea uusi vesipumppu, termari ja ilmausruuvi varmuuden vuoksi, ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu. Voiko visko vaikuttaa mitenkään lämpöihin ajaessa?
Tässä alkaa olemaan vähän hätä, auto ainoa keino päästä töihin ja matkaa 25km/suunta
Homman nimi on tämä: Eilen ylävesiletku päätti murtua ajossa irti syylarin päästä, ajelin töihin ja huomasin että puskee höyryä. Pysäytin auton heti ensimmäiselle pysäkille tämän huomattuani. Lämmöt eivät ehtineet nousta yli 3/4 mittarissa. Korjailin sen letkun, täytin vettä sen verran mitä sain mahtumaan ja jatkoin matkaa, N. 5-10km jälkeen alkoivat lämmöt taas nousta niin pysähdyin huoltoasemalle, siinä se paljoa pystynyt tekemään, oli sen verran painetta jäähdytysjärjestelmässä että korkkia varovasti irroitellessa nestettä tuli pihalle mutta lisäilin siinä sen minkä pystyin ja jatkoin töihin. Töistä lähtiessäni tarkistin nesteet ja täytin sen KALLT merkkiin saakka ja lähdin kotiin. Pääsin noin 15km ja sitten taas lämmöt alkoi nousta, seilasivat siinä 1/2 ja 3/4 välillä, eivät kuitenkaan enempää nousseet niin pääsin kotiin saakka.
Tänään aamulla koitin ilmailla sitä tuon pullopatentin avulla, autoa en kuitenkaan saanut keula pystyyn asentoon. Käyttelin autoa N. 20min pullo paisarilla, ilmakuplia ei tullut eikä nesteen pinta noussut/laskenut, lämmöt pysyivät kokoajan puolessavälissä. Lähdin heittämään testilenkin niin noin 6km ajon jälkeen lämmöt nousivat siihen 1/2 ja 3/4 väliin niin ajelin kotiin. Pihalla käytin hetken tyhjäkäyntiä niin lämmöt nousi 3/4 kohtaan, kun hiukan antoi kierroksia niin lämpötila lähti taas laskemaan.
Nämä on tulllut tarkastettua:
-Nesteet, Vesi näyttää vedeltä ja öljy öljyltä.
-Ylävesiletku kuuma, alavesiletku haalea, syylärin päästä lähes kylmä.
-Kun auton ajoi lämpimäksi(kondenssivedet pois putkesta) niin putkesta ei näyttäisi tulevan höyryä tai mitään muutakaan.
-hyttiin tulee lämmintä, myös tyhjäkäynnillä, sen huomasi ilmatessa.
-Jäähdytysjärjestelmässä on painetta.
Voisiko vesipumppu/termostaatti ottaa kipeää kun nesteet lentää pihalle? Visko? Tarkoitus olisi perjantaina hakea uusi vesipumppu, termari ja ilmausruuvi varmuuden vuoksi, ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu. Voiko visko vaikuttaa mitenkään lämpöihin ajaessa?
Tässä alkaa olemaan vähän hätä, auto ainoa keino päästä töihin ja matkaa 25km/suunta
Comment