Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmöt seilaa (M50B25 Yllätys..)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikke
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 579
    • Paimio

    Lämmöt seilaa (M50B25 Yllätys..)

    Alkusanoiksi että searchilla olen useamman tunnin noita vastaavia juttuja lukenut, mutta eipä niistä oikein ratkaisuja löytynyt.

    Homman nimi on tämä: Eilen ylävesiletku päätti murtua ajossa irti syylarin päästä, ajelin töihin ja huomasin että puskee höyryä. Pysäytin auton heti ensimmäiselle pysäkille tämän huomattuani. Lämmöt eivät ehtineet nousta yli 3/4 mittarissa. Korjailin sen letkun, täytin vettä sen verran mitä sain mahtumaan ja jatkoin matkaa, N. 5-10km jälkeen alkoivat lämmöt taas nousta niin pysähdyin huoltoasemalle, siinä se paljoa pystynyt tekemään, oli sen verran painetta jäähdytysjärjestelmässä että korkkia varovasti irroitellessa nestettä tuli pihalle mutta lisäilin siinä sen minkä pystyin ja jatkoin töihin. Töistä lähtiessäni tarkistin nesteet ja täytin sen KALLT merkkiin saakka ja lähdin kotiin. Pääsin noin 15km ja sitten taas lämmöt alkoi nousta, seilasivat siinä 1/2 ja 3/4 välillä, eivät kuitenkaan enempää nousseet niin pääsin kotiin saakka.
    Tänään aamulla koitin ilmailla sitä tuon pullopatentin avulla, autoa en kuitenkaan saanut keula pystyyn asentoon. Käyttelin autoa N. 20min pullo paisarilla, ilmakuplia ei tullut eikä nesteen pinta noussut/laskenut, lämmöt pysyivät kokoajan puolessavälissä. Lähdin heittämään testilenkin niin noin 6km ajon jälkeen lämmöt nousivat siihen 1/2 ja 3/4 väliin niin ajelin kotiin. Pihalla käytin hetken tyhjäkäyntiä niin lämmöt nousi 3/4 kohtaan, kun hiukan antoi kierroksia niin lämpötila lähti taas laskemaan.

    Nämä on tulllut tarkastettua:
    -Nesteet, Vesi näyttää vedeltä ja öljy öljyltä.
    -Ylävesiletku kuuma, alavesiletku haalea, syylärin päästä lähes kylmä.
    -Kun auton ajoi lämpimäksi(kondenssivedet pois putkesta) niin putkesta ei näyttäisi tulevan höyryä tai mitään muutakaan.
    -hyttiin tulee lämmintä, myös tyhjäkäynnillä, sen huomasi ilmatessa.
    -Jäähdytysjärjestelmässä on painetta.

    Voisiko vesipumppu/termostaatti ottaa kipeää kun nesteet lentää pihalle? Visko? Tarkoitus olisi perjantaina hakea uusi vesipumppu, termari ja ilmausruuvi varmuuden vuoksi, ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu. Voiko visko vaikuttaa mitenkään lämpöihin ajaessa?
    Tässä alkaa olemaan vähän hätä, auto ainoa keino päästä töihin ja matkaa 25km/suunta
    Last edited by Rikke; 17-01-2008, 12:42.

    Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
    Nyk. VW Golf '00
    Nyk. VW Golf '95
    Historiaa:x17 BMW +Muuta
  • Wille83
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 98
    • Tampere

    #2
    Vesipumppuhan voi aiheuttaa tuollaista oireilua...

    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      #3
      Mulla oli juuri samanlaisia oireita ja silloin oli visko hajalla.
      Teki juuri tuota, että alkoi lämmöt seilaamaan, tosin vain hiljaisessa vauhdissa ja kesäkelillä. Myös tyhjäkäynnillä seilasi, mutta kun antoi kaasua niin auttoi.

      Sinulla en kyllä usko olevan viskossa vikaa, koska luulis viileetä ilmaa
      ajossa riittävän näillä keleillä.
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      • Rikke
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 579
        • Paimio

        #4
        Vesipumpun ja termarin vaihdan viikonloppuna ja toivotaan että sillä korjaantuisi, paha vaan että pitää töihin lähteä tuolla vielä tänään ja huomenna, pitää kytätä noita lämpöjä tarkkaan. jos menee yli 3/4:n niin vehkeet seis, eikös tuo ole vielä "Normaalin käyttölämpötilan" puolella?

        Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
        Nyk. VW Golf '00
        Nyk. VW Golf '95
        Historiaa:x17 BMW +Muuta

        Comment

        • _Pietu_
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 3660
          • Kuopio / Maaninka

          #5
          ILMAA huolellisesti se jäähdytysjärjestelmä! ( veikkaan että ei välttämättä tarvi ostella ees mitään osia ) Sillä pullopatentilla ilmaten kun tekee, niin veikkaisin että homma asettuu. Ja ohjeet ko. hommaan löytyy hakua käyttämällä helposti
          BMW F25 xDrive 20d
          ex BMW e91 320dA
          ex BMW e36 325i
          - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
          Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

          Comment

          • BME316
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 446

            #6
            Ilmaa järjestelmä nyt alkuun, joillakin tuo voi temppuila paljonkin. Auton keula täytyy olla perää korkeammalla. Uskoisin että jotain ilmataskuja jäänyt koneeseen, jonka takia lämmöt heittelee. Itsellä ei meinannut millään saada aluksi ilmoja pois koneesta kun nesteitä vaihdoin, ei vain yksinkertaisesti imenyt nestettä vaikka kuinka kauan lypsi. Sitten alkoi lämmöt nousemaan ja sammutin koneen. Annoin koneen jäähtyä puolisen tuntia niin oli hörppässyt vedet pullosta sisään, sen jälkeen ilmaus alkoikin sujumaan. Olet varmaankin lukenut jo tämän:


            Edit: termostaatti ei mene miksikään vaikkei vettä olisikaan. Vesipumpusta en tiedä, mutta tuskin sekään on moksiskaan.

            Comment

            • Rikke
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 579
              • Paimio

              #7
              Jep eli vähän lisää diagnoosia, ajelin tuossa äsken töistä kotiin ja pääsin noin 15km lämmöt nätisti keskiviivalla, kunnes nousivat taas siihen 1/2 ja 3/4 väliin, noin mentiin sitten loppumatka. Pihalla taas käytin hetken niin alkoivat taas nousemaan. tutkin hiukan niin Nyt oli alavesiletku aivan KYLMÄ. voikos tuo termostaatti kiukutella niin että toimii vaan välillä?

              Nuo edellämainitut osat menevät kuitenkin vaihtoon, eipä sitten tarvitse niistä vähään aikaan huolehtia.

              Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
              Nyk. VW Golf '00
              Nyk. VW Golf '95
              Historiaa:x17 BMW +Muuta

              Comment

              • waudeville
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 2089
                • Nokia

                #8
                Originally posted by Rikke View Post
                Jep eli vähän lisää diagnoosia, ajelin tuossa äsken töistä kotiin ja pääsin noin 15km lämmöt nätisti keskiviivalla, kunnes nousivat taas siihen 1/2 ja 3/4 väliin, noin mentiin sitten loppumatka. Pihalla taas käytin hetken niin alkoivat taas nousemaan. tutkin hiukan niin Nyt oli alavesiletku aivan KYLMÄ. voikos tuo termostaatti kiukutella niin että toimii vaan välillä?

                Nuo edellämainitut osat menevät kuitenkin vaihtoon, eipä sitten tarvitse niistä vähään aikaan huolehtia.
                KYLLÄ SIELLÄ SILTI VOI OLLA ILMATASKU JOSSAIN ON NE AIKA PERKELEITÄ LÄHTEMÄÄN POIS.AVAA ILMAUSRUUVIA VAROVASTI KUN KÄYTÄT KONETTA JA VAHDI LÄMPÖJÄ.ITELLÄ LÄHTI NOIN SE KUPLA POIS. NIIN JA TIETYSTI KEULA YLHÄÄLLÄ.
                e34 540ia -94 Batmobile
                candy-king

                ex: e32 735i -89
                e34 525i -89

                Comment

                • Janssoni
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 371
                  • Helsinki

                  #9
                  Joo ilmaahan siellä aivan selkeesi on, ei sitä keulaakaan ihan välttämättä pidä nostaa mutta helpottaa kummasti, itellä meni tasasella toista tuntia kun lypsi letkuja. Alko olee jo kädet toimintakyvyttömät kun kaikki ilma oli saatu pois. Puhaltaako muuten KUUMAA kun on ollu hetken tyhjäkäynnillä vai haaleeta?
                  .



                  sigpic

                  Comment

                  • 525TurboIC
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 663
                    • Pomarkku

                    #10
                    Itsellä oli joskus samoja oireita ku vesipumppu hajosi ja vaihdoin uuteen sen. Vaikka kuinka ilmaili keula ylhäällä sitä niin lämmöt nousi. Vika oli hajonneessa termostaatissa. Mutta kyllä toi ilmaus kannattaa tehdä todella huolellisesti ja ajan kanssa. Kuplia saattaa tulla ilmausruuvista vielä viikon-parin päästäki ilmauksesta kun sitä käyttää auki.

                    Comment

                    • vpernu
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 522
                      • Kouvola

                      #11
                      ja alavesiletku on kylmä jos se vesi ei kierrä kunnolla mahollisen ilmalukon takia..

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎