Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Säädettävä nokkapyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dre
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1805
    • Heinävesi

    M10 Säädettävä nokkapyörä

    Laitoin ostoilmoituksen, mutta ei taida kellään olla ylimääräistä. Löytyisikö joltain kuvia ja valmistusohjetta säädettävälle nokkapyörälle?
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2048
    • Riihimäki

    #2
    Mulla on jonkunlainen autocad-hahmotelma ja valokuvan voin ottaa, ei varmaankaan löydy valmiina. Heitä mailia tomi.heinonen(AT)konecranes dot com

    Simppeli juttu modata vakiopyörästä, mutta vaatii sorvin ja jyrsimen. Kiinteän säädön voi tehdä viilaamalla reiät soikeiksi ja sitten kun säätö on kohdallaan poraa lukkotapille uuden reiän.

    Comment

    • Wihis
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 155
      • Lieto

      #3
      Mitä hyötyä tälläsellä säädettävällä nokkapyörällä sit saavutetaan? Mihin tarkotukseen näitä tehään?
      Lexus GS430 Sport '03

      Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2048
        • Riihimäki

        #4
        Kun nokka-akselin ajoitus esimerkiksi kannen oikaisuhionnan takia menee pieleen, saadaan se säädettävällä pyörällä palautettua oikeaksi. Lisäksi hienosäädöllä voidaan vaikuttaa vähän moottorin vetoalueeseen ja säätää ominaisuuksia toivottuun suuntaan - siis puhtia enemmän joko ala- tai yläkierroksille.

        Comment

        • kuukankorpi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 634

          #5
          Originally posted by racing02 View Post
          Kun nokka-akselin ajoitus esimerkiksi kannen oikaisuhionnan takia menee pieleen, saadaan se säädettävällä pyörällä palautettua oikeaksi. Lisäksi hienosäädöllä voidaan vaikuttaa vähän moottorin vetoalueeseen ja säätää ominaisuuksia toivottuun suuntaan - siis puhtia enemmän joko ala- tai yläkierroksille.
          Juurikin näin.Oli takavuosikymmenillä omassa ford ohc koneessa laskettu kansi.En kylläkään muista paljonko,mutta ihan riittävästi nakutusherkkyydestä päätellen.Oli aina jako hampaan pielessä joko aikaisella tai myöhäisellä,ja kun saatiin säädettävä hihnapyörä tuli potkua ihan toisella lailla.Silloin niitä sai ainakin autoracingistä ja moposportista,ainakin fordiin sai.

          Comment

          • plop83
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 102
            • Köyliö

            #6
            Kyllähän noita hihna koneisiin saa monestakin paikkaa mutta eipä vielä ole tullut ketju koneisiin mistään vastaan. Tarvii varmaan alkaa itte väsäilemään ja tehdä vaikka pari ylimääräistäkin. :think

            Comment

            • timpa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 257
              • Akaa

              #7
              Kysykääpä m-sportilta viialasta.Vois vaikka löytyä
              speed limits are for pussies

              Comment

              • vexu524tdic
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 776
                • Gallia = Kinnula

                #8
                Toimii hyvin tuo pultinreikien viilaaminen, ei tarvi mitään lukituksia.
                Kahteen koneeseen olen tehnyt noin, on pysynyt paikoillaan.
                Voihan siihen varulta laittaa hammasprikat, jos pelottaa ettei pysy.
                e70 X5 3.0sd -08
                f30 320i xdrive -16
                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                e30 316 -88 2,2TIC M10
                e21 323i -81 ruostekasa...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎