Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 teki temput!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #16
    tietysti vauhtipyörä (tai millä nimellä meneekin tomaatissa) ja jakoketju olis jo pois tuossa vaiheessa muutta tuo mäntien takas laittamisen onnistumattomuus kuulostaa oudolta.. täytyy varmaan käydä tutkimas kaverin pajan takana kiinnileikannutta m10:iä
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • S.Kaulaote
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1579
      • Woikkaalla

      #17
      Originally posted by peto2 View Post
      tietysti vauhtipyörä (tai millä nimellä meneekin tomaatissa) ja jakoketju olis jo pois tuossa vaiheessa muutta tuo mäntien takas laittamisen onnistumattomuus kuulostaa oudolta.. täytyy varmaan käydä tutkimas kaverin pajan takana kiinnileikannutta m10:iä
      Aika Fakiiri olet jos saat ne EHJÄNÄ pois ja takasi....
      Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

      -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
      -Mitsubishi "runkkari"

      Comment

      • 2bar..ahhh
        BTCF Honorary Member
        • Nov 2004
        • 3351
        • haapavesi

        #18
        mäntä takaisin sylinteriin alakautta?

        ei onna sen verran olen kikkailut koneidenkaa et vielä ei olellut sellaista vastaan et männän sais takaisin alakautta. (tai pois)

        kyl kattoisin kk ja rk laakerit alakautta jakopään jälkeen ja sit kansi ylös ja männät sieltä poies jos vielä noiden jälkeen epilytää mikä "kolisee".:think


        ja se mäntien mahtuminen alakautta pois johtuu siitä et sulla on vielä kampi siellä ja runkolaakerin vastakappaleet lohkossa. eli valu ei anna tulla mäntien alas etes niin paljoa eetä renkaat näkyy alakautta!
        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

        Comment

        • bember
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 479
          • Kirkkonummi

          #19
          mulla samantapaista ihme ääntä

          ja vein muutamalle "asiantuntijalle" kuunneltavaksi ja sieltä tuli yhtäpitävät tuomiot että kampiakselin laakerit loppu ja joku mäntä hipaisee kantta!
          No tänään sitten katkes yksi niistä hihnoista siinä syylärin ja moottorin välissä (m30b30, E32) se lähimpänä moottoria, latausvalo syttyi ja lähdin ajamaan parikilometriä kohti korjaamoa. Puolivälissä huomasin että lämmöt tapissa, muttei mitään oireita moottorin vedossa tai äänessä heti perään posaus ja ajattelin että nyt meni pahvi. Sammutin koneen ja ulos kattomaan höyrypilveen.Pelti auki ja näen että päävesiputki oli irronnut syyläristä! Onneksi oli heikko lenkki siinä ja päästi paineet ulos ajoissa.
          Sitten annoin koneen jäähtyä ja ajoin kilsan korjaamolle ilman lisäongelmia, vettä oli sen verran että lämpömittari toimi ja lämmöt nousi siinä vain lähelle punaista. Sitten vaihtoivat remmit ja uudet nesteet ja avot kaikki kunnossa ja kampuran laakeritkin korjaantui samalla! Nyt vaan siedettävää nokan tikitystä jäljellä, uus nokka kuitenkin hakusessa sen tikityksen takia.
          Eli viimeisillään ollut remmi vissiin jollain riekalellaan joka kierroksella rummutti tuollain diagnosoidut "kolinat".
          Last edited by bember; 20-02-2008, 03:57.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            Originally posted by peto2 View Post
            tietysti vauhtipyörä (tai millä nimellä meneekin tomaatissa) ja jakoketju olis jo pois tuossa vaiheessa muutta tuo mäntien takas laittamisen onnistumattomuus kuulostaa oudolta.. täytyy varmaan käydä tutkimas kaverin pajan takana kiinnileikannutta m10:iä
            Onnea matkaan. Joudut purkamaan koneen sen roikkuessa hihnojen varassa (loota irti ja öljypohja ei nostamatta mahdu pois), varsinkin lähes 30kg painoisen kampuran irroittaminen selällään auton alla maaten kun kone roikkuu hihnoissa, tulee vaatimaan McGyverin tai ehkä jopa hammaskeijun. Paikalleenhan ei jää enää kuin kansi hiluineen (no okei lähtee siitä venakoppa pois että saat purettua kaikki sytkävehkeet), ja senkin tiiviste tulee vuotamaan jakopään koppien kohdalta. Mutta saatpa vaihdettua kk ja rk laakerit, helppoa ja hauskaa eikä hommaan tarvita kuin pari satuolentoa.

            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by Cell View Post
              ...ja öljypohja ei nostamatta mahdu pois...

              se on sitte hivenen vittumaista.. ei meinatenkaan ole minkäänmoista nosturia jolla vois koneen nostaa pois.. ilmeisesti täytyy tehdä jotain hankintoja :think

              mikähän v***u siinä on niin vaikeeta käsittää että onhan siellä niitä runkolaaketeita muuallakin kuin akselin päissä :/
              pistetään väsymyksen piikkiin..
              Last edited by peto2; 20-02-2008, 10:42.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #22
                O.t. pahat jobbarisetät vaihtaa myös useimmat runkolaakerit alakautta...
                Olli.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #23
                  veikkaisin että aika gynekologi saa olla jotta muljahtaa ylempi liuska paikalleen
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • uti
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 195

                    #24
                    Runkolaakeri

                    Sen verran pitää olla, että muistaa ottaa pohjan auki. Eihän ne siellä niin tiukassa ole. Lukitusloven katsoo oikealle puolelle, laittaa liuskan akselille ja pyöräyttää. On noita laitettu. Tekohengitystähän se tosin koneelle on.

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #25
                      Originally posted by Rocla View Post
                      O.t. pahat jobbarisetät vaihtaa myös useimmat runkolaakerit alakautta...
                      Jepjep, välyksistä viis kunhan paikoilleen menee...

                      Edit: Siis emme tue mitään "oikoitetä onneen" virityksiä, vaan teemme asiat niin kuin ne pitää.
                      Last edited by Leka; 24-02-2008, 00:49.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #26
                        kyllä ne sitte helposti varmaan menee jos vanhat laakerit on pyöriny pesässä akseilin mukana viimeiset 5 vuotta mutta tuskin ilman väkivaltaa jos välykset kunnossa?.. vaikka sanontahan menee "väkivalta korvaa puuttuvan ammattitaidon"
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #27
                          Originally posted by Leka View Post
                          Jepjep, välyksistä viis kunhan paikoilleen menee...

                          Edit: Siis emme tue mitään "oikoitetä onneen" virityksiä, vaan teemme asiat niin kuin ne pitää.
                          Niin emme, mut ne pahat jobbari sedät, ts. yleesnä takimmaista runkolaakeria lukuunottamatta on mahdollista vaihtaa runkolaakeriliuskat alakautta, kampuraa irroittamatta, näihän ei kannata tehdä, mutta mitäpä se ei ihminen kokeileisi.
                          Olli.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #28
                            nytte sitte on alotettu vaihtaa veivilaakereita.. ensin öljypohjan pultit aivan löysässä ja sitte nostettiin konetta jotta saatiin öljypohja pois.. sitä muuten piti nostaa aika perkeleesti jotta sai eikä sittenkään riittäny vaan piti sieltä raosta vielä purkaa öljypumppu jotta muljahti (kello oli vasta 21 kun tähän päästiin) no ei kun vaihtamaan laakereita.. piti siinä sitte huomata että uudet laakerit on väljemmät ku vanhat kuluneet alkuperäset.. toivottavasti huomenna marmoritiskiltä löytyy oikeen kokoset laakerit
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #29
                              vika löyty ja korjattu

                              veivien laakereita en vaihtanut ollenkaan ja autolla ajettiin roklotuksesta huolimatta kunnes eilen alkoi roklottaa todella voimakkaalla äänellä..
                              otin laturinremmin pois ja roklotus lakkas -> pyörittelin laturia ja vesipumppua eikä ne siinä pyöritellessä pitäny mitään ääntä.. hetken pähkäiltyäni huomasin että vesipumpun akselissa on pieni välys.. kävin hakemassa tarvike vesipumpun hintaan 30€ ja löin paikalleen ja kas kummaa roklotus loppu ja kunnollisen ilmaamisen jälkeen alko lämpöä tuleen kabiiniin ihan uskomattomattomia määriä
                              vanhassa pumpussa ei päällepäin huomannu mitään vikaa mutta kun sitä ravisti niin se piti jotain helinää..
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎