Announcement

Collapse
No announcement yet.

garretin hukkaportti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dynamics
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1108
    • Kiiminki City

    garretin hukkaportti?

    elikkä ongelma olis että miten tossa garretin3:sessa toimii toi hukkaportti?
    jos letkuihin lyö kompuralla painetta ei tapahdu mitään, läppä ei aukea? onko se jumissa vai olenko ymmärtänyt väärin ton toimintaperiaatteen?

    laittakaapa viisaammat neuvoja miten tuon pitäs toimia? pystyykö tuota hukkaporttia purkamaan jotta näkis onko se jumissa?
    Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
    Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
    Ex: e34 525Tic, e34 520
  • |JR|
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 550
    • Tuusula

    #2
    En oo mikään turboasiantuntija mutta kokeilitko alipaineella?

    Koitahan imeä :lol:
    sigpic


    Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

    BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

    BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

    Comment

    • Rocker
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1023
      • Suburb of SUUR-Oulu

      #3
      Ei sille oikein ole mitä tehdä tolle hukkaportille, kyllähän sen pystyy purkamaan, mutta kasaaminen takasin sillä lailla että se vielä pitäisi paineet, on eri asia. Ku toi portin kello on tuolla lailla siiamilaisesti litistelty kasaan, hemmetin tyhmästi kasattu värkki.
      T:Tero
      2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
      Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
      EX: 524Tda, 324TdicT
      Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
      ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

      Comment

      • Dynamics
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1108
        • Kiiminki City

        #4
        täytyypä kokeilla imemällä jos se silloin aukeais :wink:
        Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
        Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
        Ex: e34 525Tic, e34 520

        Comment

        • Miika Tissari
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1802
          • Varkaus

          #5
          Originally posted by Dynamics
          täytyypä kokeilla imemällä jos se silloin aukeais :wink:
          Kyllä se ihan paineella toimii. :wink:
          E28 ///M-tech V8 -83
          E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

          Comment

          • caj-mikael
            Bimmer Rookie
            • Apr 2004
            • 26

            #6
            elä ole niin varma!!

            Uusissa turboissa on erilainen hukkaportti, alipaineelle imee läpän kiinni, kun ahdot on riittävän ylhäällä painaa hukkaportin auki. Tämä oli minullekin uusi juttu, kun tutkin uuden opel vivaron ahdinta. eli läppä oli auki niin kauan kunnes sai alipaineen.

            T:Caj-Mikael

            Comment

            • Dynamics
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1108
              • Kiiminki City

              #7
              aika jännä homma... :roll:
              Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
              Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
              Ex: e34 525Tic, e34 520

              Comment

              • Rocker
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1023
                • Suburb of SUUR-Oulu

                #8
                Originally posted by caj-mikael
                elä ole niin varma!!

                Uusissa turboissa on erilainen hukkaportti, alipaineelle imee läpän kiinni, kun ahdot on riittävän ylhäällä painaa hukkaportin auki. Tämä oli minullekin uusi juttu, kun tutkin uuden opel vivaron ahdinta. eli läppä oli auki niin kauan kunnes sai alipaineen.

                T:Caj-Mikael
                ´Just nin se tekee, ja toimii ainoastaan diesel koneissa kunnolla, bensamyllyyn ko pamauttaa toin solmun, niin ekaksi ei paineet meinaa nousta millään ohivuodon takia, ja sitten on yhtä äkkiä täkyt paineet pajassa. Uusien dieseleitten moottorinohjaus ohjaa alipaineyksikköä, jonka takia moinen keksitö toimii diisselissä, eräänlainen diiselin Dumppi .
                T:Tero

                Sen minkä opel keksii, muut eivät edes voi käyttää sitä mihinkään, eli se ei voi olla mitään järkiperäistä :P
                2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                EX: 524Tda, 324TdicT
                Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                Comment

                • jyrkkis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 503
                  • Jänkä

                  #9
                  Originally posted by caj-mikael
                  elä ole niin varma!!

                  Uusissa turboissa on erilainen hukkaportti, alipaineelle imee läpän kiinni, kun ahdot on riittävän ylhäällä painaa hukkaportin auki. Tämä oli minullekin uusi juttu, kun tutkin uuden opel vivaron ahdinta. eli läppä oli auki niin kauan kunnes sai alipaineen.

                  T:Caj-Mikael
                  Kuulostaa liian loogiselta ollakseen totta, toisaalta tänään ei oo aprillipäivä...Widdu niistä tiiä. never heard, en usko :juo
                  Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

                  Never Fuck With The Countryboys

                  Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

                  Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

                  Comment

                  • Tykki
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 197
                    • Ii

                    #10
                    Re: garretin hukkaportti?

                    Originally posted by Dynamics
                    elikkä ongelma olis että miten tossa garretin3:sessa toimii toi hukkaportti?
                    jos letkuihin lyö kompuralla painetta ei tapahdu mitään, läppä ei aukea? onko se jumissa vai olenko ymmärtänyt väärin ton toimintaperiaatteen?

                    laittakaapa viisaammat neuvoja miten tuon pitäs toimia? pystyykö tuota hukkaporttia purkamaan jotta näkis onko se jumissa?
                    ööö, kompuralla? ethän vaan menny ja hajoittanut sitä kelloa?!
                    se ei nimittäin kovin ihmeitä kestä.
                    "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
                    -Andy McCoy

                    Comment

                    • Dynamics
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1108
                      • Kiiminki City

                      #11
                      Re: garretin hukkaportti?

                      Originally posted by Tykki
                      Originally posted by Dynamics
                      elikkä ongelma olis että miten tossa garretin3:sessa toimii toi hukkaportti?
                      jos letkuihin lyö kompuralla painetta ei tapahdu mitään, läppä ei aukea? onko se jumissa vai olenko ymmärtänyt väärin ton toimintaperiaatteen?

                      laittakaapa viisaammat neuvoja miten tuon pitäs toimia? pystyykö tuota hukkaporttia purkamaan jotta näkis onko se jumissa?
                      ööö, kompuralla? ethän vaan menny ja hajoittanut sitä kelloa?!
                      se ei nimittäin kovin ihmeitä kestä.
                      en kokeillut kuin pikkupaineilla, joten ei pitäs olla paskana :roll: :lol:
                      eipä siinä muutenkaan, mulla on tod.näk sille ostaja ja myyn sen pois sillä ei tosta saa toimivaa pakettia milläään oman autoon.
                      Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
                      Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
                      Ex: e34 525Tic, e34 520

                      Comment

                      • Miika Tissari
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 1802
                        • Varkaus

                        #12
                        Tuohon paksumpaan letkuun kun lykkäät kompuralla painetta, niin pitäisi aueta. Itsellä oli ihan samanlainen turbo ja siinä toimi ainakin hukkaportti paineella. Tosin en koskaan kokeillut turboa käytössä...
                        E28 ///M-tech V8 -83
                        E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                        Comment

                        • Dynamics
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1108
                          • Kiiminki City

                          #13
                          selvisi miksi hukkaportti ei auennut sillä se oli rikki, käytin sitä turbohuollossa jotta ton periaate selviäsi...mutta tollasen tuomion sain.
                          Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
                          Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
                          Ex: e34 525Tic, e34 520

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎