Kampiakselin merkin löysin mutta, missä kohdassa hihnapyörän on oltava? Entä nokan(nuolen)? Jostain taisin lukea että 1. mäntä ylös ja nokka-akselin nokat ylöspäin ykköspytyn kohdalta. Semmonen homma kävi ku hihnasta lähti hampaat vekeen ja jako tietenki sekaisin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M40 jakopään kohdistusmerkit.
Collapse
X
-
Originally posted by Vaiski_Dsm View PostKampiakselin merkin löysin mutta, missä kohdassa hihnapyörän on oltava? Entä nokan(nuolen)? Jostain taisin lukea että 1. mäntä ylös ja nokka-akselin nokat ylöspäin ykköspytyn kohdalta. Semmonen homma kävi ku hihnasta lähti hampaat vekeen ja jako tietenki sekaisin.
Eli nokan nenät 1.sylinterin kohdalta osoittamaan symmetrisesti yläviistoon(vai oliko alaviistoon, no kummiskin niin että venttiilit ovat kiinni) eli näin \ /
jolloin myös nokassa(jossain siinä nokan etuosassa) olevan "neliö" kohdan pitää olla kanteen nähden linjassa, alapyörä siihen ykk merkkiin ja ei muuta kuin remmi paikalleen, pyöritys moottoria pari kierrosta, tarkastus ja siinä se...
PS: Tuosta remmin antautumisesta harvoin selviää pelkällä uudella remmillä.Last edited by Racink; 19-02-2008, 19:21.
-
-
Originally posted by Vaiski_Dsm View PostNo niin elikkä silloin ainakin käänsin nokan oikeaan asentoon. Kampiakselin hihnapyörän on oltava ilmeisesti, niin että nuoli osoittaa hampaattomaan kohtaan vai?
Eipä siinä säikähdyksellä selvinny, pakovenat väänty mutkille, mutta ei muuta, onneksi. Mäntiinkään ei tullut mitään.
Comment
-
Comment