Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 jakopään kohdistusmerkit.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vaiski_Dsm
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 133

    M40 jakopään kohdistusmerkit.

    Kampiakselin merkin löysin mutta, missä kohdassa hihnapyörän on oltava? Entä nokan(nuolen)? Jostain taisin lukea että 1. mäntä ylös ja nokka-akselin nokat ylöspäin ykköspytyn kohdalta. Semmonen homma kävi ku hihnasta lähti hampaat vekeen ja jako tietenki sekaisin.
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    #2
    Originally posted by Vaiski_Dsm View Post
    Kampiakselin merkin löysin mutta, missä kohdassa hihnapyörän on oltava? Entä nokan(nuolen)? Jostain taisin lukea että 1. mäntä ylös ja nokka-akselin nokat ylöspäin ykköspytyn kohdalta. Semmonen homma kävi ku hihnasta lähti hampaat vekeen ja jako tietenki sekaisin.
    Nokkapyörässä ei ole merkkiä, eli tarvitsee erikois(lukitus) työkalu(n/t). Mutta tarkalla silmällä pärjää myös, ilman erikoistyökaluja olen pari kertaa itse vaihtanut.

    Eli nokan nenät 1.sylinterin kohdalta osoittamaan symmetrisesti yläviistoon(vai oliko alaviistoon, no kummiskin niin että venttiilit ovat kiinni) eli näin \ /
    jolloin myös nokassa(jossain siinä nokan etuosassa) olevan "neliö" kohdan pitää olla kanteen nähden linjassa, alapyörä siihen ykk merkkiin ja ei muuta kuin remmi paikalleen, pyöritys moottoria pari kierrosta, tarkastus ja siinä se...

    PS: Tuosta remmin antautumisesta harvoin selviää pelkällä uudella remmillä.
    Last edited by Racink; 19-02-2008, 19:21.

    Comment

    • Vaiski_Dsm
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 133

      #3
      No niin elikkä silloin ainakin käänsin nokan oikeaan asentoon. Kampiakselin hihnapyörän on oltava ilmeisesti, niin että nuoli osoittaa hampaattomaan kohtaan vai?
      Eipä siinä säikähdyksellä selvinny, pakovenat väänty mutkille, mutta ei muuta, onneksi. Mäntiinkään ei tullut mitään.

      Comment

      • Racink
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 840
        • Jkl

        #4
        Originally posted by Vaiski_Dsm View Post
        No niin elikkä silloin ainakin käänsin nokan oikeaan asentoon. Kampiakselin hihnapyörän on oltava ilmeisesti, niin että nuoli osoittaa hampaattomaan kohtaan vai?
        Eipä siinä säikähdyksellä selvinny, pakovenat väänty mutkille, mutta ei muuta, onneksi. Mäntiinkään ei tullut mitään.
        En nyt millään muista sitä hihnapyörän ykk merkkiä mutta työnnä ykkösen tulpanreiästä varovasti joku tylppä työkalu(esim. pienen hylsysarjan pitkä jatkovarsi) ja kato sillä milloin moottori on ykk:ssa, tai siis että mihin kohtaan nuoli hihnapyörää silloin osoittaa.

        Comment

        • Vaiski_Dsm
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 133

          #5
          Kiitti neuvosta, pitääpä tehä niin!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎