no ahdot tulee pysymään alle 0.5bar ja auto on katukäyttöön tarkoitettu....
mitä ihmettä teet autolla jossa on 0.5bar ahdot! Ei m20 hajoa mihinkään vaikka olisi kilo kokoajan. Tuo ahdin ahtaa vain pakokaasut pakosarjaan.
turhaan myöskin maksat proturbolle vaan etsit jonkun osaavan kaverisi kanssa hyvän t04:sen tai yms perushalvan/hyvän ahtimen ja voithan sitten ajaa ahdot jossain 0.5:sissa kaupungissa.
no siksipä juuri ajattelin tota ahdinta sillä ahdot tulee pysymään alhaalla ja luotettavuus on se mikä on mielestäni käyttöautossa tärkeintä.
en ota sitä riskiä että hajotan koneen tosta vaikka tiedän että vakiomotti kestää.
suurin riski moottorille on nimenomaan liian pieni ahdin, pakopuolelta.
eli jos olisi valittava kahdesta huonosta, liian iso tai liian pieni turbo, niin luotettavuutta ajatellen tietysti liian iso.
no ahdot tulee pysymään alle 0.5bar ja auto on katukäyttöön tarkoitettu....
mitä ihmettä teet autolla jossa on 0.5bar ahdot! Ei m20 hajoa mihinkään vaikka olisi kilo kokoajan. Tuo ahdin ahtaa vain pakokaasut pakosarjaan.
turhaan myöskin maksat proturbolle vaan etsit jonkun osaavan kaverisi kanssa hyvän t04:sen tai yms perushalvan/hyvän ahtimen ja voithan sitten ajaa ahdot jossain 0.5:sissa kaupungissa.
no siksipä juuri ajattelin tota ahdinta sillä ahdot tulee pysymään alhaalla ja luotettavuus on se mikä on mielestäni käyttöautossa tärkeintä.
en ota sitä riskiä että hajotan koneen tosta vaikka tiedän että vakiomotti kestää.
suurin riski moottorille on nimenomaan liian pieni ahdin, pakopuolelta.
eli jos olisi valittava kahdesta huonosta, liian iso tai liian pieni turbo, niin luotettavuutta ajatellen tietysti liian iso.
juu kyllähän siinä lämpövastus nousee mutta luulempa että noilla paineilla ei ole ongelmaa ja kyllähän tuollainen ahdin nyt on tarkoitettu tuottamaan ainakin se 0.4bar joten en usko että se siitä jää kiinni.
eikä minun hyövytä ämpärin kokoista ahdinta laittaa sillä mielestäni parempi tehoalue tolla pienemmällä ahtimella...
no ahdot tulee pysymään alle 0.5bar ja auto on katukäyttöön tarkoitettu....
mitä ihmettä teet autolla jossa on 0.5bar ahdot! Ei m20 hajoa mihinkään vaikka olisi kilo kokoajan. Tuo ahdin ahtaa vain pakokaasut pakosarjaan.
turhaan myöskin maksat proturbolle vaan etsit jonkun osaavan kaverisi kanssa hyvän t04:sen tai yms perushalvan/hyvän ahtimen ja voithan sitten ajaa ahdot jossain 0.5:sissa kaupungissa.
no siksipä juuri ajattelin tota ahdinta sillä ahdot tulee pysymään alhaalla ja luotettavuus on se mikä on mielestäni käyttöautossa tärkeintä.
en ota sitä riskiä että hajotan koneen tosta vaikka tiedän että vakiomotti kestää.
suurin riski moottorille on nimenomaan liian pieni ahdin, pakopuolelta.
eli jos olisi valittava kahdesta huonosta, liian iso tai liian pieni turbo, niin luotettavuutta ajatellen tietysti liian iso.
juu kyllähän siinä lämpövastus nousee mutta luulempa että noilla paineilla ei ole ongelmaa ja kyllähän tuollainen ahdin nyt on tarkoitettu tuottamaan ainakin se 0.4bar joten en usko että se siitä jää kiinni.
eikä minun hyövytä ämpärin kokoista ahdinta laittaa sillä mielestäni parempi tehoalue tolla pienemmällä ahtimella...
juu, kyllähän pieni tuottaa ahtopainetta siinä missä isotkin, mutta ilmamääräntuotto on heikompaa. suurin on tietysti tuo lämpökuorma, ja varmasti pelaa asiallisesti tommosilla puolenkilon paineilla. ajattelin vaan lähinnä sitä että kuinka pitkään hermo kestää olla vääntämättä ruuvista lisää jerkkua koneeseen. :P
no ahdot tulee pysymään alle 0.5bar ja auto on katukäyttöön tarkoitettu....
mitä ihmettä teet autolla jossa on 0.5bar ahdot! Ei m20 hajoa mihinkään vaikka olisi kilo kokoajan. Tuo ahdin ahtaa vain pakokaasut pakosarjaan.
turhaan myöskin maksat proturbolle vaan etsit jonkun osaavan kaverisi kanssa hyvän t04:sen tai yms perushalvan/hyvän ahtimen ja voithan sitten ajaa ahdot jossain 0.5:sissa kaupungissa.
no siksipä juuri ajattelin tota ahdinta sillä ahdot tulee pysymään alhaalla ja luotettavuus on se mikä on mielestäni käyttöautossa tärkeintä.
en ota sitä riskiä että hajotan koneen tosta vaikka tiedän että vakiomotti kestää.
suurin riski moottorille on nimenomaan liian pieni ahdin, pakopuolelta.
eli jos olisi valittava kahdesta huonosta, liian iso tai liian pieni turbo, niin luotettavuutta ajatellen tietysti liian iso.
juu kyllähän siinä lämpövastus nousee mutta luulempa että noilla paineilla ei ole ongelmaa ja kyllähän tuollainen ahdin nyt on tarkoitettu tuottamaan ainakin se 0.4bar joten en usko että se siitä jää kiinni.
eikä minun hyövytä ämpärin kokoista ahdinta laittaa sillä mielestäni parempi tehoalue tolla pienemmällä ahtimella...
juu, kyllähän pieni tuottaa ahtopainetta siinä missä isotkin, mutta ilmamääräntuotto on heikompaa. suurin on tietysti tuo lämpökuorma, ja varmasti pelaa asiallisesti tommosilla puolenkilon paineilla. ajattelin vaan lähinnä sitä että kuinka pitkään hermo kestää olla vääntämättä ruuvista lisää jerkkua koneeseen. :P
kyllä mää luulen että yhden kesän jaksan tollalailla päristellä, sen jälkeen ton pikkuahtimen saa nakattua johonkin muuhun rojektiin mitä mulla varmaan tulee riittämään :wink: veikkaampa että kun olen tottunut 520 ajeleen niin tollanen 525 pikkuahdoilla tuntuu jo ihan kivalta(ainakin sen yhden kesän :lol: )
Comment