Announcement

Collapse
No announcement yet.

redlinen öljyistä ja alcantaran hoidosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • valtti81
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 394
    • karvia

    redlinen öljyistä ja alcantaran hoidosta

    Eli autona 530i 2001 ja aikeissa vaihtaa laatikkoöljyt ja peräöljyt ja moottoriöljyt. Mitäs öljyä noista redlinen öljyistä kannattaa laittaa perään ja vaihdelaatikkoon?(manuaali) ja minkämerkkiset öljyt tonne koneeseen? ilmeisesti castrol magnateg vai?? Entäs toi alcantarasisustus niin minkämoisilla aineilla kannattaa puhdistaa??
    Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
    ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
    Älä lue historiaa, tee sitä !!
  • Kompakti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 232
    • Tuusula

    #2
    Jos et vielä löytänyt foorumilta, niin -> http://www.btcf.fi/forum/showthread....cantaran+hoito
    E46 330Ci Cab M-Sport -03
    I01 i3s 120Ah "Voll" -19
    Ex:
    E87 120dA M-Sport -08
    E90 318i -06
    E46 320i M-Sport -02

    Comment

    • _Dexi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 769
      • Vihti

      #3
      Originally posted by valtti81 View Post
      Eli autona 530i 2001 ja aikeissa vaihtaa laatikkoöljyt ja peräöljyt ja moottoriöljyt. Mitäs öljyä noista redlinen öljyistä kannattaa laittaa perään ja vaihdelaatikkoon?(manuaali)
      MTL synkroniöljy lootaan, perään 75W90 hypoidiölpät.
      **********
      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
      (ex. E60 530Da '04)
      (ex. E39 M5 Facelift '99)
      (ex. E39 540i '98)
      *

      Comment

      • valtti81
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 394
        • karvia

        #4
        thanks..
        Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
        ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
        Älä lue historiaa, tee sitä !!

        Comment

        • JonasG
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 2160
          • Porvoo/Helsinki

          #5
          Originally posted by _Dexi View Post
          MTL synkroniöljy lootaan, perään 75W90 hypoidiölpät.
          Onko nämä Redline öljyt nyt niin hyviä että ne pesee tavalliset? Pitäisi omaan e39 525d tourinkiin kanssa vaihtaa perään ja laatikkoon ölpät joten jotain faktoja olisi hyvä kuulla.

          Comment

          • -vellu-
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 145
            • Laukaa

            #6
            RL 5W-30 moottoriöljy
            Helpoin käynnistyvyys, korvaa ensiasennusöljyt useissa henkilö- ja pakettiautoissa.

            RL 5W-40 Extreme moottoriöljy
            Laaja-asteinen öljy erityisesti korkeaviritteisiin moottoreihin.

            RL 10W-40 moottoriöljy
            Yleinen perusöljy, myös korkeaviritteisiin moottoreihin.

            RL 15W-50 Extreme moottoriöljy
            Öljy korkeaviritteisiin turbomoottoreihin, ilmajäähdytteisiin sekä muihin hyvin kuumana käyviin moottoreihin.

            RL 20W-50 moottoriöljy
            Lähinnä ilmajäähdytteisiin moottoripyöriin ym. viskositeettinsa puolesta tarkoitettu öljy.

            RL 15W40 Diesel moottoriöljy
            Diesel-moottoreihin ja esim. venekäyttöön soveltuva moottoriöljy.
            E30 320i -86 r.i.p
            E30 325i -89 projekti

            "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

            Comment

            • -vellu-
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 145
              • Laukaa

              #7
              RL MTL vaihteistoöljy
              Sopii vaihteistoihin joihin valmistaja suosittaa GL-1, GL-3, GL-4, ATF tai SAE30 öljyä.
              Tsekkaa myös Lightweight Shockproof öljy jos haluat lisää kuormituksenkestoa, laita 2 osaa MTL ja 1 osa Lightweightiä!



              RL MT-90 vaihteistoöljy
              75W-90 APi GL-4 kts. lisätiedot
              Vastaava kuin MTL mutta jäykempi viskositeetti.
              Tsekkaa myös Lightweight Shockproof öljy jos haluat lisää kuormituksenkestoa, laita 2 osaa MT-90 ja 1 osa Lightweightiä!

              RL 75W90NS synkroniöljy
              Tasauspyörästön öljy kts. lisätiedot
              Vaihteistoihin joihin vaaditaan GL-5 öljyä. Tämä öljy ei sisällä lainkaan kitkanmuuntimia. Jos samassa öljyssä on kitkalukko, on sekoitettava 75W90NS ja 75W90 Gear Oil suhteessa 50/50.

              RL 75W90 hypoidiöljy
              Hypoidiöljy lukollisiin ja lukottomiin vetopyörästöihin, katu- ja kilpakäyttöön.
              Erittäin pieni kitkakerroin, tyypillinen hyötysuhteen parannus on 2-5%. Madaltaa vetopyörästön lämpötilaa 6-40°C. Suuri filminlujuus, täyttää API GL-5, GL-6, MT-1, MIL-L-2105E ja SAE J2360 vaatimukset.
              Tsekkaa myös Heavyweight Shockproof öljy jos haluat lisää kuormituksenkestoa, laita 2 tai 1osaa peräöljyä ja 1 osa Heavyweightiä!

              RL 80W140 hypoidiöljy
              Vastaava kuin 75W90 mutta eri viskositeetti.
              Raskaaseen kalustoon ja esim. useimpiin BMW Motorsport malleihin.

              RL Lightweight Shockproof
              Erikoisöljy mm. suorakytkentävaihteistoihin. Erittäin kova pintapaineen kesto, suojaa hammasrattaita kovassa kuormituksessa. Voidaan käyttää myös normaalivaihteistossa 1:3 suhteella antamaan MTL tai MT-90 öljylle lisää kuormituksenkestoa!

              RL Heavyweight Shockproof
              Erikoisöljy kilpaperiin, sekä mm. muutamiin SF-Pyörä vaihteistoihin ja Harley Davidsoneihin. Erittäin kova pintapaineen kesto, suojaa hammasrattaita kovassa kuormituksessa. Voidaan käyttää myös normaalissa vapaassa tai lukollisessa diffissä 1:3 suhteella antamaan peräöljylle lisää kuormituksenkestoa!
              E30 320i -86 r.i.p
              E30 325i -89 projekti

              "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

              Comment

              • Martti.Kaij
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 356
                • Oulu

                #8
                Jos tuolla laatikossa on tällähetkellä ATF ölpät ni kannattaa laittaa Redlinen AFT 4 :stä. Tai sit puolet ATF ja puolet MTL. Talvella voi olla turhan jäykkää tuo MTL. Ainaki näin maahantuoja väitti.
                E46 328i

                REDLINE OILS
                UUC Motorwerks

                Comment

                • MarttiKK
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 1637

                  #9
                  E30:sä oli Redlinen vaihteistoöljyt ja laatikko ei tykännyt yhtään.Taisi olla tuo MTL, joka on pikkaisen normia paksumpaa tavaraa. Vaihteet kirskahteli rata-ajossa kun synkrot eivät ehtineet ilmeisesti paksumman viskositeetin johdosta mukaan. Vaihdon Castrolin litkut ja hyvin toimii.
                  Last edited by MarttiKK; 01-03-2008, 22:59.

                  Comment

                  • _Dexi
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 769
                    • Vihti

                    #10
                    Originally posted by MarttiKK View Post
                    E30:sä oli Redlinen vaihteistoöljyt ja laatikko ei tykännyt yhtään.Taisi olla tuo MTL, joka on pikkaisen normia paksumpaa tavaraa. Vaihteet kirskahteli rata-ajossa kun synkrot eivät ehtineet ilmeisesti paksumman viskositeetin johdosta mukaan. Vaihdon Castrolin litkut ja hyvin toimii.
                    MTL öljyllä nimenomaan ratkotaan yleensä synkrojen ongelmia, eli saadaan ne toimimaan herkemmin. Sehän on nimenomaan ns. synkroniöljy.

                    Kenties E30 lootaan olisi sopinut jokin toinen Redilnen öljy paremmin, esim. D4 ATF?

                    Mulla on kahdesta E39 (540/M5) nyt ratkennut lootan kankeus redlinella, ja M5.ssa perä alkoi toimimaan kuten pitää - vakioölpillä välillä lukitsi välillä ei kunnolla, sittemmin toiminut täysin kuten pitää vaikka kikkailisikin.

                    Nipponeissa nuo ratkaisi lootaongelmat, porukoiden V70 volvossa, jne.

                    Noista tulee firmalle kuukausittain koosteita asiakaspalautteista ja niitä lukemalla ei noita voi kun suositella, kaikenlaisesta vehkeestä tyyliin traktorista kiihdytysautoon kuuluu hyvää feedbackia.
                    **********
                    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                    (ex. E60 530Da '04)
                    (ex. E39 M5 Facelift '99)
                    (ex. E39 540i '98)
                    *

                    Comment

                    • 10+
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2084
                      • Nivala

                      #11
                      Ei nuo Redlinen öljyt huonojakaan ole, mutta ei niillä ihmeitä kuitenkaan tehdä Suosittelen kokeilemaan
                      E39 M5 -00

                      Ex E60 530Da M-Sport -04
                      Ex E39 M5 -00
                      Ex E39 M5 -00 Individual
                      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                      Ex E36 3.0 M3 -93
                      Ex E36 2.5 Cabrio -94
                      Ex E36 3.2 M3 -97
                      Ex E36 2.5 Coupe -93

                      Comment

                      • valtti81
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 394
                        • karvia

                        #12
                        Originally posted by _Dexi View Post
                        MTL öljyllä nimenomaan ratkotaan yleensä synkrojen ongelmia, eli saadaan ne toimimaan herkemmin. Sehän on nimenomaan ns. synkroniöljy.

                        Kenties E30 lootaan olisi sopinut jokin toinen Redilnen öljy paremmin, esim. D4 ATF?

                        Mulla on kahdesta E39 (540/M5) nyt ratkennut lootan kankeus redlinella, ja M5.ssa perä alkoi toimimaan kuten pitää - vakioölpillä välillä lukitsi välillä ei kunnolla, sittemmin toiminut täysin kuten pitää vaikka kikkailisikin.

                        Nipponeissa nuo ratkaisi lootaongelmat, porukoiden V70 volvossa, jne.

                        Noista tulee firmalle kuukausittain koosteita asiakaspalautteista ja niitä lukemalla ei noita voi kun suositella, kaikenlaisesta vehkeestä tyyliin traktorista kiihdytysautoon kuuluu hyvää feedbackia.
                        Onkos sulla talvikäytös toi m5? kuinkas toi moottoriöljy? Onkos se castrolli parasta?? mobilit ei ainakaan tuu mun autoihin enää ikinä Kerran rally formulat pistin m50 moottoriin ja söi sitä niin perkeleesti ja ku vaihto castrollit niin no probleemos..
                        Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
                        ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
                        Älä lue historiaa, tee sitä !!

                        Comment

                        • _Dexi
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 769
                          • Vihti

                          #13
                          Originally posted by 10+ View Post
                          Ei nuo Redlinen öljyt huonojakaan ole, mutta ei niillä ihmeitä kuitenkaan tehdä Suosittelen kokeilemaan
                          Osuit asian ytimeen, eli ne on kuitenkin VAIN öljyjä muiden joukossa - kun joskus joillain on käsitys että niillä "korjataan" jotain ulisevia lootia tms.

                          Ne on vaan astetta tarkemmin ja paremmista matskuista tehtyjä (ja suht arvokkaita) öljyjä, missä on panostettu tuommoisiin asioihin että synkrot toimii herkästi ja voitelukalvo kestää kovemmissa paikoissa jne.


                          Eli sanoisin että jos öljyjä vaihtaa, kannattaa laittaa redlinet sitten samantien - ei sen kummempaa.

                          Nuohan on isossa maailmassa ihan "ilmiö" että bemuihinkin lyödään noi tilalle jo melko uutena - samaten esim. tulee mieleen Mazdan MPS mallit mihin sakki on vaihdellut noita jostain syystä poikkeuksellisen paljon heti uutena, ilmeisesti vakiokurat on jotenkin laaduttomat tms. who knows...
                          **********
                          & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                          (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                          (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                          (ex. E60 530Da '04)
                          (ex. E39 M5 Facelift '99)
                          (ex. E39 540i '98)
                          *

                          Comment

                          • _Dexi
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 769
                            • Vihti

                            #14
                            Originally posted by valtti81 View Post
                            Onkos sulla talvikäytös toi m5? kuinkas toi moottoriöljy? Onkos se castrolli parasta?? mobilit ei ainakaan tuu mun autoihin enää ikinä Kerran rally formulat pistin m50 moottoriin ja söi sitä niin perkeleesti ja ku vaihto castrollit niin no probleemos..

                            On, ajossa koko ajan päivittäin.

                            Moottoriöljynä kesällä Castrol Edge 10W60 tietenkin, mutta nyt talveksi ne suostutteli pajalla laittamaan Kendallin 5W40 öljyt, nyt en muista millään nimeä - mutta jonkinsortin astetta laadukkaammat litkut ne oli.

                            Ehkä ihan hyvä, 10W60 vaikka castrolli sanookin että käy talvikäyttöön, voi olla kovimmilla pakkasilla suht jäykkää kylmäkäynnistyksessä.

                            Eikä nyt talvella tuu niin tuota käskettyä niin ei kuumankestokaan nouse ongelmaksi.
                            **********
                            & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                            (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                            (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                            (ex. E60 530Da '04)
                            (ex. E39 M5 Facelift '99)
                            (ex. E39 540i '98)
                            *

                            Comment

                            • valtti81
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 394
                              • karvia

                              #15
                              Tota 10w60suositellaan kait noihin s sarjan koneisiin mutta kuinkahanm ne on nois normi moottoreis onko liian jäykät vai??
                              Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
                              ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
                              Älä lue historiaa, tee sitä !!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎