Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 sekosi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tero1
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 404
    • Klaukkala

    M10 sekosi

    Eräänä aamuna olin lähdössä toihin, auto ei meinannut käynnistyä ja kun käynnistyi ei antanut painaa kaasua ollenkaan sammui heti, hetken annoin käydä tyhjäkäyntiä joka nousi melkein heti 2500rpm, eikä laskenut enään siitä. Lähdin ajelemaan töihin, puolivälissä matkaa alkoi paukuttaa putkessa ja kaasua kun painoin niin paukutti kokoajan. Sytkää yritettiin säätää mutta ei mitään apua.
    Missä mahtaisi olla vika, tulpanjohdot tarkistettu, uudet tulpat ja virranjakajankansi on. Auto siis M10 kaasari koneella.

    **search ei tuottanut tulosta**
    nyk: e46 330i cäb M
    ex: e30 318i touring brilliantrot
    ex: e30 316i taxi Schwarz
    ex: e46 320d Topazblau Metallic
    ex: e36 325iA taxi alpinweiß
    ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
    ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
    ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    #2
    Originally posted by uber3 View Post
    Eräänä aamuna olin lähdössä toihin, auto ei meinannut käynnistyä ja kun käynnistyi ei antanut painaa kaasua ollenkaan sammui heti, hetken annoin käydä tyhjäkäyntiä joka nousi melkein heti 2500rpm, eikä laskenut enään siitä. Lähdin ajelemaan töihin, puolivälissä matkaa alkoi paukuttaa putkessa ja kaasua kun painoin niin paukutti kokoajan. Sytkää yritettiin säätää mutta ei mitään apua.
    Missä mahtaisi olla vika, tulpanjohdot tarkistettu, uudet tulpat ja virranjakajankansi on. Auto siis M10 kaasari koneella.

    **search ei tuottanut tulosta**

    Liekkö kaasarissa menny tukkoo paikat. Kannattaa ottaa kaasari pöydälle ja putsata ainaki alkuu. Tän jälkee käyttää tota autoa jossai laittamassa seokset kuntoo.
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks

    Comment

    • Jylppy--
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 476
      • MME/JKL

      #3
      imuvuodolta toi pahasti kuulostas
      e30 318iS"UFE"
      e30 327 TIC "AVO"
      e30 325i "AVO"

      -MME connection-
      -Btcf absolutistit team-

      Comment

      • Odeq
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 341
        • Espoo

        #4
        Imuvuoto tulee itelläkin mieleen ensin. kandee kattoo kaikki letkut ja putket.
        __________________________________________
        Bmw 330d
        Rumblebee

        Comment

        • cricke
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1977
          • espoo

          #5
          samat oireet oli mulla ku m10 koneen kasasin ja oli imuvuotoi.
          E38 740ia -94
          E46 316 -00
          Volvo S60
          EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
          E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

          Comment

          • 328 e36
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 488
            • pori

            #6
            onko kaasarin ja imusarjan välinen kumilaippa ehjä?murtuvat toisinaan..
            e36 320 cabrio.
            e36 328 coupe.

            Comment

            • Jesper
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1448

              #7
              Ei kosteudesta voisi johtua?

              Comment

              • Team Eastcorner
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1095
                • Vimpeli

                #8
                Ja jos yksi ylimääräinen vaihtoehto halutaan niin vika voi olla ihan missä vaan jos kyse on alkuperäisestä pierpurgista..

                Ja offtopiccia:

                kiihdytyspumppua tuosta kaasuttimesta ei löydy ja ryypyn lisäksi tyhjäkäynnin säätökin tapahtuu sähköisesti. ymmärtääköhän tuo kaasuttimen ohjausboksi kierrosten päälle vai tapahtuuko esim. tyhjäkäynnin säätö alipaineiden perusteella...?

                Ja aiheeseen:

                kannattaa tarkastaa imuvuotojen lisäksi ne kaasuttimen sähköliitännätkin kun noin yhtäkkiä on vika tullut..
                Rides:

                -E28 518i ´86
                -Audi A6 C5 ´99
                -VW T4 ´97

                Comment

                • tero1
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 404
                  • Klaukkala

                  #9
                  Viaksi selvis päävirtarele, kaasuttimen kaulus huono: imuvuoto. Sytytyksen ajotus oli pielessä, nyt auto käy mutta imuvuoto on edelleen joten välillä rykii ja nykii. Kiitos vastauksista!
                  nyk: e46 330i cäb M
                  ex: e30 318i touring brilliantrot
                  ex: e30 316i taxi Schwarz
                  ex: e46 320d Topazblau Metallic
                  ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                  ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                  ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                  ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎