voikos noi venttiilin ohjurit vaihtaa toisesta kannesta toiseen. lähteekö ne esim lyöntitapilla lyömällä irti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20 venttiilien ohjurit
Collapse
X
-
Re: m20 venttiilien ohjurit
Originally posted by Sami320voikos noi venttiilin ohjurit vaihtaa toisesta kannesta toiseen. lähteekö ne esim lyöntitapilla lyömällä irti.
lämpöä tarvii niin irroitukseen , kuinmyös kiinnitykseen.
-
-
Originally posted by Sami320paljos noi ohjurit on kpl, paljonko tossa hommassa pitää olla lämpöä. meinasin sen takia tota vaihtoa kun on toisessa kannessa uudet ohjurit ja ois pitäny saada auto kasaan viikonloppuna. kun noita ohjureita ei varmaan viikonloppuna saa oikeen mistään
VENTTIILIN OHJURI BMW 323/325 78--91
Hinta / 1 kpl
323/325 IMU/PAKO. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-2412 2.69 €
niin , lämmöistä ei valitettavasti ole tarkempaa tietoa.... :?
ja kyllähän tuossa vaihtamisessasi oli hyvä pointti , en kyseenalaista tuolloin vaihtamista kannesta toiseen 8)
Comment
-
-
joo, muistini varassa mennään mutta noi ohjurit jotka voi ostaa esim KL:stä tai Laakkoselta, niin ovat vain ohjuri aihioita, jotka sitten koneistamolla koneistetaan sille kannelle sopiviksi johon ne tullaan asentamaan, eli ohjurit on kansi kohtaisia, joten en välttämättä menisi vaihtamaan kannesta toiseen ohjureita, mutta ohjureiden kumithan ovat aivan "bolt-on" kamaa....
Comment
-
-
Toi Wittu_joon mainitsemat K-linet on hyvä vaihtoehto jos ei halua vaihtaa itse ohjureita.
Ohjureita taasen löytyy ulkohalkaisijaltaan muistaakseni kolmea eri kokoa, ns. std ja pari ylikokoa. Koska kansissa olevien ohjurien reikien koko vaihtelee riippuen siitä millainen päivä on koneistajalla sattunu olemaan . Ja toisaalta ohjurinreiät myös kuluvat hieman aina kun vanha ohjuri tuupataan irti ja uusi tilalle. Ja useamman remontin kokeneessa kannessa voi tulla eteen myös ohjurireikien koneistus.
Mielestäni kaikki ohjureihin liittyvät remontit kannattaa jättää koneistamon huoleksi, koska samalla kun ohjurit joko vaihdetaan tai holkitetaan niin täytyy myös seetit koneistaa.
Jos oikein muistan niin kansi pitää lämmittää 80 asteeseen ja ohjurit pitää taasen saada -150 asteeseen (monellako on nestemäistä typpeä himassa?), jotkut koneistamot käyttävät pelkkää kylmäspreitä.
Varsinkaan BMW:n ohjurien vaihto ei oikeen ole kotinikkarin homma, koska ohjurissa ei ole olaketta. Ilman sopivia työkaluja ohjuri menee joko liian syvälle tai jää liian pintaan, kyseisessä operaatiossa ei ole aikaa ylimääräiselle kikkailulle koska ohjuri jämähtää kiinni kanteen hyvin nopeasti.With jap crap, life sucks and then you die
Comment
-
-
Originally posted by Wittu_jooKoneistamo otti 100€ kun putkitti 12kpl ohjureita. Eli poralla vetää isommaks ja istuttaa sinne "putken"
Ja ne putket on kuulemma kovempaa kamaa kun normaali ohjurit
en nyt epäily Wittu-joo:ta mitenkäään tai tuota holkittamista leimaisi suoralta kädeltä.
Haluan vain tuoda tässä yhteydessä erään asian ilmi että kävi täällä jyväsklyässä erään escortin koneelle (oli muuten 2 litr scorpionin kone) että koneistamo laitto väärät ohjurit (oli samaa kokoa kun ei alkuperäsiä ollu mutta väärää materiaalia). kone kesti jonkun 1000-2000km ja kilahti totaalisesti, koko moti paskaks laakista.
vika paikannetiin ohjureirihin jotka oli sitä väärää materiaalia -> venat alku takkuamaan -> männät koppas venttiileihin -> uusiks meni kaikki venat, kansi, männät + jotain muuta... lohko,kiertokanget ja kaikki niiden alapuolelta säästy mutta melkein kaikki muut sisuskalut meni tohjoks.
koneistamo maksoi uuden koneen....
että näin väärillä materiaaleilla....
Comment
-
Comment