Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 venttiilien ohjurit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami320
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 169
    • Lahti

    m20 venttiilien ohjurit

    voikos noi venttiilin ohjurit vaihtaa toisesta kannesta toiseen. lähteekö ne esim lyöntitapilla lyömällä irti.
    e30 316 ja e34 520 e46 320d
  • Jubu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 937
    • Kuusankoski

    #2
    Re: m20 venttiilien ohjurit

    Originally posted by Sami320
    voikos noi venttiilin ohjurit vaihtaa toisesta kannesta toiseen. lähteekö ne esim lyöntitapilla lyömällä irti.
    eipä taida kannattaa tuo kannesta toiseen vaihtaminen. ei nuo niin kalliita ole.

    lämpöä tarvii niin irroitukseen , kuinmyös kiinnitykseen.

    Comment

    • Sami320
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 169
      • Lahti

      #3
      paljos noi ohjurit on kpl, paljonko tossa hommassa pitää olla lämpöä. meinasin sen takia tota vaihtoa kun on toisessa kannessa uudet ohjurit ja ois pitäny saada auto kasaan viikonloppuna. kun noita ohjureita ei varmaan viikonloppuna saa oikeen mistään
      e30 316 ja e34 520 e46 320d

      Comment

      • Jubu
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 937
        • Kuusankoski

        #4
        Originally posted by Sami320
        paljos noi ohjurit on kpl, paljonko tossa hommassa pitää olla lämpöä. meinasin sen takia tota vaihtoa kun on toisessa kannessa uudet ohjurit ja ois pitäny saada auto kasaan viikonloppuna. kun noita ohjureita ei varmaan viikonloppuna saa oikeen mistään
        esim Mjotonjet :

        VENTTIILIN OHJURI BMW 323/325 78--91
        Hinta / 1 kpl
        323/325 IMU/PAKO. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-2412 2.69 €

        niin , lämmöistä ei valitettavasti ole tarkempaa tietoa.... :?

        ja kyllähän tuossa vaihtamisessasi oli hyvä pointti , en kyseenalaista tuolloin vaihtamista kannesta toiseen 8)

        Comment

        • nemesis
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 617
          • kymenlaakso

          #5
          joo, muistini varassa mennään mutta noi ohjurit jotka voi ostaa esim KL:stä tai Laakkoselta, niin ovat vain ohjuri aihioita, jotka sitten koneistamolla koneistetaan sille kannelle sopiviksi johon ne tullaan asentamaan, eli ohjurit on kansi kohtaisia, joten en välttämättä menisi vaihtamaan kannesta toiseen ohjureita, mutta ohjureiden kumithan ovat aivan "bolt-on" kamaa....
          E30 kesä-autona

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #6
            Koneistamo otti 100€ kun putkitti 12kpl ohjureita. Eli poralla vetää isommaks ja istuttaa sinne "putken"

            Ja ne putket on kuulemma kovempaa kamaa kun normaali ohjurit
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • Cee.Koo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 354
              • Twilight zone

              #7
              Toi Wittu_joon mainitsemat K-linet on hyvä vaihtoehto jos ei halua vaihtaa itse ohjureita.
              Ohjureita taasen löytyy ulkohalkaisijaltaan muistaakseni kolmea eri kokoa, ns. std ja pari ylikokoa. Koska kansissa olevien ohjurien reikien koko vaihtelee riippuen siitä millainen päivä on koneistajalla sattunu olemaan . Ja toisaalta ohjurinreiät myös kuluvat hieman aina kun vanha ohjuri tuupataan irti ja uusi tilalle. Ja useamman remontin kokeneessa kannessa voi tulla eteen myös ohjurireikien koneistus.
              Mielestäni kaikki ohjureihin liittyvät remontit kannattaa jättää koneistamon huoleksi, koska samalla kun ohjurit joko vaihdetaan tai holkitetaan niin täytyy myös seetit koneistaa.
              Jos oikein muistan niin kansi pitää lämmittää 80 asteeseen ja ohjurit pitää taasen saada -150 asteeseen (monellako on nestemäistä typpeä himassa?), jotkut koneistamot käyttävät pelkkää kylmäspreitä.
              Varsinkaan BMW:n ohjurien vaihto ei oikeen ole kotinikkarin homma, koska ohjurissa ei ole olaketta. Ilman sopivia työkaluja ohjuri menee joko liian syvälle tai jää liian pintaan, kyseisessä operaatiossa ei ole aikaa ylimääräiselle kikkailulle koska ohjuri jämähtää kiinni kanteen hyvin nopeasti.
              With jap crap, life sucks and then you die

              Comment

              • nemesis
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 617
                • kymenlaakso

                #8
                Originally posted by Wittu_joo
                Koneistamo otti 100€ kun putkitti 12kpl ohjureita. Eli poralla vetää isommaks ja istuttaa sinne "putken"

                Ja ne putket on kuulemma kovempaa kamaa kun normaali ohjurit
                kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta... tosin tuli tossa ittelle 1 juttu vielä mieleen...

                en nyt epäily Wittu-joo:ta mitenkäään tai tuota holkittamista leimaisi suoralta kädeltä.

                Haluan vain tuoda tässä yhteydessä erään asian ilmi että kävi täällä jyväsklyässä erään escortin koneelle (oli muuten 2 litr scorpionin kone) että koneistamo laitto väärät ohjurit (oli samaa kokoa kun ei alkuperäsiä ollu mutta väärää materiaalia). kone kesti jonkun 1000-2000km ja kilahti totaalisesti, koko moti paskaks laakista.

                vika paikannetiin ohjureirihin jotka oli sitä väärää materiaalia -> venat alku takkuamaan -> männät koppas venttiileihin -> uusiks meni kaikki venat, kansi, männät + jotain muuta... lohko,kiertokanget ja kaikki niiden alapuolelta säästy mutta melkein kaikki muut sisuskalut meni tohjoks.

                koneistamo maksoi uuden koneen....

                että näin väärillä materiaaleilla....
                E30 kesä-autona

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎