Ootko käyttänyt aina jälkikäyntiä ennen sammutusta jos oot polettanu konetta oikeen kuumaks, sillä kuulemma vetää helposti kieroon kannen jos kuumalla koneella sammuttaa koneen eikä anna käydä tyhjäkäynnillä että jähtyis.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20B25 vedet öljyn joukkoon + käynti ongelma
Collapse
X
-
Taasko kansi halki ?
Eli eilen säätelin ilmamäärämittaria laihemmalle ja laitoin tankkii masinolia, jotta pääsisin päästömittauksesta läpi. No aamulla kun rupsin starttaamaan autoa hörähti käyntiin ja sammui miltei heti. Ei enää käynnistynyt. vaikka sääsin ilmamitarin takaisin siihen missä olikin. No töihin veljen kyydillä.
Töistä päästyäni irroitin tulpat ja ne näyttivät märiltä, siis vedestä !!! No aikani tappelin autoa käyntiin ja kuivailin tulppia ja laitoin vähän start pilottia imusarjaan niin lähti käymään, mutta vain osalla pytyistä. No vähän ajan päästä käy kaikilla, mutta röpeltää silti pahasti ja kun avasin öljy korkin oli se täynnä vaahtoa. Ja sama homma öljy tikussa. PERKELE.
Nyt auto siis käy kuin V8. Vedet eivät olleet vähentyneet. Paisarissa oli saman verran kuin ennekin. Jostain se vesi sinne kuitenkin on mennyt, että varmaan ei vielä vaan näy paisarissa.
Öljyn ja veden sekoitusta näytti vuotavan kannen etupäästä. Viittaisi ilmeisesti kannen tiivisteeseen ? puristukset mittaisin ja 10.5 tai 11 oli kaikissa. Kokeilin toisilla tulpillakin ja samalla tapaa käy.
Kyllä nyt vituttaa. PASKOJA koneita noi m20 ei voi muuta sanoa. Kannet menee 1000km välein ja ei pääse katsastuksesta läpi kun saastuttaa mukamas. Pitää varmaan laittaa tonne vanha kunnon m10 niin varmaan toimis ikuisesti. Sekään ei varmaan onnistu kun pitäis olla joku vähäpäästöinen kone. Mun tuurilla varmaan sekin kyllä leviäisi 2000km sisällä. Viime kansi remontti söi jo opiskelijalta rahat. Ei olis hirveästi rahaa enää tohon tunkea.
Tossa autossa on nyt jo sit 3 kansi menossa 10000km sisällä ja sekin on sit varmaan halki et tohon lohkoon ei kannata enää varmaan alkaa kantta laittamaan. Joku tossa noita kansia hajoittaa. Ja nyt kansi remontin jälkeen autolla ei tosiaankaan ole revitty lainkaan ja olen jopa jälki käytellyt autoa aina ennen sammutusta.
Täytyy varmaan käydä ostamassa joku 100e katsastettu corolla et pääsee liikkumaan kun BMW ei suostu toimimaan. Ja kerätä rahaa toiseen koneeseen että sais ton joskus takaisin ajoon.Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
-
Ne "aika karkeat hiomajäljet" voipi olla nakutuksesta, kannen halkeamisia taas saattaa aiheuttaa hotspottien syntyminen kanteen kun jossain on ilmaa tai vesi alkaa pistemäisesti kiehua lämpötilan noustua. Vaikkapa vesikierron loputtua, aiheuttaa muuten nakutusta myös. Nyt kun pari kantta on mahdollisesti tuhottu, olisiko hyvä laittaa se jäähdytysjärjestelmä vaikkapa kuntoon vähitellen? Itsekin jo sanoit ettei ota edes normilämpöjä...
Ei ne bemarit paskoja ole, mutta onhan se vanha sanonta toki olemassa, että kun renki haki säkin jauhoja mylläriltä, mylläri sitoi säkin niin huonosti että joutui neljä kertaa matkalla sitomaan uudestaan. Ei varmasti auta vitutukseen mutta yleensä näissä jutuissa se syyttävä sormi osoittaa sieltä peilistä takaisin, selvitä ongelma ennenkuin niputat seuraavan kerran. Masinolikokeilut ja ilmamäärämittarin räpläämiset eivät myöskään ole vakiokoneen normaalitoimenpiteitä! Saati sitten prikat männän päällä, vaikkei ne sinun jäljiltäsi olisikaan siellä. Ei mitään kilinää kuulunut?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Nyt on tässä tutkittu vikaa. Kansi käytetty irti ja se vaikutti ihan ehjältä. En käyttänyt koeponnistuksessa, mutta itse kokeilin paineistaa ja ei vuotanut. Vertailukohtana käytin vanhaa kantta joka vuosi tällä menetelmällä selvästi, vaikkei paljaalla silmällä siitäkään halkeamaa erota.
Eli vieläkin auto käy välillä kuin kuin v8. Lotkottaa samalla tapaa. On voimaton kun ajaa. Eli käy vajailla pytyillä. Välillä toimii pieniä hetkiä ihan kunolla. Lisäksi vieläkin tulee hieman valkoista möhnää öljykorkkiin. Autolla ei ole kovin pitkiä testiajoja ajettu, koska leima mennyt jo vanhaksi. Kosteutta ei siis ole öljy tilassa paljoa, mutta jonkin verran koska öljykorkkiin tulee valkoista. Vanhalla halkinaisella kannella vettä ja möhnää oli siis paljon enemmän.
Huohotusputken venttiilikopasta kaasuläppään poistin ja tukkisin kaasuläpän reijän, koskan halusin varmistaa johtuuko huono käynti kosteudesta imusarjassa. Ei ollut vaikututusta käyntiin. Kuivasin toki imusarjan ennen testiä.
Nyt pitäisi saada edes käymään kaikilla jotta saisi tuon auton leimaan.
Tähän mennessä vaihdettua/korjattua.
-Kannen tiiviste vaihdettu ja kansi tsekattu
-Venttiilin välykset säädetty
-imusarjan ja öljytilan välinen peltinen huohotusputki uusittu
-Yksi suutin vaihdettu, koska siitä puuttui se keltainen muovinen pää.
-Lambdaa mittailtu oskilloskoopilla ja vaikutti ok:lta
-Jakopään jako tarkistettu. Oli yhden pielessä edellisen omistajan jäljiltä. Tämä aiheutti varmaan päästöjen floppaamisen katsastuksessa.
-Bensapumppu vaihdettu. Vanha oli rikki, mutta ei auttanut käyntiin.
-Tulpanjohdot vaihdettu, tulpat vaihdettu.
-Pakoputken vuodot paikkailtu ja tsekattu kat. Verkot olivat katissa paikoillaan.
-Kaasuläpän asentotunnistin lakkoili, juotettu kaikki liitokset uudelleen ja lähti yleismittarilla mittaillessa toimimaan.
-Lämpöanturit tsekattu. Olivat ok.
-Ilmamäärämittari siirretty vähän uudelle uralle. Ei vaikutusta.
-Tyhjäkäyntiventtiili putsattu.
-Imusarjan alla olevasta pyöreästä liitimestä korjattu kontakti häiriöt.
-Kampiakselin asento tunnistin vaikutti mittausten perusteella olevan OK.
Onkos ideoita mikä aiheuttaa tuon röpellyksen ? ilmeisesti vesi öljynjoukossa vakuttaa siihen, mutta miten ?Last edited by Panu.K; 22-04-2008, 10:20.Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
-
Originally posted by Panu.K View PostPASKOJA koneita noi m20 ei voi muuta sanoa. Kannet menee 1000km välein ja ei pääse katsastuksesta läpi kun saastuttaa mukamas. Pitää varmaan laittaa tonne vanha kunnon m10 niin varmaan toimis ikuisesti.
Ilmamäärämittaria olet ilmeisesti säätänyt laihemmalle, eli jousta kireämmälle, ok kunhan ei liikaa.
Käyntihäiriöön liittyen, vikakoodit ensin kasipinnistä niin ollaan viisaampia.
Ovathan sytytystulpat täsmälleen tuohon moottorin tarkoitettua tyyppiä?
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostEi se moottorin vika ole jos ei kantta asenneta kunnolla tai jäähdytysjärjestelmää ilmata kunnolla, näistä ne kansiongelmat tuossakin yleensä aiheutuvat.
Ilmamäärämittaria olet ilmeisesti säätänyt laihemmalle, eli jousta kireämmälle, ok kunhan ei liikaa.
Käyntihäiriöön liittyen, vikakoodit ensin kasipinnistä niin ollaan viisaampia.
Ovathan sytytystulpat täsmälleen tuohon moottorin tarkoitettua tyyppiä?
Ilmämäärämittari on säädetty laihemmalle ja välillä rikkaammalle. Nyt on samassa asennossa missä oli kun sain auton. Lambdan mukaan olisi ilmeisesti oikein jos olisi yhdellä pykällällä laihempi, mutta se ei vaikuta tähän röpellykseen. Siirsin samalla sitä vähän jotta se on varmasti uudella uralla. Ei tosin ollut mielestäni pahasti uraantunut.
Tänään käytin venakopan auki ja siellä ei näkynyt lainkaan möhnää edes venakopan kannessa, eli ei ilmeisesti vuoda vettä, tai sitten vuotaa vain vähän. Vesi ei myöskään näytä vähentyvän paisarista, ainakaan 1h tyhjäkäynti +10km ajo vaikuta pinnan tasoon.
Saako vika koodeja millään esiin ilman lukulaitetta. 3 viikkoa sitten luettiin ja tyhjää näytti. Nyt ei oikeen pääse autoa siirtelemään koodien lukemista varten niin pitäisi jokin keino keksiä millä lukisi ne kotona.
Tulppia olen kokeillut samoja millä ennen kävi nätisti ja ei vaikuta asiaan. Samaten käytin vanhat tulpan johdot paikoillaan. Ei vaikuttanut mitään.
Bensapumpun tuoton testasin ja antoi paluuputkesta 1 min aikan noin 2.2 litraa bensaa kanisteriin. Bensa oli kyllä jostain saanut ilmaa ja oli ikään kuin vaalean väristä. Onko normaalia ?
Mites motronic boksia pääsee mittailemalla tutkimaan ? Minkälaisia signaaleja pitäisi antaa ja milloin ? Alkaa epäilyttämään että vika johtuisi boksista.Last edited by Panu.K; 22-04-2008, 22:36.Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
-
Joo sama kohtalo oli mullakin, bmw 525 M20b25, melko sama tarina!!! :think
Kansi oli ostettu kauppasta 800eu. + kaikki muut kulut niin noin 2500eu mennyt, mutta nyt ajanut remonttin jälkeen noin 15tkm.. ei ollut ongelmia.. siis ton kannen kanssa, muuten auto vaan kokoajan hajooo!!!
Jossain oon lukenut että kansi menee , koska jäähdyttimen korrki on viallinen!!(en muista mikä syy oli, mut kuitenkin) ,eli sen pitää vaihtaa!!!!!! itse oon vaihtanut sen heti.Last edited by Sasha; 23-04-2008, 01:30.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View Postkorjaus aiempaan tuossa automallissa vikakoodit saa ulos pinnistä 15, ei siis kasista.
LED testilamppu (etuvastuksella) tämän ja akun plussan väliin;
virrat päälle, kaasu pohjaan 5 kertaa viiden minuutin aikana, tämän jälkeen koodia eli välähdyksiä pitäisi alkaa tulla.Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
-
Vikakoodien luvussa epäonnistuin. 15 pinnin ja akun + navan välissä oli led ja etuvastus. Ledi syttyi kyllä kun koskin pistokkeeseen tulevalla päällä maata vasten, mutta en onnistunut saamaan lediä vilkkumaan kun oli kiinni huoltopistokeessa. Pitää kokeilla tuota systeemiä vielä uudestaan.
Vika taisi kumminkin alkaa selvitä. Lambda anturi antoi arvoiksi jotain ihan muuta kuin piti. Arvot heiluivat ihmeellisesti ja auton käynti heilui samaa tahtia.
Irroitin lambdan liittimen ja käynti parani ja röpellys loppui. Tyhjäkäynti pysyi tasan 750rpm. Irroitin lambdan ja oli ihan musta ja nokinen. Kaasuliekillä lambda punahehkuiseksi ja alkoi antaa jo järjellisiä arvoja. Hidas se silti kyllä on. Täytyy varmaan varautua ostamana uusi lambda. Taisi välillä mennä todella laihalle tai rikkaalle tai ehkä jopa kumpaankin suuntaa vuorotellen niin käynti meni todella huonoksi.
Vieläkin tekee kyllä oudosti kun laskee kierroksilta tyhjäkäynille. Ensin laskevat kierrokset 500rpm asti ja nousee kerran 1000 rpm asti ja tippuu vasta sitten tuohon 750. Johtuisiko lambdan hitaudesta ?
Vaahdon tuleminen öljykorkkiin loppui myös kun auto kävi vaan riittävän kauan. Taisi olla vanhaa kosteutta ja sitä kun autolla ei paljon ole ajettu kun on tehty remonttia.
Pitää tarkkailla ja tutkia autoa vielä ennenkuin tehdään lopullisia johtopäätöksiä. Nyt kumminkin näkyy jo valoa tunnelin päässä. Pitää vielä huomenna tutkia miten toimii kylmällä koneella.Last edited by Panu.K; 23-04-2008, 22:19.Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
-
Nyt on auto katsastettu. HC oli tyhjäkäynnillä 89 eli vielä korkea. Taitaa johtua lambdasta. Pitäänee vaihtaa ennen seuraavaa katsastusta. Vedetkin pysyvät siellä missä pitää.Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
Comment