Originally posted by Meisseli
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lukkoperä
Collapse
X
-
Originally posted by bmwpowerselittäkäähän viisaammat mitä eroa on visko- ja kitkalukolla
Parkkiksella paskarinkiä suditellessa sekä radalla kunnon lukko on kiva, ja auttaa kenties kauppa-ajossakin liikkeellelähdöissä, mutta ohitustilanteissa talvikelissä se on ärsyttävä. Se että perä heilahtaa kohti vasenta ojaa silloin kun ollaan ohitettavan rinnalla, ei ole mitenkään miellyttävää. Ja samassa kelissä Sierrat sun muut avolavapakut painavat koko jonosta ongelmitta ohi. Tämän lisäksi lukko sisältää avoimeen perään verrattuna ylimääräisiä kuluvia osia, joten ei ihme jos jarrulla toteutettu sudituksentasain on korvannut lukon arkiautoissa. Halvempi, ja pitää arkiautoilijan varmemmin poissa vaikeuksista.
Comment
-
-
No niin, tuli tähänki asiaan selvyyttä, kiitoksia kaikille..Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
-
Minkäslainen tämä kitkalukko sitten on esimerkiksi talven liukkailla, onko vaikeasti ohjattavissa?! :roll:ex. E39 535i V8, E36 325i coupé
© Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni!
© No matter, try again, fail again, fail better!
Comment
-
-
Ainakin E23:ssa (ainakin 735 tai 745 joista kokemusta) ei tahdo tulla hommasta talvella mitään ilman kitkalukkoa. Jos vähänkin liukkaampi paikka => ei tahdo päästä eteen eikä taakse, kun toinen pyörä sutii paikoillaan. Kitkalukon kanssa etenee mainiosti.
Toki sen kanssa kannattaa olla varovainen, eikä "lämä tiskissä" jatkuvasti, kuten liikkeelle lähdöissä ja/tai ohituksissa liukkaalla alustalla. Normaalikäytössä ei mitään ongelmia, päinvastoin se helpottaa oloa ja eloa (eli ajamista).
t: Timo
Comment
-
-
Originally posted by SeneKyl viime talvena olis ainakin lukolle ollu tarvetta. Tuli meinaa niissä vitun lumimyrskyissä jäätyä pariin otteeseen kiinni jonnekki hankeen ja sai ties kuin kauan nytkytellä irti. Hiukan leipo kiinni siinä tilanteessa.
Tää on vanha afrikkalainen tapa saada penarit etc. lukottomat takavedot metrisestä hangesta irti. Toimii! :juo...
Comment
-
-
Originally posted by reddewilSiinä nylkytelllessä kun oisin vetäny käsijarrua päälle, niin se pyörivä rengas hidastaa ja tarpeeksi nykiessä alkaa molemmat rattaat sutia!
Tää on vanha afrikkalainen tapa saada penarit etc. lukottomat takavedot metrisestä hangesta irti. Toimii! :juo
Nimim.Pikku Corollalla USKOMATTOMAN ahtaissa paikoissa 180 käännöksiä tehnyt liikkeelle lähtiessä."Suck my dick!"
-Ron Jeremy
Comment
-
-
Originally posted by biimer327Originally posted by reddewilSiinä nylkytelllessä kun oisin vetäny käsijarrua päälle, niin se pyörivä rengas hidastaa ja tarpeeksi nykiessä alkaa molemmat rattaat sutia!
Tää on vanha afrikkalainen tapa saada penarit etc. lukottomat takavedot metrisestä hangesta irti. Toimii! :juo
Nimim.Pikku Corollalla USKOMATTOMAN ahtaissa paikoissa 180 käännöksiä tehnyt liikkeelle lähtiessä.F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
Nostetaanpas vanhaa.. Olen ollut siinä uskossa että mun E46:ssa ei ole lukkoa. Eilen kun kotipihalta peruutin tallista ja laitoin ykkösen silmään ja eteenpäin lähtiessä suti molemmat renkaat ja pihassa on vieläkin jäljet todistamassa tuota.. Eli onko tässä joku 25% lukko??BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Originally posted by arska84 View PostNostetaanpas vanhaa.. Olen ollut siinä uskossa että mun E46:ssa ei ole lukkoa. Eilen kun kotipihalta peruutin tallista ja laitoin ykkösen silmään ja eteenpäin lähtiessä suti molemmat renkaat ja pihassa on vieläkin jäljet todistamassa tuota.. Eli onko tässä joku 25% lukko??Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by arska84 View PostNo mikä selittää sen että 2 pyörää sutii samaan aikaan?
Lukottomalla perällä on myös pieni taipumus sutia molemmilla suoralla pinnalla suoraan ajettaessa jos kytkin vapautetaan äkkiä.
e46:n kohdalla myös luistonesto jollain lailla ilmeisesti "matkii" lukkoa riippuen ilmeisesti luistoneston tyypistä. Viisaammat keitä se kiinnostaa kertokoot lisää.
Kokeileppa tuota molempien pyörien sutimista ajamalla toinen takarengas märälle nurmikolle ja toinen asfaltille. Tuskin enää sutii molemmilla.
e46 korissa mekaaninen lukkoperä on ollut vain M3:ssa.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostEsim. se että molemmilla pyörillä on hyvin samanlainen pito.
Lukottomalla perällä on myös pieni taipumus sutia molemmilla suoralla pinnalla suoraan ajettaessa jos kytkin vapautetaan äkkiä.
e46:n kohdalla myös luistonesto jollain lailla ilmeisesti "matkii" lukkoa riippuen ilmeisesti luistoneston tyypistä. Viisaammat keitä se kiinnostaa kertokoot lisää.
Kokeileppa tuota molempien pyörien sutimista ajamalla toinen takarengas märälle nurmikolle ja toinen asfaltille. Tuskin enää sutii molemmilla.
e46 korissa mekaaninen lukkoperä on ollut vain M3:ssa.BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Tähän vaan sen verran kun ostin oman penarin(e30) niin myyjä sanoi siinä olevan lukkoperä mutta vähän nousi epäilyt kun siitä parin viikon päästä suritin jollain hiekkatiellä niin jäi 1 raita:think En sitte tiedä kuinka ne asvaltilla pyörii kun aika vähä tulee renkaita silloon kattottua Kyllähän se aika hyvin pyörähtelee kun polttaa sellasia polkupyöränrenkaan levyisiä raitoja parkkipaikalla Oliskaan sielä joku kitkalukko :thinke34 525ia -93
Comment
-
-
Originally posted by KanaDimmy View PostTähän vaan sen verran kun ostin oman penarin(e30) niin myyjä sanoi siinä olevan lukkoperä mutta vähän nousi epäilyt kun siitä parin viikon päästä suritin jollain hiekkatiellä niin jäi 1 raita:think En sitte tiedä kuinka ne asvaltilla pyörii kun aika vähä tulee renkaita silloon kattottua Kyllähän se aika hyvin pyörähtelee kun polttaa sellasia polkupyöränrenkaan levyisiä raitoja parkkipaikalla Oliskaan sielä joku kitkalukko :think
Comment
-
Comment