Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #31
    Originally posted by Meisseli
    Originally posted by Muumi
    300srj,aivan sama mikä korimalli,lukkoa ei ole vakiona kuin M3 mallissa.
    Sen verran tekee mieli taas vängätä että E30 325iX:ssä on edelleen vakiona lukkoperä. Jos oikein kaukaa lähdetään hakemaan niin jakolaatikosta löytyy toinenkin lukko. :wink:
    Eikös 320iS ole myös lukko vakiona

    Comment

    • KariM
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 199
      • Pirkanmaa

      #32
      Originally posted by bmwpower
      selittäkäähän viisaammat mitä eroa on visko- ja kitkalukolla
      Viskolukko aktivoituu pyörimisnopeuserosta, ts. toisen pyörän pitää sutia jotta voimaa alkaisi siirtyä enemmän sille paremminpitävälle. Kitkalukko välittää voimaa jo ennen pidon menetystä, saaden aikaan sen että pito ei välttämättä katoa siltä huonommaltakaan puolelta.

      Parkkiksella paskarinkiä suditellessa sekä radalla kunnon lukko on kiva, ja auttaa kenties kauppa-ajossakin liikkeellelähdöissä, mutta ohitustilanteissa talvikelissä se on ärsyttävä. Se että perä heilahtaa kohti vasenta ojaa silloin kun ollaan ohitettavan rinnalla, ei ole mitenkään miellyttävää. Ja samassa kelissä Sierrat sun muut avolavapakut painavat koko jonosta ongelmitta ohi. Tämän lisäksi lukko sisältää avoimeen perään verrattuna ylimääräisiä kuluvia osia, joten ei ihme jos jarrulla toteutettu sudituksentasain on korvannut lukon arkiautoissa. Halvempi, ja pitää arkiautoilijan varmemmin poissa vaikeuksista.

      Comment

      • Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1124
        • Kajaani

        #33
        No niin, tuli tähänki asiaan selvyyttä, kiitoksia kaikille..
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

        Comment

        • Stargazer
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1666
          • Haapajärvi

          #34
          Minkäslainen tämä kitkalukko sitten on esimerkiksi talven liukkailla, onko vaikeasti ohjattavissa?! :roll:
          ex. E39 535i V8, E36 325i coupé

          © Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni!
          © No matter, try again, fail again, fail better!

          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #35
            Ainakin E23:ssa (ainakin 735 tai 745 joista kokemusta) ei tahdo tulla hommasta talvella mitään ilman kitkalukkoa. Jos vähänkin liukkaampi paikka => ei tahdo päästä eteen eikä taakse, kun toinen pyörä sutii paikoillaan. Kitkalukon kanssa etenee mainiosti.

            Toki sen kanssa kannattaa olla varovainen, eikä "lämä tiskissä" jatkuvasti, kuten liikkeelle lähdöissä ja/tai ohituksissa liukkaalla alustalla. Normaalikäytössä ei mitään ongelmia, päinvastoin se helpottaa oloa ja eloa (eli ajamista).

            t: Timo

            Comment

            • reddewil
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 3015
              • West Coast

              #36
              Originally posted by Sene
              Kyl viime talvena olis ainakin lukolle ollu tarvetta. Tuli meinaa niissä vitun lumimyrskyissä jäätyä pariin otteeseen kiinni jonnekki hankeen ja sai ties kuin kauan nytkytellä irti. Hiukan leipo kiinni siinä tilanteessa.
              Siinä nylkytelllessä kun oisin vetäny käsijarrua päälle, niin se pyörivä rengas hidastaa ja tarpeeksi nykiessä alkaa molemmat rattaat sutia!
              Tää on vanha afrikkalainen tapa saada penarit etc. lukottomat takavedot metrisestä hangesta irti. Toimii! :juo
              ...

              Comment

              • biimer327
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1928
                • Eastside

                #37
                Originally posted by reddewil
                Siinä nylkytelllessä kun oisin vetäny käsijarrua päälle, niin se pyörivä rengas hidastaa ja tarpeeksi nykiessä alkaa molemmat rattaat sutia!
                Tää on vanha afrikkalainen tapa saada penarit etc. lukottomat takavedot metrisestä hangesta irti. Toimii! :juo
                Viet jalat suustani,enpä kerennyt tätä kirjoittamaan.
                Nimim.Pikku Corollalla USKOMATTOMAN ahtaissa paikoissa 180 käännöksiä tehnyt liikkeelle lähtiessä.
                "Suck my dick!"
                -Ron Jeremy

                Comment

                • Sene
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 925
                  • Enschede, The Netherlands

                  #38
                  Originally posted by biimer327
                  Originally posted by reddewil
                  Siinä nylkytelllessä kun oisin vetäny käsijarrua päälle, niin se pyörivä rengas hidastaa ja tarpeeksi nykiessä alkaa molemmat rattaat sutia!
                  Tää on vanha afrikkalainen tapa saada penarit etc. lukottomat takavedot metrisestä hangesta irti. Toimii! :juo
                  Viet jalat suustani,enpä kerennyt tätä kirjoittamaan.
                  Nimim.Pikku Corollalla USKOMATTOMAN ahtaissa paikoissa 180 käännöksiä tehnyt liikkeelle lähtiessä.
                  Näin olis varmaan pitäny tehdä mut eipä tullu sillon mieleen
                  F11 LCI 535xi


                  Ex.

                  E36 320i sedan
                  E36 LCI 328i coupe
                  E61 LCI 530xi

                  Comment

                  • arska84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1356
                    • Seinäjoki

                    #39
                    Nostetaanpas vanhaa.. Olen ollut siinä uskossa että mun E46:ssa ei ole lukkoa. Eilen kun kotipihalta peruutin tallista ja laitoin ykkösen silmään ja eteenpäin lähtiessä suti molemmat renkaat ja pihassa on vieläkin jäljet todistamassa tuota.. Eli onko tässä joku 25% lukko??
                    BMW PREMIUM

                    BMW E46 318

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #40
                      Originally posted by arska84 View Post
                      Nostetaanpas vanhaa.. Olen ollut siinä uskossa että mun E46:ssa ei ole lukkoa. Eilen kun kotipihalta peruutin tallista ja laitoin ykkösen silmään ja eteenpäin lähtiessä suti molemmat renkaat ja pihassa on vieläkin jäljet todistamassa tuota.. Eli onko tässä joku 25% lukko??
                      Ei ole.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • arska84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1356
                        • Seinäjoki

                        #41
                        Originally posted by jannmann View Post
                        Ei ole.
                        No mikä selittää sen että 2 pyörää sutii samaan aikaan?
                        BMW PREMIUM

                        BMW E46 318

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #42
                          Originally posted by arska84 View Post
                          No mikä selittää sen että 2 pyörää sutii samaan aikaan?
                          Esim. se että molemmilla pyörillä on hyvin samanlainen pito.
                          Lukottomalla perällä on myös pieni taipumus sutia molemmilla suoralla pinnalla suoraan ajettaessa jos kytkin vapautetaan äkkiä.

                          e46:n kohdalla myös luistonesto jollain lailla ilmeisesti "matkii" lukkoa riippuen ilmeisesti luistoneston tyypistä. Viisaammat keitä se kiinnostaa kertokoot lisää.

                          Kokeileppa tuota molempien pyörien sutimista ajamalla toinen takarengas märälle nurmikolle ja toinen asfaltille. Tuskin enää sutii molemmilla.

                          e46 korissa mekaaninen lukkoperä on ollut vain M3:ssa.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • arska84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1356
                            • Seinäjoki

                            #43
                            Originally posted by jannmann View Post
                            Esim. se että molemmilla pyörillä on hyvin samanlainen pito.
                            Lukottomalla perällä on myös pieni taipumus sutia molemmilla suoralla pinnalla suoraan ajettaessa jos kytkin vapautetaan äkkiä.

                            e46:n kohdalla myös luistonesto jollain lailla ilmeisesti "matkii" lukkoa riippuen ilmeisesti luistoneston tyypistä. Viisaammat keitä se kiinnostaa kertokoot lisää.

                            Kokeileppa tuota molempien pyörien sutimista ajamalla toinen takarengas märälle nurmikolle ja toinen asfaltille. Tuskin enää sutii molemmilla.

                            e46 korissa mekaaninen lukkoperä on ollut vain M3:ssa.
                            Joo ei sudi ainakaan se asfaltilla oleva tällä koneella Juu ja oli luistonesto päällä kun suti kahdella.. On joskus tuntunu ku suoralla tiellä on vetäny lumella raitaa että olis 2 pyörällä sutinut
                            BMW PREMIUM

                            BMW E46 318

                            Comment

                            • KanaDimmy
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 398
                              • Kalanti

                              #44
                              Tähän vaan sen verran kun ostin oman penarin(e30) niin myyjä sanoi siinä olevan lukkoperä mutta vähän nousi epäilyt kun siitä parin viikon päästä suritin jollain hiekkatiellä niin jäi 1 raita:think En sitte tiedä kuinka ne asvaltilla pyörii kun aika vähä tulee renkaita silloon kattottua Kyllähän se aika hyvin pyörähtelee kun polttaa sellasia polkupyöränrenkaan levyisiä raitoja parkkipaikalla Oliskaan sielä joku kitkalukko :think
                              e34 525ia -93

                              Comment

                              • muuris
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 3501
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Originally posted by KanaDimmy View Post
                                Tähän vaan sen verran kun ostin oman penarin(e30) niin myyjä sanoi siinä olevan lukkoperä mutta vähän nousi epäilyt kun siitä parin viikon päästä suritin jollain hiekkatiellä niin jäi 1 raita:think En sitte tiedä kuinka ne asvaltilla pyörii kun aika vähä tulee renkaita silloon kattottua Kyllähän se aika hyvin pyörähtelee kun polttaa sellasia polkupyöränrenkaan levyisiä raitoja parkkipaikalla Oliskaan sielä joku kitkalukko :think
                                98% varmasti ei ole. Moni luulee, että lukkoperä löytyy heti jos vähän lumella/soralla jättää kahta rantua. Perästä takakansi irti niin saa varmuuden. Toinen ok konsti on nostaa molemmat takarenkaat ilmaan ja pyörittää toista niistä. Lukottomassa toinen rengas pyörii eri suuntaan, lukollisessa samaan..
                                E30 325iX '86
                                Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎