Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jochen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1229
    • Valkeakoski & Trondheim

    #46
    Uskoisin että sen lukon olemassaolon voi talvella huomata pelkästään ajamallakin, itse ainakin huomasin ison eron kun vaihdon lukottoman perän lukolliseen. Vetopito paikaltaan lähtiessä on parempi ja mutkissa perä lähtee sivulle paljon nopeammin. Tosin vaikeaa voi olla huomata eroa jos ei ole suoraa vertailukohtaa josta tietää onko se lukollinen tai lukoton.

    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

    Comment

    • KanaDimmy
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 398
      • Kalanti

      #47
      Joo niin mäkin vähä arvelen ettei sielä mitää lukkoo ole mutta tota perän ilmaan nostoa vois joskus kokeilla. Ei oo vertailu kohteita ja en oo ajanu sillä nyt talvella muutaku alkutalvesta kesärenkailla

      Tänks infosta
      e34 525ia -93

      Comment

      • nekholm
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 860
        • Porvoo

        #48
        Originally posted by arska84 View Post
        No mikä selittää sen että 2 pyörää sutii samaan aikaan?
        Eihän se, että siinä ei ole lukkoa, tarkoita että ne ei missään tapauksessa pyöri samaan aikaan
        VW Passat 1.4 TSI -12
        Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

        Comment

        • kiqero325
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2007
          • 1303
          • Mansesteri

          #49
          itselläni ei ole lukkoa mikä vituttaa sunnattomasti!
          E39 528 M-Sport -97
          ex:
          E34 525 m50b25 -90
          E30 316i Bavaria -91
          E36 325 sedan -91
          E30 325 2,7 eagleracing -86
          E36 325 coupe -92
          E34 535 -89
          E34 525Tds -89
          volvo 240 race -86




          Comment

          • Make H.
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1278
            • Kokkola

            #50
            Originally posted by KanaDimmy View Post
            Tähän vaan sen verran kun ostin oman penarin(e30) niin myyjä sanoi siinä olevan lukkoperä mutta vähän nousi epäilyt kun siitä parin viikon päästä suritin jollain hiekkatiellä niin jäi 1 raita:think En sitte tiedä kuinka ne asvaltilla pyörii kun aika vähä tulee renkaita silloon kattottua Kyllähän se aika hyvin pyörähtelee kun polttaa sellasia polkupyöränrenkaan levyisiä raitoja parkkipaikalla Oliskaan sielä joku kitkalukko :think
            Ei varmasti ole lukkoa, kyllä jos lukko on niin sutii aina kahdella. Erillisjousitetulla taka-akselistolla olevan auton nyt saa helposti heitettyä luisuun lumella, toisin kuin jäykällä akselilla olevan, mut koita nostaa vaikka toisen puolen takarengas ilmaan, jos on lukkoperä niin ei pitäisi jaksaa sitä käsin pyöritellä.

            Omankin e30 325 ensibemarinkin kun ostin niin myyjä sano että on lukkoperällä. Oli talvea joten hyvinhän se meni luisussa talven, lumien sulattua piti sit parkkiksella pyöritellä, 2-3 ekaa kertaa ei jääny ku 1 raita mut sitte rupes jäämään aina kahta kun perän pikkupyörät hitsas ittensä kiinni siihen akseliin ja kyllähän tuo kestikin sulalla tiellä 4kk ennen kuin antautu ja molemmat pikkurattaa perästä lohkes ihan pieniks paloiks, onneks ei mitään muuta rikkonu. Aloin epäillä jo keväällä kun toinen rengas jäällä ja toinen sulalla niin sutas vaan jään päällä oleva rengas, mutta tietämättömänä uskoin vaan myyjää ja kyllähän se sitten selvis kun antautu . Nyt sitten tästä viisastuneena täyty lukkoperä hommata, vaikka ovatki helvetin kallita, mutta hintansa väärtejä .

            Eli ei nuo vakioperät repimistä kestä ainakaan sulalla, suosiolla vaan lukkoa kehiin jos meinaa revitellä sulalla asfaltilla . Ja lukkoperien hinnat 350e-700e.

            Ja kyllähän sillä liikkeelle pääsee paljon paremmin lumella ja mukava "leikkiä" kun luistot on paremmin hallittavissa ja lähtee luisuun paremmin, mutta kokemattomalle kuskille lukoton parempi juuri tuon takia että tuolla saa kyllä olla tarkkana kun talvella lähtee ohittaan ettei oo mehtässä ja muutenkin tuosta huonosta painojakaumastaan johtuen erittäin tarkka ajettava verrattuna muihin takavetoautoihin.
            Last edited by Make H.; 14-02-2008, 17:56.

            Comment

            • Circ
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 634
              • H e l s i n k i

              #51
              Vähän ohi aiheesta mutta onko mahdollista selvittää lukkoperän välitys?
              Itselläni sellanen löytyy mutta ei tietoa mikä perä se on. Minkälainen välitys on ollu E30 325 lukkoperässä tehtaalta tullessa. (sellaisen on saanu lisävarusteena?)
              Audi B8.5 TDI Quattro

              E81 120d m-sport Lci

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1278
                • Kokkola

                #52
                Originally posted by Circ View Post
                Vähän ohi aiheesta mutta onko mahdollista selvittää lukkoperän välitys?
                Itselläni sellanen löytyy mutta ei tietoa mikä perä se on. Minkälainen välitys on ollu E30 325 lukkoperässä tehtaalta tullessa. (sellaisen on saanu lisävarusteena?)
                Samanlailla sen pystyy selvittään ku lukottomanki. Eli niihin hammasrattaisiin pitäs olla stanssattu hammasluku tai sit lasket ne ite ja niiden suhteesta tuo välitys tulee. Voit suurinpiirtein sen myös äkkiä katsoa perää aukaisematta pyörittämällä kardaanin laippaa ja laskea montako kierrosta vetarin laippa pyörähtää kun kardaanin laippa pyörähtää yhden kierroksen.

                e30 325 lukkoperässä vakiovälitys ainakin 2-ovisessa on jotain 3,6-3,7. Oisko 3,64 tai 3,71 tai jotain . Erikseen sitte nuo pikkuperät, joissa välitys monesti yli 4 isoissa perissä touringissa vissiin aika tihee myös (yli 4?) kun taasen m3 3.25 ja eta-malleissa sit näitä "aavikkoperiä" alle 3 välityksillä.
                Last edited by Make H.; 14-02-2008, 18:29.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16422
                  • Asikkala

                  #53
                  Olisko 6-syl perät 3,25 välityksellä ja tiheämmät 4-syl. ?

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6709
                    • PK-seutu

                    #54
                    E30 325i:hin on saanut periä ainakin 4.10, 3.91, 3.73, 3.64, 3.46, 3.25, 2.93 ja 2.79 välityksillä. Saattoi unohtua jokunen mutta siis montaa erilaista on. Yleisimmät varmasti 3.64 ja 3.91
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      #55
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Olisko 6-syl perät 3,25 välityksellä ja tiheämmät 4-syl. ?
                      Kyllä noita välityksiä on ollu aina 2,7 yli neloseen 6 koneisissa tietääkseni, 4-syl. ei sit tiiä, mut niissä ainakin käytetty myös yli 4 välityksiä. Touringissa taitaa olla tihein välitys 6-koneises ja etassa harvin.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎