Uskoisin että sen lukon olemassaolon voi talvella huomata pelkästään ajamallakin, itse ainakin huomasin ison eron kun vaihdon lukottoman perän lukolliseen. Vetopito paikaltaan lähtiessä on parempi ja mutkissa perä lähtee sivulle paljon nopeammin. Tosin vaikeaa voi olla huomata eroa jos ei ole suoraa vertailukohtaa josta tietää onko se lukollinen tai lukoton.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lukkoperä
Collapse
X
-
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
-
-
Originally posted by arska84 View PostNo mikä selittää sen että 2 pyörää sutii samaan aikaan?VW Passat 1.4 TSI -12
Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95
Comment
-
-
Originally posted by KanaDimmy View PostTähän vaan sen verran kun ostin oman penarin(e30) niin myyjä sanoi siinä olevan lukkoperä mutta vähän nousi epäilyt kun siitä parin viikon päästä suritin jollain hiekkatiellä niin jäi 1 raita:think En sitte tiedä kuinka ne asvaltilla pyörii kun aika vähä tulee renkaita silloon kattottua Kyllähän se aika hyvin pyörähtelee kun polttaa sellasia polkupyöränrenkaan levyisiä raitoja parkkipaikalla Oliskaan sielä joku kitkalukko :think
Omankin e30 325 ensibemarinkin kun ostin niin myyjä sano että on lukkoperällä. Oli talvea joten hyvinhän se meni luisussa talven, lumien sulattua piti sit parkkiksella pyöritellä, 2-3 ekaa kertaa ei jääny ku 1 raita mut sitte rupes jäämään aina kahta kun perän pikkupyörät hitsas ittensä kiinni siihen akseliin ja kyllähän tuo kestikin sulalla tiellä 4kk ennen kuin antautu ja molemmat pikkurattaa perästä lohkes ihan pieniks paloiks, onneks ei mitään muuta rikkonu. Aloin epäillä jo keväällä kun toinen rengas jäällä ja toinen sulalla niin sutas vaan jään päällä oleva rengas, mutta tietämättömänä uskoin vaan myyjää ja kyllähän se sitten selvis kun antautu . Nyt sitten tästä viisastuneena täyty lukkoperä hommata, vaikka ovatki helvetin kallita, mutta hintansa väärtejä .
Eli ei nuo vakioperät repimistä kestä ainakaan sulalla, suosiolla vaan lukkoa kehiin jos meinaa revitellä sulalla asfaltilla . Ja lukkoperien hinnat 350e-700e.
Ja kyllähän sillä liikkeelle pääsee paljon paremmin lumella ja mukava "leikkiä" kun luistot on paremmin hallittavissa ja lähtee luisuun paremmin, mutta kokemattomalle kuskille lukoton parempi juuri tuon takia että tuolla saa kyllä olla tarkkana kun talvella lähtee ohittaan ettei oo mehtässä ja muutenkin tuosta huonosta painojakaumastaan johtuen erittäin tarkka ajettava verrattuna muihin takavetoautoihin.Last edited by Make H.; 14-02-2008, 17:56.
Comment
-
-
Originally posted by Circ View PostVähän ohi aiheesta mutta onko mahdollista selvittää lukkoperän välitys?
Itselläni sellanen löytyy mutta ei tietoa mikä perä se on. Minkälainen välitys on ollu E30 325 lukkoperässä tehtaalta tullessa. (sellaisen on saanu lisävarusteena?)
e30 325 lukkoperässä vakiovälitys ainakin 2-ovisessa on jotain 3,6-3,7. Oisko 3,64 tai 3,71 tai jotain . Erikseen sitte nuo pikkuperät, joissa välitys monesti yli 4 isoissa perissä touringissa vissiin aika tihee myös (yli 4?) kun taasen m3 3.25 ja eta-malleissa sit näitä "aavikkoperiä" alle 3 välityksillä.Last edited by Make H.; 14-02-2008, 18:29.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostOlisko 6-syl perät 3,25 välityksellä ja tiheämmät 4-syl. ?
Comment
-
Comment