Announcement

Collapse
No announcement yet.

265 ja 280 Getrag pituuseroja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muumi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1702
    • Rovaniemi

    265 ja 280 Getrag pituuseroja?

    Onko 265 (e30m3) ja 280 (e34m5) laatikoissa pituuseroja?

    Kori on E30, M10 koneella jonka perässä 280 laatikko ja e30m3:sen kardaani. Kardaanin kannatinlaakerin kiinitys ei osu likimainkaan korissa oleviin kiinityskohtiin.Eli kardaanin alkuosa hiukan liian lyhyt.
    Mikä avuksi? Kenelläkään vastaavaa kokoonpanoa?
    Turbodieselin kardaani ei auta, samanmittainen alkuosa kuin ämkolmosen kardaanissa.

    Ongelma on kyllä pieninpiä tässä projektissa, ajattelin vain selvitä valmiilla osilla niin ei tarvis kaikkea muokata.
    E24 635csi
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Originally posted by Muumi View Post
    Onko 265 (e30m3) ja 280 (e34m5) laatikoissa pituuseroja?
    280 Sportissa on ylimääräinen 44mm leveä laakerointi akseleille jota 265:ssa ei ole. Keskimmäisenä kuvassa M30:n Getrag 260/6

    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1702
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by Leka View Post
      280 Sportissa on ylimääräinen 44mm leveä laakerointi akseleille jota 265:ssa ei ole.
      Niin on.Mulla on juurikin 280:nen.
      Mutta jos kolmosen 265:n on lyhyempi kuin 280, niin menee kyllä mielenkiintoisksi :think
      E24 635csi

      Comment

      • NikoM3T
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 32

        #4
        NikoM3T

        Moi,mullakin on sama kokoonpano :E30+280 getrag. Oli aikaisemmin 265 sport käännetyllä kaaviolla. Auto odottaa nyt kardaania(jatkettu 40mm.) En itse keksinyt mitään muutkaan ratkaisua....
        Niko M3T

        Comment

        • NikoM3T
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 32

          #5
          NikoM3T

          Joo se mittaero 265 sport ja 280 getragin välillä jäi kertomatta. Eli omien tutkimusten/kokoonpanon perusteella ero on n.40mm. Itse hankin tuon 280:n kun kuulin foorumilta sen olevan kestämpi kuin 265 sportti getrag. Moottorina S14+ turbo jolla tuhottiin 265:n. Heitämpä sinuakin kysymyksellä: Onko 280 getragin ja type 210 perän väliin saatavilla joku bmw:n vahvempi kardaani...?
          Niko M3T

          Comment

          • sierra4x4tbo
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 2097
            • Lappeenranta

            #6
            Lainataas vähän topiccia rajulla off-topicilla..

            Näyttäis ainakin nuo kuvassa olevat Getragit olevan kiinteällä kytkinkopalla.

            Onko nuo kaikki bemun Getragit kiinteällä kytkinkopalla? Olis tarkotus laitella Cossu Sierraan tollanen E34 M5:sen 5-vaihteinen Getrag (ilmeisesti siis 280?!?), mutta kiinteä kytkinkoppa hiukan laskee intoa..:think
            M535i BiTurbo -85
            740iA -95 ”#tonnin_pommi"

            --=MushroomMotorsport=--
            --=MaxTuned.com=--

            Comment

            • ahtaja
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 437
              • Raisio

              #7
              262 ja 265 irtokopalla nämä ainakin.

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4645
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by ahtaja View Post
                262 ja 265 irtokopalla nämä ainakin.
                Ja lisätään että näitähän löytyy E30 M3:sta, saanut (kaikkiin??) 3- ja 5-sarjalaisiin lisävarusteena '70 ja '80 luvuilla, vaiko?
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • Mörökölli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 1735
                  • Turku

                  #9
                  Muistaakseni on olemassa myös 4-lovista G262 laatikkoa irtokopalla. Totteliko tuo sporttiloota nimeä G262cr?

                  EDIT: Kysymys? mitä eroa on G265 ja G262CR laatikoilla?
                  www.nenifab.com

                  Comment

                  • CJM300
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 146

                    #10
                    Originally posted by NikoM3T View Post
                    Joo se mittaero 265 sport ja 280 getragin välillä jäi kertomatta. Eli omien tutkimusten/kokoonpanon perusteella ero on n.40mm. Itse hankin tuon 280:n kun kuulin foorumilta sen olevan kestämpi kuin 265 sportti getrag. Moottorina S14+ turbo jolla tuhottiin 265:n. Heitämpä sinuakin kysymyksellä: Onko 280 getragin ja type 210 perän väliin saatavilla joku bmw:n vahvempi kardaani...?
                    Kartaanin takapää kannattaa jättää aavistuksen heikommaksi kuin etupää. Syynä tähän on se että kun laatikko,perä ja kytkin kestää ei vättämättä halua sitä sulaketta mihinkään muualle. Mikäli kartaani on se 2mm seinämällä niin jättää takapään vakioksi ja vahvistaa etupään.

                    Niko kysyit siittä alumiini dampperista, unohtui sanoa että ei olisi tullut toimimaan. Kartaanihan on ns. kelluvalla tukilaakeroinnilla ja se tulee aiheuttamaan ongelmia tässä tapauksessa. Koitat hommata jostain Opelin 262-nelilovisen laatikon ja teetät siitä suorakytkyn. Siihin saa liulla olevan kartaanin etupään mikä helpottaa huomattavasti asiaa.


                    Tosin jos rakentaa kartaania ei kannata käyttää e36 m3 kardaania alkuunkaan. syynä tähän on vain 1mm seinämävahvuus.

                    Itselle tulee 3mm seinämällä etupätkä ja takaosa tulee olemaan e28 alkuperäinen mutta lyhennettynä. Kartaanin etu piä kun vihdoin saapui niin piäsee sorvin ääreen taas.

                    Comment

                    • NikoM3T
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 32

                      #11
                      NikoM3T

                      Joo saan oman kardaanin huomenna... Mulle on tulossa Bmw:n 262 nelivaihteinen, jonka kaveri tekee suorahampaiseksi, irroitettavalla kytkinkopalla(oon itte nähny tuon laatikon purettuna). Näin ainaskin luvattiin.....
                      Niko M3T

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎