Announcement

Collapse
No announcement yet.

automaattiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonojama
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 88

    automaattiongelma

    Eli viisaat pistäkää tietoa kyseisestä viasta! Eli jouduin vaihtamaan e34 askin (zf 5 hp-18, musta kilpi) kun edellinen sano itsensä irti. loota toimii muuten moitteetomasti paitsi kickdown vaiheessa menee ikäänkuin vapaalle hetkeksi ja koneen kierrokset pääsee nousemaan kohtuuttomaksi sen jälkeen nykäsee todella voimakkaasti (tietty kun vaihde menee päälle) askiin vaihdettiin öljyt dexron lll ja suodatin. öljy vaihdettiin flushing tekniikalla... vauhdissa jos polkimen painaa rauhassa pohjaan niin vikaa ei ole.. eli jos polkimen murjasee pohjaan niin että aski joutuu vaihtamaan pari pykälää pienemmälle silloin tapahtuu kertomalla tavalla.
  • tonojama
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 88

    #2
    ..

    Eikö kellään löydy tietoa asiasta??:think

    Comment

    • |parsakaali|
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 997

      #3
      Ohjauksessa joku venttiili vuotaa / hieman jumissa ? Rungon ja vaihteiston väliset kumihelat vuotaa? Tai niiden kiristys jouset kuoleutuneet, tai lukkosokat noussu liian ylös?

      Comment

      • tonojama
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 88

        #4
        ..

        Sen verran sain selville että kyse voisi olla askin nopeusanturi mikä sielä vittuilee. Nyt pitäisikin saada selville että missä se anturi sijaitsee?? Pääsekö siihen käsiksi kun avaa öljy pohjan??

        Comment

        • _koukku_
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 44

          #5
          samaa vikaa ehkä

          ookko saanu autosi laatikon pelaamaan? mulla on saman tyylinen laatikon toiminta ja sama laatikko omassa e39:ssä. tähän asti olen luullut että ei vika vaan ominaisuus... joskus oon kuullu että kicdownin "herkkyyttä" pystys säätämään konetilasta, ja olen harkinnut vain sitä säätöä. en vai vielä tiedä mitä säätää tai onko se edes varmaa että pystyy.

          Comment

          • Carl0s
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 138
            • Espoo - Kivenlahti

            #6
            upataas vähä, oisin meinaan ittekki kiinostunnu asiasta...

            Comment

            • ongelmalapsi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1063
              • Hämeenlinna

              #7
              Kickdowniahan pystyy säätämään sen ollessa vaijerilla toimiva jolloin vaijeria vaan kirsitetään laatikonkyljestä... tosin tuo viittaa hieman johonkin venttiili vikaan laatikossa
              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
              GMC Topkick C6500 rollback -95
              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
              E46 330xiA -02
              Chrysler neon -99

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by ongelmalapsi View Post
                Kickdowniahan pystyy säätämään sen ollessa vaijerilla toimiva jolloin vaijeria vaan kirsitetään laatikonkyljestä...
                Ja sellaisia vaihteistoja ei BMW:stä löydy

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by ongelmalapsi View Post
                  Kickdowniahan pystyy säätämään sen ollessa vaijerilla toimiva jolloin vaijeria vaan kirsitetään laatikonkyljestä... tosin tuo viittaa hieman johonkin venttiili vikaan laatikossa
                  Eiköhän nämä "vaijeriviritykset" jääneet kultaiselle 70-luvulle....eli kaikki toimii ihan sähköisesti ohjattuna.

                  Comment

                  • Carl0s
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 138
                    • Espoo - Kivenlahti

                    #10
                    jep jep, sähköllähän se...

                    Kiinostaa vaan meinaan ittelläni kun iskee kickdowniin, menee loota "vapaalle" jengat nousee johonkin ~4000 kieppeille (riippuu minkä vaihteen on heittämässä pesään) sitten tulee reipas nykäsy ja taas mennään...

                    Eli onkos toi nyt joku vika vai? meinaan näin nopeasti tuntuisi että ihan ominaisuus, jolla laatikko pyrkii synkronoimaan koneen ja laatikon pyörimisnopeudet...

                    Comment

                    • turbopuusti
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 823
                      • Lahti

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Eiköhän nämä "vaijeriviritykset" jääneet kultaiselle 70-luvulle....eli kaikki toimii ihan sähköisesti ohjattuna.
                      No ainakin vielä ihan -89 e34 esimerkiksi on vaijeriviritykset m20 koneen jatkeena. Samoin myös m20 tekniikkaisessa e30 kopassa. Eli sillon toi laatikko on tuota vanhaa 'ei sähköohjattua' mallia kyseisestä laatikosta. Taas jos tekniikka on m50 niin se on sähköohjattu laatikko. Ainakin tuo 'mekaaninen' versio tuosta laatikosta tuppaa hieman rankemmalla kaasunkäytöllä vähän aina nykäsemään. Kevyemmin poljettaessa vaihtaa nätisti. Kertokaas joo kokemuksia tuosta uudemmasta lootasta...
                      Last edited by turbopuusti; 03-04-2008, 22:48.
                      e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by turbopuusti View Post
                        No ainakin vielä ihan -89 e34 esimerkiksi on vaijeriviritykset m20 koneen jatkeena. Samoin myös m20 tekniikkaisessa e30 kopassa.
                        M20 kone ja zf4hp22 onkin -70 luvun patentteja Samoin kuin e30.

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #13
                          voipi olla mm lauhduttimen kierrossa putkissa ahdasta (pikeentymistä), jolloin linjapaineen nousuun tulee viivettä... kytkeytyykö pakki / D välittömästi vapaalta, vaiko pienen viiiveen jälkeen?

                          Comment

                          • tonojama
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2008
                            • 88

                            #14
                            Originally posted by _koukku_ View Post
                            ookko saanu autosi laatikon pelaamaan? mulla on saman tyylinen laatikon toiminta ja sama laatikko omassa e39:ssä. tähän asti olen luullut että ei vika vaan ominaisuus... joskus oon kuullu että kicdownin "herkkyyttä" pystys säätämään konetilasta, ja olen harkinnut vain sitä säätöä. en vai vielä tiedä mitä säätää tai onko se edes varmaa että pystyy.


                            Joo en ole vielä saannu askia toimimaan, kuulin että kyse saattaa olla että askin pyörintä antureissa olisi likaa tai muuten vaa ei enää toimisi. Mulla yksi paskaks menny aski on ja mä sen avasin ja rupesin tutkimaan että mistä kyseiset anturit löytää. On meinaa todella vittu paikassa, toisen pystyy näkemään kun öljypohjan ottaa auki mutta toinen on sielä öljyn kierto laattojen alla. eli ei viitsis ruveta ennen vaihtaa kun tietäis varmasti että kyse on just niistä... :think

                            Comment

                            • bmw e39
                              Newbiemmer
                              • Jan 2006
                              • 25
                              • oulu

                              #15
                              oletko 100% varma että laatikossa on riittävästi öljyä.
                              kyseinen öljyn vaihto tapa ei sitä takaa vaikka muuten hyvä systeemi onkin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎