Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw m20b25 mit kestää vakio kone ahtoja???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Konttikallo
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 10

    bmw m20b25 mit kestää vakio kone ahtoja???

    eli tyhmä kysymys mitä kestää vakio palikoilla 2.5 kone ahtoja..hx40 ahdin lisäsuutimet bensanpaineen säädin jne muuten itse kone vakio!!
    E34 525i 24V Touring
  • metanolman83
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 249
    • itä suomi

    #2
    jaa että ihan vakio puristuksilla ja muutenkin vakio osilla meinasit turbottaa..varmaan kyllä riitäisi pienempikin ahdin kun hx40.. tämä on kyllä ihan heitto mutta olisko 0,2-0,3?

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by metanolman83 View Post
      jaa että ihan vakio puristuksilla ja muutenkin vakio osilla meinasit turbottaa..varmaan kyllä riitäisi pienempikin ahdin kun hx40.. tämä on kyllä ihan heitto mutta olisko 0,2-0,3?
      Kyllä se kestää sen 1.0bar kun on säädöissä jossei enemmänkin jopa 1.2bar... ei se bmw kone niin heikko ole
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • goldenm
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 544

        #4
        Kyllä se kestää sen 1.0bar
        Kyllähän se kestää voi, tosin tuo keston aika voi olla lyhyt
        Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1651
          • Pk-seutu

          #5
          Originally posted by jmp2002 View Post
          Kyllä se kestää sen 1.0bar kun on säädöissä jossei enemmänkin jopa 1.2bar... ei se bmw kone niin heikko ole
          Ehkä 1 bar on hieman liiottelua, mutta jo 80-luvulla myytiin m20b25-moottoriin jälkiasennus-turbopakettia (Mosselman), jolla vakiokoneeseen puhallettiinn. 0,4 baria ahtopainetta.

          Eli ainakin tuo 0,4 bar pitäisi kestää melko luotettavastikin.

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by SledgeHammer82 View Post
            Ehkä 1 bar on hieman liiottelua, mutta jo 80-luvulla myytiin m20b25-moottoriin jälkiasennus-turbopakettia (Mosselman), jolla vakiokoneeseen puhallettiinn. 0,4 baria ahtopainetta.

            Eli ainakin tuo 0,4 bar pitäisi kestää melko luotettavastikin.
            No löytyy täältäkin eräältä 0.9 paineilla joka on päivitteisessä ajossa, mutta megalla ruuditettu... ja aivan vakio kone..
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • Soiled
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3216
              • Mystinen Kuopio

              #7
              Jos moottorinohjaus + bensansyöttö on kunnossa niin luotettavasti voipi ajella 0,7-0,8bar ahdoilla ja tässä vaiheessa ei tarvita vielä ohjelmoitavaa ruiskua vaan esim. vakio boksin lastutus dynossa.
              Vakio motronicilla ilman lastua pääsee jo ~0,4-0,5bar tienoille ennen kuin tulee raja vastaan ja alkaa männät sulaa etc.
              Moottori sinällään ei prakaa heti vaan moottorinohjaus tekee siitä haavoittuvaisen, kuten muistakin autoista jos ajatellaan jälkiturbotusta.
              Mystinen.Fi @ FB
              IG @tarmohanninen
              http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
              Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
              Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
              Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #8
                Originally posted by jmp2002 View Post
                No löytyy täältäkin eräältä 0.9 paineilla joka on päivitteisessä ajossa, mutta megalla ruuditettu... ja aivan vakio kone..
                Niinniin, tarkoitinkin vakiokoneella, että siinä on myös vakio-moottoriohjaus paikoillaan.

                Comment

                • goldenm
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 544

                  #9
                  Motronicin joutuu heivaamaan jos mielii ylittää 0,5 barin ahhdot..
                  Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                  Comment

                  • Konttikallo
                    Newbiemmer
                    • Jun 2005
                    • 10

                    #10
                    Originally posted by Soiled View Post
                    Jos moottorinohjaus + bensansyöttö on kunnossa niin luotettavasti voipi ajella 0,7-0,8bar ahdoilla ja tässä vaiheessa ei tarvita vielä ohjelmoitavaa ruiskua vaan esim. vakio boksin lastutus dynossa.
                    Vakio motronicilla ilman lastua pääsee jo ~0,4-0,5bar tienoille ennen kuin tulee raja vastaan ja alkaa männät sulaa etc.
                    Moottori sinällään ei prakaa heti vaan moottorinohjaus tekee siitä haavoittuvaisen, kuten muistakin autoista jos ajatellaan jälkiturbotusta.
                    no on siin mega..ja lisäsuuttimet..ja kone on kat malli..eli eiks se oo matalapuristeinen kone????
                    E34 525i 24V Touring

                    Comment

                    • Sampza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 1398
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by Konttikallo View Post
                      no on siin mega..ja lisäsuuttimet..ja kone on kat malli..eli eiks se oo matalapuristeinen kone????
                      8.8:1 eli matalapuristeiSEMPI. Ei matalapuristeinen jos puhutaan turbokäytöstä..
                      320d touring M-sport -09
                      320d -02
                      1250 Bandit S

                      Comment

                      • turboix
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 581
                        • p-laidun

                        #12
                        Originally posted by Sampza View Post
                        8.8:1 eli matalapuristeiSEMPI. Ei matalapuristeinen jos puhutaan turbokäytöstä..
                        Riittävän matala.
                        BMW E46 330dA touring -00
                        BMW e30 325tbo -86
                        BMW e30 323ia cabriolet -83
                        BMW e30 318i touring -89

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          #13
                          Aika vaikea sanoa mitä se sun kone kestää ahtoja.
                          Esim. käyttääkö pientä ahdinta vai isoa, se vaikuttaa paljon.
                          Taunolla se kestää 0.4bar ja Tanelilla jopa yli kilon, eli kuka tietää.
                          Pienellä paineella kannattaa aloittaa ja siitä pikku hiljaa nostaa.
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎