Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akselin valinta M30b34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Emppu85
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 124

    Nokka-akselin valinta M30b34

    Elikkäs pitäisi hommata uusi nokka-akseli. Moottorina on m30b34 jossa on lysholmin remmiahdin. Mitä pitää ottaa huomioon nokka-akselin valinnassa remmiahdetussa koneessa. Laitoin kyselyjä eri firmoihin mitä he suosittelevat mutta ei ne oikein osannut kertoa joten jos täältä saisi neuvoja. Elikkäs minkä asteinen kannattaisi hankkia ja millä nostolla? Tarkoitus olisi että tuo moottori olisi suht mukava ihan joka päiväiseen ajoon, eli olisi tärkeää että tehoalue olisi mahdollisemman laaja ja vetäisi ylös asti.

    Sitten vielä noista merkeistä että mitään ihan hipo nokkaa ei viitsisi ostaa eli onko tuo catcams ihan ok merkki. Ainakin hinnat olisi suht maltilliset.
  • Emppu85
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 124

    #2
    Nokka-akselin valinta M30b34

    Elikkäs pitäisi hommata uusi nokka-akseli. Moottorina on m30b34 jossa on lysholmin remmiahdin. Mitä pitää ottaa huomioon nokka-akselin valinnassa remmiahdetussa koneessa. Laitoin kyselyjä eri firmoihin mitä he suosittelevat mutta ei ne oikein osannut kertoa joten jos täältä saisi neuvoja. Elikkäs minkä asteinen kannattaisi hankkia ja millä nostolla? Tarkoitus olisi että tuo moottori olisi suht mukava ihan joka päiväiseen ajoon, eli olisi tärkeää että tehoalue olisi mahdollisemman laaja ja vetäisi ylös asti.

    Sitten vielä noista merkeistä että mitään ihan hipo nokkaa ei viitsisi ostaa eli onko tuo catcams ihan ok merkki. Ainakin hinnat olisi suht maltilliset.

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      [quote=Emppu85;1199141]Elikkäs pitäisi hommata uusi nokka-akseli. Moottorina on m30b34 jossa on lysholmin remmiahdin. Mitä pitää ottaa huomioon nokka-akselin valinnassa remmiahdetussa koneessa. Laitoin kyselyjä eri firmoihin mitä he suosittelevat mutta ei ne oikein osannut kertoa joten jos täältä saisi neuvoja. Elikkäs minkä asteinen kannattaisi hankkia ja millä nostolla? Tarkoitus olisi että tuo moottori olisi suht mukava ihan joka päiväiseen ajoon, eli olisi tärkeää että tehoalue olisi mahdollisemman laaja ja vetäisi ylös asti.
      Last edited by Guest; 09-04-2010, 17:35.

      Comment

      • Emppu85
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 124

        #4
        Juu näytti kävivän vahinko. Mutta saisinko silti asioista tietäviltä vähän apua nokka-akselin hommaamiseen??

        Comment

        • Emppu85
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 124

          #5
          Saisiko vinkkejä nokan hommaamiseen? Eli mitä ottaa huomioon.

          Comment

          • BenHoukan
            Newbiemmer
            • Sep 2006
            • 0
            • Pieksämäki

            #6
            Schrickiltä nokka jossa
            Imupuoli 284 ja pakopuoli 272. Se voiskii passata.
            Imunosto 11.5mm
            pakonosto 11.3mm

            voi kyllä olla aika härski
            Last edited by BenHoukan; 15-04-2008, 10:33.

            Comment

            • Emppu85
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 124

              #7
              Tosiaan kun en oikein osaa nyt valita minkä nokan tilaisi? Kun en oikein tiedä mitä ottaa huomioon jne. Liikkeetkään ei oikein ole halukkaita kertomaan tai sitten eivät vaan osaa neuvoa.

              Comment

              • Emppu85
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 124

                #8
                Sen verran sain asiasta selvää että ainakin tälläiset nokka-akselit olisi saatavana Catcamsilta:

                1300724/1300824/1300924 284/284ast,10.05/10.05mm nostoa, 2.10/2.10mm yläk.koh.auki. Nämä ovat valunokkia.

                1300725/1300825/1300925 299/299AST,11.50/11.50mm nostoa, 3.65/3.65mm yläk.koh.auki. Nämä ovat billettejä.

                Elikkä siis kone on 3.4l ja tuleelysholmin remmiahtimella niin mitä noista suosittelisitte. Auto olisi kuitenkin "käyttöauto".

                Comment

                • Mystinen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1206
                  • Kehä3

                  #9
                  Originally posted by Emppu85 View Post
                  Sen verran sain asiasta selvää että ainakin tälläiset nokka-akselit olisi saatavana Catcamsilta:

                  1300724/1300824/1300924 284/284ast,10.05/10.05mm nostoa, 2.10/2.10mm yläk.koh.auki. Nämä ovat valunokkia.

                  1300725/1300825/1300925 299/299AST,11.50/11.50mm nostoa, 3.65/3.65mm yläk.koh.auki. Nämä ovat billettejä.

                  Elikkä siis kone on 3.4l ja tuleelysholmin remmiahtimella niin mitä noista suosittelisitte. Auto olisi kuitenkin "käyttöauto".
                  280 tai 282 asteinen Dbilas vois olla passeli. Eikä toi 284 cat cam kuulosta ollenkaan pahalle. Miksei vakionokka kelpaa :think Sillä ei ainakaan menetä laajaa vetoaluetta Eikä maksa ees paljoo... Olikohan alle 200e KL-varaosissa
                  Last edited by Mystinen; 16-04-2008, 17:54.

                  Vaparien virittäminen on säälittävää
                  350hp/480Nm@0,666bar
                  xxxhp/670Nm@1,6bar
                  - Mystinen.Fi -
                  -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    about 280 astetta on maksimi jos aikoo päästötesteistä läpi ilman suurempia kikkailuja.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • 928 GTS
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1559
                      • Helsinki

                      #11
                      Ahdetuissa toimii aivan täysin toiset nokat kun vapareissa. Yleinen sääntö taitaa olla, että imu- ja pakonokkien overlap pitää pitää minimissä. Katso millaisia nokkia on tarjolla esim. jenkkikaseihin eri käyttötarkoituksiin.
                      Last edited by 928 GTS; 16-04-2008, 18:27.
                      -92 928 GTS
                      -98 550 Maranello

                      Comment

                      • Patriot
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 274

                        #12
                        Oletko mitannut vakionokan? Miten uusi vakionokka toimisi?
                        Oletko tiedustellut esimerkiksi vakionokasta hiottavaa ns. turbonokkaa?

                        Edellisen kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla.
                        Last edited by Patriot; 16-04-2008, 18:49.
                        E39 540iA M62TUB44

                        Comment

                        • zJark
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 740
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          Hyvä vaihtoehto tosiaan on uusi vakionokka jollei ihan ahdettuun tarkoitettua meinaa laittaa.
                          Nuo vapari virinokat ei ,niinku edellä on todettu, ole ihanteellisimpia ahdettuun koneeseen.
                          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                          Comment

                          • Emppu85
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 124

                            #14
                            Ei ole enään vakio nokka-akselia tallessa prkl. Eli onko tuo 284 asteinen jo liian jyrkkä? Kun sitä ajattelin hommata...

                            Comment

                            • tepabmw
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 834
                              • LAITAMAA

                              #15
                              Originally posted by zJark View Post
                              Nuo vapari virinokat ei ,niinku edellä on todettu, ole ihanteellisimpia ahdettuun koneeseen.
                              hmm...tuon väitteen osaat varmasti perustella...?
                              -Tepan Paja-
                              Veikkola city
                              0405203098
                              Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎