Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akselin valinta M30b34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Turbo ja remmi eroaa nokkavaatimuksiltaan aikalailla. Remmi ei synnytä vastapainetta pakopuolelle samoin kuin turbo, vaan lähinnä boostaa nokan toiminta-aluetta lisäämällä imusarjan painetta. Eli toisinsanoen, remmitetty on huomattavasti lähempänä vaparia ja overlap on ihan ok, jopa toivottava. Pistä sinne tuo 280 asteen luokkaa oleva nokka. Schrick 284/280 on ihan ok, varmasti myös nuo catcamsin tuotokset. En ole katsonut ilmoitettuja nostoja ym ja ramppikulmat on huhupuheiden mukaan hieman loivempia kuin schrickissä, mutta noilla puristuksilla ja käyttötarkoituksella ei kannata rankempaan mennä.

    Just my 10 cents.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • zJark
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 740
      • Ylöjärvi

      #17
      Originally posted by tepabmw View Post
      hmm...tuon väitteen osaat varmasti perustella...?
      Tuo ylempänä kirjoitettu teksti perustuu saamaan ajatusmalliin kuin omakin. Eli juuri tuo overlappi.
      Silmiiin tarttui tekstistä vaan sana ahdettu jne jne seli seli
      Last edited by zJark; 16-04-2008, 22:31.
      MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
      +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

      Comment

      • tepabmw
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 834
        • LAITAMAA

        #18
        [QUOTE=Cell;1210991]Turbo ja remmi eroaa nokkavaatimuksiltaan aikalailla. Remmi ei synnytä vastapainetta pakopuolelle samoin kuin turbo, vaan lähinnä boostaa nokan toiminta-aluetta lisäämällä imusarjan painetta. Eli toisinsanoen, remmitetty on huomattavasti lähempänä vaparia

        nonnii...tässä ainoa järkeä sisältävä kommentti tähän topikkiin,propsit siittä!!!
        -Tepan Paja-
        Veikkola city
        0405203098
        Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

        Comment

        • Emppu85
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 124

          #19
          Elikkäs olisi kolme vaihtoehtoa minkä hankksi:

          -Catcams 1300724 284/284ast,10.05/10.05mm nostoa, 2.10/2.10mm yläk.koh.
          auki.

          -Schrick 284/280/110 32-72-70-30 1.9/1.7 0.25/0.25

          -Vakio

          Elikkäs mikäs noista olisi sitten se paras

          Comment

          • putku
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 97
            • Toijala

            #20
            Tietääkö joku mikä tuo vakionokka on asteiltaan?

            Comment

            • 928 GTS
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1559
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Cell View Post
              Turbo ja remmi eroaa nokkavaatimuksiltaan aikalailla. Remmi ei synnytä vastapainetta pakopuolelle samoin kuin turbo, vaan lähinnä boostaa nokan toiminta-aluetta lisäämällä imusarjan painetta. Eli toisinsanoen, remmitetty on huomattavasti lähempänä vaparia ja overlap on ihan ok, jopa toivottava.
              Jos remmi työntää tavaraa suoraan läpi koneesta niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa häiritsemään ainakin päästöjä. On kyllä totta, että remmi ja turbo tykkää erillaisista profiileista.
              -92 928 GTS
              -98 550 Maranello

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Originally posted by 928 GTS View Post
                Jos remmi työntää tavaraa suoraan läpi koneesta niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa häiritsemään ainakin päästöjä.
                Joo ja ei. Oletko päästötesteissä useinkin polkenut täydellä kaasulla kuormaa vasten?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • 928 GTS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1559
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  Joo ja ei. Oletko päästötesteissä useinkin polkenut täydellä kaasulla kuormaa vasten?
                  En mutta remmikone vaparin nokilla vei aika sikana bensaa autobaanalla ja osa tuli palamatta läpi. Tässä kyseessä ei siis ollut BMW joten M30 vakionokalla tulokset voi olla erilaiset.
                  -92 928 GTS
                  -98 550 Maranello

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Originally posted by 928 GTS View Post
                    En mutta remmikone vaparin nokilla vei aika sikana bensaa autobaanalla ja osa tuli palamatta läpi. Tässä kyseessä ei siis ollut BMW joten M30 vakionokalla tulokset voi olla erilaiset.
                    Ei se remmi siihen vaikuta mitenkään. Alle ~1bar absoluuttisen imusarjan paineen remmiahdin on käytännössä vain lisäkuorma, ei muuta. Vaparin nokilla toki voi tulla bensa läpi muttei se remmistä johdu, vaan turhan rajusta nokasta ja vääränlaisesta pakopuolesta käyttökierroksiin nähden. Sama tulos olisi ollut ilman ahdintakin.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • 928 GTS
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1559
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Cell View Post
                      Ei se remmi siihen vaikuta mitenkään. Alle ~1bar absoluuttisen imusarjan paineen remmiahdin on käytännössä vain lisäkuorma, ei muuta. Vaparin nokilla toki voi tulla bensa läpi muttei se remmistä johdu, vaan turhan rajusta nokasta ja vääränlaisesta pakopuolesta käyttökierroksiin nähden. Sama tulos olisi ollut ilman ahdintakin.
                      Homman nimi tässä tapauksessa oli nimenomaan se, että kun baanalla mennään päälle 4000 kierroksella on ahdot kokoajan päällä ja samalla vaparin nokilla menee osa seoksesta harakoille. Nopeissa kiihdytyksissä tämä ei vielä tunnu mutta jatkuvassa baana-ajossa kulutus on aivan liian suuri ja saasteet myös sen mukaiset. Vaparina ei samoilla nokilla pääse läheskään samaa määrää tavaraa karkuun ja tulos ei olisi ollenkaan sama.
                      -92 928 GTS
                      -98 550 Maranello

                      Comment

                      • Emppu85
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2006
                        • 124

                        #26
                        Hienoa että saatiin keskustelua aikaan, todella mielenkiintoista. Mutta voisiko joku asiasta tietävä kertoa onko joku näistä nokka-akseleista hyvä.

                        - Catcams tilnro 1300724, 284/284ast, 10.05/10.05mm nostoa, 2.10/2.10mm yläk.koh.auki.

                        - Schrick 284/280/ast, 11.00/11.00mm nosta, 1.90/1.70mm

                        - Tai sitten se vakio.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Originally posted by 928 GTS View Post
                          Homman nimi tässä tapauksessa oli nimenomaan se, että kun baanalla mennään päälle 4000 kierroksella on ahdot kokoajan päällä ja samalla vaparin nokilla menee osa seoksesta harakoille. Nopeissa kiihdytyksissä tämä ei vielä tunnu mutta jatkuvassa baana-ajossa kulutus on aivan liian suuri ja saasteet myös sen mukaiset. Vaparina ei samoilla nokilla pääse läheskään samaa määrää tavaraa karkuun ja tulos ei olisi ollenkaan sama.
                          Hmm...

                          Todettiinko että sitä bensaa tuli putkesta, vai oliko se vain johtopäätös korkeasta kulutuksesta? Oma veikkaus menee nyt kyllä ihan muulle suunnalle, kuten huonosti toteutettuun remmiahdinjärjestelmään ja sitä kautta suureen loiskuormaan.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #28
                            Cat cams rasittaa vähemmän venttiilikoneistoa pienemmän nostonsa takia, mutta antaa vähemmän tehoa ja omaa silti samat (tai pahemmat hieman suuremman overlapin takia) päästö/alakierrosongelmat kuin schrick. Vakionokalla taas kuolee todella aikaisin, mutta toisaalta tulee nätein tyhjäkäynti ja pienin kulutus. Puristuksia ylös ja sen jälkeen, ai että schrick on mannaa. Toivottavasti ei ole vakio motronic, sillä ei tule hyvä vaikka minkä nokan pistäisit
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Emppu85
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 124

                              #29
                              Originally posted by Cell View Post
                              Cat cams rasittaa vähemmän venttiilikoneistoa pienemmän nostonsa takia, mutta antaa vähemmän tehoa ja omaa silti samat (tai pahemmat hieman suuremman overlapin takia) päästö/alakierrosongelmat kuin schrick. Vakionokalla taas kuolee todella aikaisin, mutta toisaalta tulee nätein tyhjäkäynti ja pienin kulutus. Puristuksia ylös ja sen jälkeen, ai että schrick on mannaa. Toivottavasti ei ole vakio motronic, sillä ei tule hyvä vaikka minkä nokan pistäisit
                              Juu ei tule olemaan oma motronic vaan joku muu. Puristukset on jossain 8 paikkella. No pitää nyt miettiä tilaanko Catcamsin vai Schrickin.

                              Comment

                              • 928 GTS
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1559
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by Cell View Post
                                Todettiinko että sitä bensaa tuli putkesta, vai oliko se vain johtopäätös korkeasta kulutuksesta? Oma veikkaus menee nyt kyllä ihan muulle suunnalle, kuten huonosti toteutettuun remmiahdinjärjestelmään ja sitä kautta suureen loiskuormaan.
                                Normi Vortech V2 S-Trim ahdin eli ei kai kaikkein huonoin mutta ei myöskään paras. Vastaavaa settiä on asennettuna useammassa autossa jotka toimii ihan ok kaikkialla muualla paitsi juuri autobaanoilla jatkuvilla korkeilla kierroksilla. Bensaa tuli putkesta ainakin takana ajaneen mukaan.
                                -92 928 GTS
                                -98 550 Maranello

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎