Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akselin valinta M30b34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #31
    Puristuksia ehdottomasti ylös, tai älä ainakaan niitä laske! Tuollaiset puristukset yhdistettynä noihin ahtoihin on niin 80-lukua...

    Siis. Oliko minkäänlaista bypass systeemiä ja oliko se oikein säädetty? Siihen viittasin. Joku on ollut todella pahasti päin persettä jos takana ajava pystyy sanomaan että putkesta tulee bensaa, koska se tarkoittaa käytännössä batmobile tyyppistä lieskaa! Ja vielä noilla kierroksilla
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • 928 GTS
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1559
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by Cell View Post
      Puristuksia ehdottomasti ylös, tai älä ainakaan niitä laske! Tuollaiset puristukset yhdistettynä noihin ahtoihin on niin 80-lukua...
      Riippuu täysin millainen ruisku on käytössä. Kun on modernit nakutunnistimet jne niin paljon kovemmillakin puristuksilla pärjää kyllä.

      Siis. Oliko minkäänlaista bypass systeemiä ja oliko se oikein säädetty? Siihen viittasin. Joku on ollut todella pahasti päin persettä jos takana ajava pystyy sanomaan että putkesta tulee bensaa, koska se tarkoittaa käytännössä batmobile tyyppistä lieskaa! Ja vielä noilla kierroksilla
      Ei sentään tullut liekkiä putkista mutta todennäköisesti ei paljon puuttunutkaan. Onneksi kuskin lompakko ei kestänyt pitkään katsoa bensaneulan tippumista silmisssä. Ahdinpaketin myyjän sivut näyttää olevan alhaalla joten ei voi helposti selittää millainen setti on kyseessä. Blow off venttiili löytyy ahtimen ja välijäähyn välistä.
      -92 928 GTS
      -98 550 Maranello

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #33
        Originally posted by 928 GTS View Post
        Ei sentään tullut liekkiä putkista mutta todennäköisesti ei paljon puuttunutkaan. Onneksi kuskin lompakko ei kestänyt pitkään katsoa bensaneulan tippumista silmisssä. Ahdinpaketin myyjän sivut näyttää olevan alhaalla joten ei voi helposti selittää millainen setti on kyseessä. Blow off venttiili löytyy ahtimen ja välijäähyn välistä.
        Liian pieni blow off venttiili vai lisärikastuspiirin anturi kaasuläpän väärällä puolella? Tasaisessa ajossa remmi ei edelleenkään oikein asennettuna vaikuta käytännössä mitenkään, koska tasaista ajoa harvemmin ajetaan siten ettei auto olisi jaksanut sitä vaparina kulkea (MAP >1bar). Mikä kyseisessä tapauksessa on ollut vikana, en tiedä näillä tiedoilla. Nokista se ei ainakaan johdu ellei kyseessä olleet jotkut todella villit reilusti yli 300 asteiset ja pako- ja imusarja aivan päin persettä tehdyt, mutta toisaalta se tarkottaisi sitä ettei paketti toimisi täyskaasullakaan mitenkään noilla kierroksilla.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • 928 GTS
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1559
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by Cell View Post
          Liian pieni blow off venttiili vai lisärikastuspiirin anturi kaasuläpän väärällä puolella?
          Blow offin pitäisi olla riittävän kokoinen koska samanlaista käytetään paljon enemmäkin ahtavissa. Bensansyöttö on hoidettu pelkästään suuttimilla kohdalleen vaihtamalla ne suunnilleen tuplakokoisiin ja tekemällä täysin uudet bensakartat widebandin avulla. Kyseessä on siis Porsche 928 johon löytyy hommaan tarvittavat välineet eikä bensan paineen nostoon tai mihinkään lisärikastuksiin ole mitään tarvetta. Paineet vähän alle barissa kun sisuskalut on täysin vakiot vapariksi suunnitellut. Kannet on kyllä tehtaan massatuotteiden joukossa varmasti aikakauden parhaimmistoa. Nokat on miedot kun kerran ovat vakiot eli niiden ei luulisi aiheuttavan mitään ongelmia mutta...
          -92 928 GTS
          -98 550 Maranello

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎