Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 öljynpaineet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

Originally posted by Peltsii View Post
    Eikö kukaan tiedä nyt sitten, onko tää vika erittäin kriittinen ja rikkoo moottorin?:think Käsittääkseni alakerran laakerointi saa kuitenkin heti paineen, yläkerrassahan ei ole painevoideltuja laakereita, vai onko nokka akselin laakerointi?
    Lainataas vähän vaikkapa tuolta projektipuolelta:

Originally posted by Cell
    #"¤="#Q&"&¤"!!"¤%!¤"%¤!¤#&

PERKELE! Kävin juuri leväyttämässä alakerran osiksi.

Meni käämi lopullisesti tuohon M30 öljynsuodatinjalkaan ja sen aiheuttamaan öljynpaineongelmaan käynnistyksissä. En enää yksiäkään laakereita aja tuohon kuntoon tuolla paskalla! Ei siellä yksikään pyörähtänyt ollut kun ei tyhjäkäynnillä kuormaa ole, mutta kyllä on karua jälkeä tonnin ajetuilla kk-laakereilla. Kampuran kaulat on sentään edelleen täydessä tikissä. Runkolaakereita ei vielä saanut pois, niiden olis paree olla kunnossa.
    Ilmeisesti tässä ollut sama ongelma öljynsuodatinjalassa kuin sinullakin(?).
    Last edited by Racink; 26-03-2009, 11:06.

Comment

• Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

Originally posted by jr66 View Post
      On, ja keinuvivut ja menee sitä öljyä ylös sille putkelle mistä suihkuaa nokille ja keinujen liukupinnoille.

Jep kyllä mä nyt sen tiedän että nokka akselin pinnoille suihkuaa öljy, mutta niissä nyt on öljykalvo joka muutaman sekunnin kestää siinä.. Mietin vaan onko nokka akseli laakeroitu niinkuin kampiakseli esim.

Muttamutta, ongelma poistui tänään Nostaa taas heti paineet.. 4 kertaa käynnistänyt että paineet ei heti oo noussut. Kävin marmorilta kysymässä sitä venttiiliä, ei saa kun koko jalkaa, ja se maksaa 200€ ja ei oo ruotsissa= tulee saksasta muutamassa kuukaudessa Eli jos ongelma palaa niin pitää yrittää elvyttää se venttiili jollain.. Toki jos jollain on varmasti toimiva suodatinjalka nurkissa ylimääräsenä niin saa sitä tarjota tänne..
      DUCATI 1098 RACING EVO

Comment

• Keke71
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 340
        • Kiiminki

Onko kukaan yrittänyt korjata kyseistä ongelmaa korjaamalla itse? Ja mitä sille voi tehdä, jos ylipäänsä mitään? Vai onko siihen edes viisasta itse ruveta tekeen mitään? Mikä on tuon venttiilin tarkoitus? Aiemmin tässä topikissa olevan linkin olen selannut läpi, mutta ei oikein tullut selvää käsitystä kyseisetä venttiilistä, saati sen korjaamisesta itse. Vähän on samanlaista ongelmaa(öljynpainevalo palaa hetken) kun auton käynnistää yön yli seisseenä, mutta lämpimänä öljynpainevalo sammuu jo starttaus vaiheessa.
        E39 540iA Touring

Comment

• x-men
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 162
          • .....

:think onko siis vaarallista jos tuo valo palaa noin vajaan sekunnin käynnistymisen jälkeen pakkas aamuna kylmäkäynnistyksessä?
          Tuo öljynsuodatinjalan ja lohkon välinen tiiviste kusee vähän, voiko tuo vaikuttaa? Tiivisteen meinasin siihen vaihtaa.. mutta jos koko jalka on kerta menossa rikki niin pitää sitten samalla ostaa uus koko paska jalka...!?
          Last edited by x-men; 27-03-2009, 16:19.
          E34 535 -91

ex.
          E28 520 -84

Comment

• Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

Originally posted by x-men View Post
            :think onko siis vaarallista jos tuo valo palaa noin vajaan sekunnin käynnistymisen jälkeen pakkas aamuna kylmäkäynnistyksessä?
            Tuo öljynsuodatinjalan ja lohkon välinen tiiviste kusee vähän, voiko tuo vaikuttaa? Tiivisteen meinasin siihen vaihtaa.. mutta jos koko jalka on kerta menossa rikki niin pitää sitten samalla ostaa uus koko paska jalka...!?
            Ei ole vaarallista, vaan normaalia. Mulla on aina M30:it ottanu sen 1-2s kylmänä että nostaa paineet. Öljy on senverran jäykempää ja vanhoja moottoreita..
            DUCATI 1098 RACING EVO

Comment

• x-men
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 162
              • .....

Originally posted by Peltsii View Post
              Ei ole vaarallista, vaan normaalia. Mulla on aina M30:it ottanu sen 1-2s kylmänä että nostaa paineet. Öljy on senverran jäykempää ja vanhoja moottoreita..
              Hieno homma.. melkein ehdin jo säikähtää, mutta kiitos tiedosta!
              E34 535 -91

ex.
              E28 520 -84

Comment

• -Stalker-
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 46

M20b27 öljynpaineet

Onko normaalia että tossa koneessa on öljynpaineet käynnistäessä n. 4-5bar(ylipainetta).
                Siiten kun on kone lämmennyt niin pikkukierroksilla(normaaliajossa) karvan verran alle 2bar.

Oon vähän pihalla tästä öljynpainehommasta mutta, eikös ne luonnollisesti nouse mitä enemmän on kierroksia?

Paljon pitäs suunnilleen olla painetta eri kierrosalueilla?

Kone siis tuo 2.7eta, 2.5 kannella.(m20b27)

Comment

• x-men
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 162
                  • .....

nyt loppui omat öljynpainevalon pitkään palamiset kun korjasin koneesta kaikki öljyvuodot. ö-suodatin kotelon kansi ja kiinnike pultin kanta vuoti hieman sekä öljypohjantiiviste. Noiden korjaamisen jälkeen ei ole palanut valo enää edes sekuntia.
                  E34 535 -91

ex.
                  E28 520 -84

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍