eli elikkäs mihin hevoslukemiin kaksi kpl tuollaisia garretin t2 ahtimia riittää kyseisessä koneessa? tai vaihtoehtoisesti garretin t25 (nissan 200sx s13) AR. lukuja ei ole tiedossa mutta ovat juuri samaa kokoa kuin nissan bluebird 1.8t:ssä. ovatko liian pieniä vai ovatko juuri soppeleita joilla pääsis jonnekki 350hv pintaan? jos joku viitsii niin voisi oikeastaan laittaa linkkiä tai jotain missä oppis "laskemaan" "noin" ahtimen soveltuvuudesta kokonsa puolesta johonkin tietyn kokoiseen koneeseen AR lukujen avulla tjms..?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
turbokysymys: 2xgarret t2+m50b25?
Collapse
X
-
Originally posted by bmwbmw View Posteli elikkäs mihin hevoslukemiin kaksi kpl tuollaisia garretin t2 ahtimia riittää kyseisessä koneessa? AR. lukuja ei ole tiedossa mutta ovat juuri samaa kokoa kuin nissan bluebird 1.8t:ssä. ovatko liian pieniä vai ovatko juuri soppeleita joilla pääsis jonnekki 350hv pintaan? jos joku viitsii niin voisi oikeastaan laittaa linkkiä tai jotain missä oppis "laskemaan" "noin" ahtimen soveltuvuudesta kokonsa puolesta johonkin tietyn kokoiseen koneeseen AR lukujen avulla tjms..?
Tosin tupla turboa en ole rakentanut niin viime käden tietoa en pysty antamaan.Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
-
-
hmm. ihan kai tuo oikeastaan sama onko yhdellä vai kahdella. noh olis yksi tälläinen tiedossa: T3/T4 mallinen. kiinteällä hukkaportilla. imusiipi 59, imu a/r .60
pakosiipi 53, pako a/r. 63 kuulostaako tuo ollenkaan järkevältä minun kokoonpanoon josta ensimmäisessä viestissä kirjoitin?sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmw View Posthmm. ihan kai tuo oikeastaan sama onko yhdellä vai kahdella. noh olis yksi tälläinen tiedossa: T3/T4 mallinen. kiinteällä hukkaportilla. imusiipi 59, imu a/r .60
pakosiipi 53, pako a/r. 63 kuulostaako tuo ollenkaan järkevältä minun kokoonpanoon josta ensimmäisessä viestissä kirjoitin?Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Mites m20b25 kaksi t25 herää ainakin aikaisin, on nyt kiinni tuollainen Schwitzer S2B ja se ehkä herää liian myöhään... mut luulis noitten t25 antaa aika pitäkälle hevosia, kun on kaksi?Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Soiled View PostNo ainakin alhaalta herää ja sysää sen +300hp ihan komeesti. Riippuu tietty miten paljon tehoa haetaan, mutta konetehoa saapi varmaankin ilman järkyttävää pakopainetta 400hp luokkaa tuollakin ahtimella (riippuu tietysti paljon enemmän tehot muista tekijöistä kuin ahtimesta). Tästä päästäänkin kyssäriin moottorinohjauksesta ym. suunnitelmista?sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by Sädde View PostMites m20b25 kaksi t25 herää ainakin aikaisin, on nyt kiinni tuollainen Schwitzer S2B ja se ehkä herää liian myöhään... mut luulis noitten t25 antaa aika pitäkälle hevosia, kun on kaksi?hyödyt/haitat?
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
arvaan että pärjäät noilla t25 vallan mainiosti. itse tosin laittaisin mhi:n ahtimet.
tietääkseni 1.8t luupäässä on t2 alkujaan ja t25 9000t saabissa ja sx tatsunissa. tieten varmasti muissakin mutta noissa ainakin.
t25 ainakin tuossa saappaassa tyrkkää 2.3l koneessa realistisesti jotai 200hp ja hetkittäin huhujen mukaan jopa 250hp mutta siihen en usko kovinkaan helposti.
pienet ahtimet ei puske kansipahvia suuntaan eikä toiseen, toisaalta jos menee tosi paljon pieneksi niin sitten hajoaa todennäköisesti tavaraa muutenkin siinämäärin ettei se kansipahvi niin vituta.
aiemmassa kehitysasteelle jääneessä pommissa oli tulolllaan m20b25 + 2kpl t2 ja uskon että sillä olisi päästy 300-350hp tehoihin mutta ikävä kyllä kokeilematta jäi.
hyötyjä ja haittoja en osaa sanoa kun en oikeen hallitse noita kaavioita sun muita millä noita ahtimia vissiin pitäs tähdätä oikeisiin moottoreihin, mulle on ollu helpompaa laittaa ne paikalleen niin siittä se selviää miten ne pelaa.
niin ja t25:stä on suht helppo vaihtaa mhi:n ahtimiin
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmw View Postonko nyt sitten kokonaan poissuljettu mahdollisuus tuo 2kpl t25? yksi löytyisi jo hyllystä..hyödyt/haitat?
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Miksi rakentaa vanhoilla garreteilla kun voi saada uudempaa/parempaa teknologiaaHolset HY35 ois alhaalta heräävä ja just passeli sulle. Mutta jos on ihan pakko saada tuplaturbo, niin.. Eiku tekemään.
Vaparien virittäminen on säälittävää
350hp/480Nm@0,666bar
xxxhp/670Nm@1,6bar
- Mystinen.Fi -
-ISO maailma välillä pelottaa Connection-
Comment
-
-
Originally posted by Mystinen View PostMiksi rakentaa vanhoilla garreteilla kun voi saada uudempaa/parempaa teknologiaaHolset HY35 ois alhaalta heräävä ja just passeli sulle. Mutta jos on ihan pakko saada tuplaturbo, niin.. Eiku tekemään.
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
joko olet konehuoneeseen sovittanut ahtimia m50 kanssa?? on meenaa ahasta, kun kansi on niin perskeleen levee..
itsellä oli kans tulossa kaks t25 aluksi, mutta se minun t25 on vaihdettu pienempi pakopesä, niin homma jäi... seuraavana on tarkoitus rakentaa Nissan skyline gt-r ahtimilla, jokka syssää sinne 400hp varmasti ainakin kyllikissä... mutta homma on nyt vähän aikaa jäissä uusien hankitojen takia...
Ja t25 syssää sen 250hp, mutta pakopesä on kovilla.
sitten sen tilalle menee melkeen nakkaamalla t28 joka syssää 310hp, pitää vain imupuolta pikkusen muuttaa, mutta eikö noi ola olee aika isoja 2.5..
Millä moottoriohjauksella tää on tulossa??E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View Postjoko olet konehuoneeseen sovittanut ahtimia m50 kanssa?? on meenaa ahasta, kun kansi on niin perskeleen levee..
itsellä oli kans tulossa kaks t25 aluksi, mutta se minun t25 on vaihdettu pienempi pakopesä, niin homma jäi... seuraavana on tarkoitus rakentaa Nissan skyline gt-r ahtimilla, jokka syssää sinne 400hp varmasti ainakin kyllikissä... mutta homma on nyt vähän aikaa jäissä uusien hankitojen takia...
Ja t25 syssää sen 250hp, mutta pakopesä on kovilla.
sitten sen tilalle menee melkeen nakkaamalla t28 joka syssää 310hp, pitää vain imupuolta pikkusen muuttaa, mutta eikö noi ola olee aika isoja 2.5..
Millä moottoriohjauksella tää on tulossa??
ÖÖ eikö se riitä et tuo t25 sysää 250hp ahdin, luulis riittävän viimeistään noitten t28 jos jaksaa sysää 310hp ahdin....Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View Postjoko olet konehuoneeseen sovittanut ahtimia m50 kanssa?? on meenaa ahasta, kun kansi on niin perskeleen levee..
itsellä oli kans tulossa kaks t25 aluksi, mutta se minun t25 on vaihdettu pienempi pakopesä, niin homma jäi... seuraavana on tarkoitus rakentaa Nissan skyline gt-r ahtimilla, jokka syssää sinne 400hp varmasti ainakin kyllikissä... mutta homma on nyt vähän aikaa jäissä uusien hankitojen takia...
Ja t25 syssää sen 250hp, mutta pakopesä on kovilla.
sitten sen tilalle menee melkeen nakkaamalla t28 joka syssää 310hp, pitää vain imupuolta pikkusen muuttaa, mutta eikö noi ola olee aika isoja 2.5..
Millä moottoriohjauksella tää on tulossa??
tiedän ainakin todestettavasti että yhdellä ahtimella 200sx s13 on penkitetty ~240hv mutta joten minun järjellä ajatellen ei pitäisi olla kummoinenkaan homma kahdella tuollaisella 2.5L ottaa 350-400hv.. edit: niin ja vakio motronic isommilla suuttimilla ja karalan tekemällä ohjelmalla..Last edited by bmwbmw; 17-04-2008, 13:04.sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
Comment