Announcement

Collapse
No announcement yet.

turbokysymys: 2xgarret t2+m50b25?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    turbokysymys: 2xgarret t2+m50b25?

    eli elikkäs mihin hevoslukemiin kaksi kpl tuollaisia garretin t2 ahtimia riittää kyseisessä koneessa? tai vaihtoehtoisesti garretin t25 (nissan 200sx s13) AR. lukuja ei ole tiedossa mutta ovat juuri samaa kokoa kuin nissan bluebird 1.8t:ssä. ovatko liian pieniä vai ovatko juuri soppeleita joilla pääsis jonnekki 350hv pintaan? jos joku viitsii niin voisi oikeastaan laittaa linkkiä tai jotain missä oppis "laskemaan" "noin" ahtimen soveltuvuudesta kokonsa puolesta johonkin tietyn kokoiseen koneeseen AR lukujen avulla tjms..?
    Last edited by bmwbmw; 15-04-2008, 17:42.
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • Soiled
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3216
    • Mystinen Kuopio

    #2
    Originally posted by bmwbmw View Post
    eli elikkäs mihin hevoslukemiin kaksi kpl tuollaisia garretin t2 ahtimia riittää kyseisessä koneessa? AR. lukuja ei ole tiedossa mutta ovat juuri samaa kokoa kuin nissan bluebird 1.8t:ssä. ovatko liian pieniä vai ovatko juuri soppeleita joilla pääsis jonnekki 350hv pintaan? jos joku viitsii niin voisi oikeastaan laittaa linkkiä tai jotain missä oppis "laskemaan" "noin" ahtimen soveltuvuudesta kokonsa puolesta johonkin tietyn kokoiseen koneeseen AR lukujen avulla tjms..?
    Noin pienet ahtimet saavat vaan kansipahvin pullahtamaan koneesta. Aloita miettimään projektia suoraan vaikka T03 ahtimista. Tosin noillakaan perus T03 (cossun) ahtimilla ei taida vielä 350hp lukemiin päästä jos yhdellä ahtimella on tuotto n.250hp luokkaa järkevissä mittasuhteissa.

    Tosin tupla turboa en ole rakentanut niin viime käden tietoa en pysty antamaan.
    Mystinen.Fi @ FB
    IG @tarmohanninen
    http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
    Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
    Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
    Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

    Comment

    • Patriot
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 274

      #3
      Miksi rakennat kahdella turbolla yhden sijaan? Mitä etuja sillä saavutetaan? Onko ahtimet tarkoitus rakentaa järjestelmään rinnakkain vai peräkkäin?
      Last edited by Patriot; 15-04-2008, 17:53.
      E39 540iA M62TUB44

      Comment

      • bmwbmw
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1370
        • Kainuu

        #4
        hmm. ihan kai tuo oikeastaan sama onko yhdellä vai kahdella. noh olis yksi tälläinen tiedossa: T3/T4 mallinen. kiinteällä hukkaportilla. imusiipi 59, imu a/r .60
        pakosiipi 53, pako a/r. 63 kuulostaako tuo ollenkaan järkevältä minun kokoonpanoon josta ensimmäisessä viestissä kirjoitin?
        sigpic
        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

        Comment

        • Soiled
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3216
          • Mystinen Kuopio

          #5
          Originally posted by bmwbmw View Post
          hmm. ihan kai tuo oikeastaan sama onko yhdellä vai kahdella. noh olis yksi tälläinen tiedossa: T3/T4 mallinen. kiinteällä hukkaportilla. imusiipi 59, imu a/r .60
          pakosiipi 53, pako a/r. 63 kuulostaako tuo ollenkaan järkevältä minun kokoonpanoon josta ensimmäisessä viestissä kirjoitin?
          No ainakin alhaalta herää ja sysää sen +300hp ihan komeesti. Riippuu tietty miten paljon tehoa haetaan, mutta konetehoa saapi varmaankin ilman järkyttävää pakopainetta 400hp luokkaa tuollakin ahtimella (riippuu tietysti paljon enemmän tehot muista tekijöistä kuin ahtimesta). Tästä päästäänkin kyssäriin moottorinohjauksesta ym. suunnitelmista?
          Mystinen.Fi @ FB
          IG @tarmohanninen
          http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
          Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
          Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
          Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6206
            • Helsinki

            #6
            Mites m20b25 kaksi t25 herää ainakin aikaisin, on nyt kiinni tuollainen Schwitzer S2B ja se ehkä herää liian myöhään... mut luulis noitten t25 antaa aika pitäkälle hevosia, kun on kaksi?
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • bmwbmw
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1370
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by Soiled View Post
              No ainakin alhaalta herää ja sysää sen +300hp ihan komeesti. Riippuu tietty miten paljon tehoa haetaan, mutta konetehoa saapi varmaankin ilman järkyttävää pakopainetta 400hp luokkaa tuollakin ahtimella (riippuu tietysti paljon enemmän tehot muista tekijöistä kuin ahtimesta). Tästä päästäänkin kyssäriin moottorinohjauksesta ym. suunnitelmista?
              karala on entisiinkin autoihin ohjelmat vääntäny ja niin myös tähänkin eli vakio motronic isommilla suuttimilla. m50b25 on tarkoitus vain laakeroida/rengastaa uusiksi.. teidä sitten kestänekkö vakio kannentiiviste?
              sigpic
              Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

              Comment

              • bmwbmw
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1370
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by Sädde View Post
                Mites m20b25 kaksi t25 herää ainakin aikaisin, on nyt kiinni tuollainen Schwitzer S2B ja se ehkä herää liian myöhään... mut luulis noitten t25 antaa aika pitäkälle hevosia, kun on kaksi?
                onko nyt sitten kokonaan poissuljettu mahdollisuus tuo 2kpl t25? yksi löytyisi jo hyllystä.. hyödyt/haitat?
                sigpic
                Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                Comment

                • mika.h
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 799
                  • haukipudas

                  #9
                  arvaan että pärjäät noilla t25 vallan mainiosti. itse tosin laittaisin mhi:n ahtimet.

                  tietääkseni 1.8t luupäässä on t2 alkujaan ja t25 9000t saabissa ja sx tatsunissa. tieten varmasti muissakin mutta noissa ainakin.

                  t25 ainakin tuossa saappaassa tyrkkää 2.3l koneessa realistisesti jotai 200hp ja hetkittäin huhujen mukaan jopa 250hp mutta siihen en usko kovinkaan helposti.

                  pienet ahtimet ei puske kansipahvia suuntaan eikä toiseen, toisaalta jos menee tosi paljon pieneksi niin sitten hajoaa todennäköisesti tavaraa muutenkin siinämäärin ettei se kansipahvi niin vituta .

                  aiemmassa kehitysasteelle jääneessä pommissa oli tulolllaan m20b25 + 2kpl t2 ja uskon että sillä olisi päästy 300-350hp tehoihin mutta ikävä kyllä kokeilematta jäi.

                  hyötyjä ja haittoja en osaa sanoa kun en oikeen hallitse noita kaavioita sun muita millä noita ahtimia vissiin pitäs tähdätä oikeisiin moottoreihin, mulle on ollu helpompaa laittaa ne paikalleen niin siittä se selviää miten ne pelaa .

                  niin ja t25:stä on suht helppo vaihtaa mhi:n ahtimiin


                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6206
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by bmwbmw View Post
                    onko nyt sitten kokonaan poissuljettu mahdollisuus tuo 2kpl t25? yksi löytyisi jo hyllystä.. hyödyt/haitat?
                    Multakin löytyy hyllystä yksi, mut sitten kun noi käy pieneksi niin vaihtaa pykälän isommanksi, jos sulla löytyy motivaatiota laita noi t25 on ainakin erikoinen, kun noita tuppaa olemaan yhdellä....
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Mystinen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1206
                      • Kehä3

                      #11
                      Miksi rakentaa vanhoilla garreteilla kun voi saada uudempaa/parempaa teknologiaa Holset HY35 ois alhaalta heräävä ja just passeli sulle. Mutta jos on ihan pakko saada tuplaturbo, niin.. Eiku tekemään.

                      Vaparien virittäminen on säälittävää
                      350hp/480Nm@0,666bar
                      xxxhp/670Nm@1,6bar
                      - Mystinen.Fi -
                      -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                      Comment

                      • bmwbmw
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1370
                        • Kainuu

                        #12
                        Originally posted by Mystinen View Post
                        Miksi rakentaa vanhoilla garreteilla kun voi saada uudempaa/parempaa teknologiaa Holset HY35 ois alhaalta heräävä ja just passeli sulle. Mutta jos on ihan pakko saada tuplaturbo, niin.. Eiku tekemään.
                        koska yksi löytyy jo valmiiksi hyllystä ja toisen löysin kaverilta kohtuuhintaan. rakennan nyt ainakin aluksi näillä kahdella t25 ja katotaan miten toimii..
                        sigpic
                        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5727
                          • Rovaniemi

                          #13
                          joko olet konehuoneeseen sovittanut ahtimia m50 kanssa?? on meenaa ahasta, kun kansi on niin perskeleen levee..

                          itsellä oli kans tulossa kaks t25 aluksi, mutta se minun t25 on vaihdettu pienempi pakopesä, niin homma jäi... seuraavana on tarkoitus rakentaa Nissan skyline gt-r ahtimilla, jokka syssää sinne 400hp varmasti ainakin kyllikissä... mutta homma on nyt vähän aikaa jäissä uusien hankitojen takia...

                          Ja t25 syssää sen 250hp, mutta pakopesä on kovilla.
                          sitten sen tilalle menee melkeen nakkaamalla t28 joka syssää 310hp, pitää vain imupuolta pikkusen muuttaa, mutta eikö noi ola olee aika isoja 2.5..

                          Millä moottoriohjauksella tää on tulossa??
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6206
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by jmp2002 View Post
                            joko olet konehuoneeseen sovittanut ahtimia m50 kanssa?? on meenaa ahasta, kun kansi on niin perskeleen levee..

                            itsellä oli kans tulossa kaks t25 aluksi, mutta se minun t25 on vaihdettu pienempi pakopesä, niin homma jäi... seuraavana on tarkoitus rakentaa Nissan skyline gt-r ahtimilla, jokka syssää sinne 400hp varmasti ainakin kyllikissä... mutta homma on nyt vähän aikaa jäissä uusien hankitojen takia...

                            Ja t25 syssää sen 250hp, mutta pakopesä on kovilla.
                            sitten sen tilalle menee melkeen nakkaamalla t28 joka syssää 310hp, pitää vain imupuolta pikkusen muuttaa, mutta eikö noi ola olee aika isoja 2.5..

                            Millä moottoriohjauksella tää on tulossa??

                            ÖÖ eikö se riitä et tuo t25 sysää 250hp ahdin, luulis riittävän viimeistään noitten t28 jos jaksaa sysää 310hp ahdin....
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • bmwbmw
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1370
                              • Kainuu

                              #15
                              Originally posted by jmp2002 View Post
                              joko olet konehuoneeseen sovittanut ahtimia m50 kanssa?? on meenaa ahasta, kun kansi on niin perskeleen levee..

                              itsellä oli kans tulossa kaks t25 aluksi, mutta se minun t25 on vaihdettu pienempi pakopesä, niin homma jäi... seuraavana on tarkoitus rakentaa Nissan skyline gt-r ahtimilla, jokka syssää sinne 400hp varmasti ainakin kyllikissä... mutta homma on nyt vähän aikaa jäissä uusien hankitojen takia...

                              Ja t25 syssää sen 250hp, mutta pakopesä on kovilla.
                              sitten sen tilalle menee melkeen nakkaamalla t28 joka syssää 310hp, pitää vain imupuolta pikkusen muuttaa, mutta eikö noi ola olee aika isoja 2.5..

                              Millä moottoriohjauksella tää on tulossa??
                              en ole vielä sovittanut turboja paikalleen.. täytyy yrittää saada mahtumaan mutta jollei mahdy niin pitää tehdä kyhmyä konepeltiin
                              tiedän ainakin todestettavasti että yhdellä ahtimella 200sx s13 on penkitetty ~240hv mutta joten minun järjellä ajatellen ei pitäisi olla kummoinenkaan homma kahdella tuollaisella 2.5L ottaa 350-400hv.. edit: niin ja vakio motronic isommilla suuttimilla ja karalan tekemällä ohjelmalla..
                              Last edited by bmwbmw; 17-04-2008, 13:04.
                              sigpic
                              Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎