Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 turbotus vinkkejä tänne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ¤bimmer¤
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 8

    m10 turbotus vinkkejä tänne

    onko kellään tietoa että minkalaisia ahtopaineita m10 1.8i pattimannät kestäisivät ilman sorvaamista... :thinkkiitos heti näin alkuun...
    Last edited by ¤bimmer¤; 16-04-2008, 23:30.
  • joni_wt
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 3627
    • Yka

    #2
    Originally posted by ¤bimmer¤ View Post
    onko kellään tietoa että minkalaisia ahtopaineita m10 1.8i pattimannät kestäisivät ilman sorvaamista... :thinkkiitos heti näin alkuun...
    Minulla ei ole tietoa itse asiaan, mutta vinkkinä uudelle bemmistille, että kannattaa muokata tuo topicin otsikko vähän enemmän kuvaavammaksi.. :think

    Itse aiheesta tulee ensimmäisenä mieleen luntti -nimimerkki, sillä varmaan on tietoa kun on nuiden m10 turbopatojen kanssa tuusannut. Haullakin voisi löytyä aiheesta paljon.


    Ja ei muuta kun tervetuloa foorumille!

    EDIT: kerkesithän sinä tuolla välin sen otsikon vähä paremmaksi laittaa..
    e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

    Comment

    • tubitus
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 58

      #3
      Originally posted by ¤bimmer¤ View Post
      onko kellään tietoa että minkalaisia ahtopaineita m10 1.8i pattimannät kestäisivät ilman sorvaamista... :thinkkiitos heti näin alkuun...
      Itellä oli 1,8 kone (pienet patit männissä). Koneella ajettu 330tkm ilman ahdinta ja sit ahtimella ajettuna kilon painella maksimissaan... Nostelin sitä tosin 0,5 pikkuhiljaa.. sit rikoin kannen ku alavesi letku lähti irti ja kansihalkes....

      Sen jälkee kynsi tiivarilla mentii varmaa 20tkm ja hyvin pelitti sit rupes kyl pikku hiljaa alakerta kalkattaa kylmänä.. Siinä vaiheessa konetta vois varmaa jo vertaa 500tkm ajettuu vakio koneeseen normaalilla ajolla.

      Koneessa oli garreti to 3/4 ahdin cooleri dumppi ja tuplat. seokset ja ennakot vaa kohillee nii kyl se kestää yllättävän hyvin.. ainii ja koneesta penkitettii joku 195hv ja 240nm..
      Oha se helmi

      Comment

      • ¤bimmer¤
        Newbiemmer
        • Feb 2008
        • 8

        #4
        Originally posted by tubitus View Post
        Itellä oli 1,8 kone (pienet patit männissä). Koneella ajettu 330tkm ilman ahdinta ja sit ahtimella ajettuna kilon painella maksimissaan... Nostelin sitä tosin 0,5 pikkuhiljaa.. sit rikoin kannen ku alavesi letku lähti irti ja kansihalkes....

        Sen jälkee kynsi tiivarilla mentii varmaa 20tkm ja hyvin pelitti sit rupes kyl pikku hiljaa alakerta kalkattaa kylmänä.. Siinä vaiheessa konetta vois varmaa jo vertaa 500tkm ajettuu vakio koneeseen normaalilla ajolla.

        Koneessa oli garreti to 3/4 ahdin cooleri dumppi ja tuplat. seokset ja ennakot vaa kohillee nii kyl se kestää yllättävän hyvin.. ainii ja koneesta penkitettii joku 195hv ja 240nm..
        kiitos näistä tiedoista.... ajattelin et kestäiskö männät miten kauan vakio patteineen, kun halluaisin jonkin verran tehoa tohon bimmeriin näin alkuun noin..... 130-150hv.... :think rakentais sit myöhemmin kestävemmän koneen, kun saa budjetin kohalleen ja on aikaa perehtyä...

        Comment

        • djd1mm
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 123
          • Salo

          #5
          Hieman off-topic mutta

          M10B18 Venttiilien välykset olis kiva tietää Löyty jo, eli 0.20mm Ja mitäs siihen kaanattais tunata jos tehoja tahtoopi maltilla lisätä kauppakassiin, imupuoli, pakopuoli, turbo?
          Last edited by djd1mm; 19-04-2008, 22:09.
          Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

          Comment

          • Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

            #6
            Originally posted by ¤bimmer¤ View Post
            onko kellään tietoa että minkalaisia ahtopaineita m10 1.8i pattimannät kestäisivät ilman sorvaamista... :thinkkiitos heti näin alkuun...
            Kyllä nuo ruiskun männät vakiona kestää jotain. Mutta jos menet niitä sorvaamaan niin sitten ei kestä. Ei jää nimittäin männän laelle paksuutta kuin jotain 1.5mm.
            Ilman koneen aukasua saat sen 180-190 heppaa 0.8 bar paineilla, jos muut osaalueet natsaa.
            0.8 baariin jälkeen alkaa nakuttaan L-jetillä. Paremmalla moottoriohjauksella kärsii varmaan kilon paineilla ajaa.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎