onko kellään tietoa että minkalaisia ahtopaineita m10 1.8i pattimannät kestäisivät ilman sorvaamista... :thinkkiitos heti näin alkuun...
Minulla ei ole tietoa itse asiaan, mutta vinkkinä uudelle bemmistille, että kannattaa muokata tuo topicin otsikko vähän enemmän kuvaavammaksi.. :think
Itse aiheesta tulee ensimmäisenä mieleen luntti -nimimerkki, sillä varmaan on tietoa kun on nuiden m10 turbopatojen kanssa tuusannut. Haullakin voisi löytyä aiheesta paljon.
Ja ei muuta kun tervetuloa foorumille!
EDIT: kerkesithän sinä tuolla välin sen otsikon vähä paremmaksi laittaa..
onko kellään tietoa että minkalaisia ahtopaineita m10 1.8i pattimannät kestäisivät ilman sorvaamista... :thinkkiitos heti näin alkuun...
Itellä oli 1,8 kone (pienet patit männissä). Koneella ajettu 330tkm ilman ahdinta ja sit ahtimella ajettuna kilon painella maksimissaan... Nostelin sitä tosin 0,5 pikkuhiljaa.. sit rikoin kannen ku alavesi letku lähti irti ja kansihalkes....
Sen jälkee kynsi tiivarilla mentii varmaa 20tkm ja hyvin pelitti sit rupes kyl pikku hiljaa alakerta kalkattaa kylmänä.. Siinä vaiheessa konetta vois varmaa jo vertaa 500tkm ajettuu vakio koneeseen normaalilla ajolla.
Koneessa oli garreti to 3/4 ahdin cooleri dumppi ja tuplat. seokset ja ennakot vaa kohillee nii kyl se kestää yllättävän hyvin.. ainii ja koneesta penkitettii joku 195hv ja 240nm..
Itellä oli 1,8 kone (pienet patit männissä). Koneella ajettu 330tkm ilman ahdinta ja sit ahtimella ajettuna kilon painella maksimissaan... Nostelin sitä tosin 0,5 pikkuhiljaa.. sit rikoin kannen ku alavesi letku lähti irti ja kansihalkes....
Sen jälkee kynsi tiivarilla mentii varmaa 20tkm ja hyvin pelitti sit rupes kyl pikku hiljaa alakerta kalkattaa kylmänä.. Siinä vaiheessa konetta vois varmaa jo vertaa 500tkm ajettuu vakio koneeseen normaalilla ajolla.
Koneessa oli garreti to 3/4 ahdin cooleri dumppi ja tuplat. seokset ja ennakot vaa kohillee nii kyl se kestää yllättävän hyvin.. ainii ja koneesta penkitettii joku 195hv ja 240nm..
kiitos näistä tiedoista.... ajattelin et kestäiskö männät miten kauan vakio patteineen, kun halluaisin jonkin verran tehoa tohon bimmeriin näin alkuun noin..... 130-150hv.... :think rakentais sit myöhemmin kestävemmän koneen, kun saa budjetin kohalleen ja on aikaa perehtyä...
M10B18 Venttiilien välykset olis kiva tietää Löyty jo, eli 0.20mm Ja mitäs siihen kaanattais tunata jos tehoja tahtoopi maltilla lisätä kauppakassiin, imupuoli, pakopuoli, turbo?
onko kellään tietoa että minkalaisia ahtopaineita m10 1.8i pattimannät kestäisivät ilman sorvaamista... :thinkkiitos heti näin alkuun...
Kyllä nuo ruiskun männät vakiona kestää jotain. Mutta jos menet niitä sorvaamaan niin sitten ei kestä. Ei jää nimittäin männän laelle paksuutta kuin jotain 1.5mm.
Ilman koneen aukasua saat sen 180-190 heppaa 0.8 bar paineilla, jos muut osaalueet natsaa.
0.8 baariin jälkeen alkaa nakuttaan L-jetillä. Paremmalla moottoriohjauksella kärsii varmaan kilon paineilla ajaa.
Comment