Announcement

Collapse
No announcement yet.

-94 525iA lootan öljynvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Omenanraato
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 72
    • Lieto

    -94 525iA lootan öljynvaihto

    Elikkä tuossahan ei ole mitään mittatikkua, eikä ilmeisesti varsinaista täyttöaukkoakaan(ko??)

    eli miten tuo käytännössä tapahtuu tuo öljyjen vaihto tuosta, ja mistä tietää koska öljyä sit on siel tarpeeksi kun ei mittatikkuakaan oo
    BMW 523iA Touring -99
  • Omenanraato
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 72
    • Lieto

    #2
    kellään mitään ohjeita? suomeks mielellään ohjeet
    BMW 523iA Touring -99

    Comment

    • Jii69
      Newbiemmer
      • Mar 2008
      • 5

      #3
      Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.


      Ei oo savoks mut, eiköhän tuosta selviä. Jaa kyllä se mittatikku pitäs konehuoneesta löytyä, mitataan sitten auto käynnissä ja laatikko lämpimänä.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by Jii69 View Post

        .....Jaa kyllä se mittatikku pitäs konehuoneesta löytyä....
        Jos sieltä löytyy laatikon mittatikku, niin sitten on kurkattu jonkun muun auton konehuoneeseen kuin e34 BMW:n?

        Comment

        • Jii69
          Newbiemmer
          • Mar 2008
          • 5

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Jos sieltä löytyy laatikon mittatikku, niin sitten on kurkattu jonkun muun auton konehuoneeseen kuin e34 BMW:n?
          Noh. Tyhmyyttäni luotin noihin bemarin omiin oppaisiin


          Myönnän ettei ole kolmenelosia kun kovilla askeilla.

          Comment

          • Omenanraato
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 72
            • Lieto

            #6
            ja laatikkona on se viisivaihteinen, eli 5hp18?

            mitäs kautta sinne pitäis öljyt takas sisään saada, ja paljonko sitä menee?
            BMW 523iA Touring -99

            Comment

            • jakusa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 515
              • Lempäälä

              #7
              Euromalleista 4 vaihteisissa automaateissa on tikku, 4hp-22, 5 vaihteisissa ei ole. USA malleista en tiedä.

              Jotain infoa:
              http://www.europeantransmissions.com...ansService.pdf
              -after all is said and done more is said than done-


              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8


                Melkein sama homma, öljy tosin ihan normaali mobil atf320. Sitä sinne viimeksikin laitoin

                EDIT: Lisää ohjeita
                Last edited by Bmw Master; 27-04-2008, 20:57.

                Comment

                • Omenanraato
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 72
                  • Lieto

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=467

                  Melkein sama homma, öljy tosin ihan normaali mobil atf320. Sitä sinne viimeksikin laitoin

                  EDIT: Lisää ohjeita
                  http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=356
                  "ja kone käyntiin tietty"......eli mis vaihees...vedetäänkö ensin osa öljyistä laatikkoon, sit kone käyntiin, kaavion läpikäynti ja sit lisää öljyä kunnes alkaa tulemaan yli?
                  BMW 523iA Touring -99

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by Omenanraato View Post
                    "ja kone käyntiin tietty"......eli mis vaihees...vedetäänkö ensin osa öljyistä laatikkoon, sit kone käyntiin, kaavion läpikäynti ja sit lisää öljyä kunnes alkaa tulemaan yli?
                    Öljyä ensin kylmään laatikkoon niin paljon kuin menee. Kone käyntiin, vaihteiden läpiselaus (huomioi winter asennolla pakkovaihteet 2-4) ja P asennossa konekäynnissä lisätään niin kauan kun menee. Lämpötila on aika kriittinen 30-50C. Kannattaa mitata paljonko tulee öljyä ulos, että vähintään samanmäärän saa takaisin.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎