Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 käyntiongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • condemn
    Newbiemmer
    • Mar 2004
    • 13
    • HML

    M40 käyntiongelmat

    Nyt alkaa usko loppua m40 sarjan koneeseen.
    Autona -89 316i ja ongelmana huono käynnistyvyys (lähtee parhaiten käyntiin pari päivää seisseenä, muuten saa sahata startilla 10 sekunnin molemmin puolin)
    Huonoin aika käynnistykseen on 1-3 tuntia ajosta..
    Aina on kyllä lopulta käynnistynyt, aluksi röpöttää ja täristää koko autoa eikä jaksa vääntää ollenkaan, ilman kierroksia ei liiku.
    Lämpimänä toimii kohtuullisesti mutta tyhjäkäynti on epätasaista ja tietty pakonomaisuus käynnissä on.

    Autoon on vaihdettu:
    Tulpat
    niiden johdot
    puola
    virranjakajan kansi
    pyöriä
    bensasuodatin
    uusia letkuja niin alipaine kuin bensapuolelle
    imusarjan tiivisteet

    Kokeiltua toimivasta yksilöstä:
    motronic boksi
    ilmamäärä mittari

    kansi rempattu joskus, ei rapise kuin yleensä mutta puristuspaine mittauksissa ei ole käyty, joku olisi mennyt vikaan kannessa?

    Olisiko ideoita mistä voisi johtua?

    Seuraavaksi varmaan kokeilen sitä anturia vaihtaa joka on kampiakselin hihnapyörän yhteydessä..
    Last edited by condemn; 25-04-2008, 15:37.
    E30 Bavaria - varsinainen katumaasturi..
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    #2
    Melko saman laisalöytyi itseltäni ja vikalöyty bensapumpusta. Takapenkin alla isompi luukku auki ja tarkista liitokset ja vaihda se pumppu. Täälä ainakin auttoi -89 1.8i bemariin



    PS: onhan jako kohdallaan?
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition

    Comment

    • condemn
      Newbiemmer
      • Mar 2004
      • 13
      • HML

      #3
      bensapumppu on vaihdettu mutta ei vaikuttanut käyntiin/käynnistyvyyteen..
      täytyy tarkastaa tuo jakopää seuraavaksi.
      E30 Bavaria - varsinainen katumaasturi..

      Comment

      • Anu
        Newbiemmer
        • Apr 2007
        • 22

        #4
        Aikoinaan omassa M40:ssä kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välinen kumiputki oli murtunut alapuolelta ja aiheutti käyntihäiriöitä, kuten myös viallinen ruiskun lämpötila-anturi, juurikin tuon lämpötila-anturin oireet oli aika vastaavat kuin kuvailemasi...muistaakseni löytyy imusarjan alta lohkon kyljestä?
        Toivottavasti oli edes jotain apua.

        Comment

        • Samee
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 888
          • Valkeakoski

          #5
          Vuotavat pa-suuttimet saattaisi aiheuttaa moista oiretta. Kun sammutat ajon jälkeen moottorin ja kun polttoainejärjestemään jää paine niin suuttimet vuotaisivat polttoaineen sylinteriin ja tietysti se ei sen jälkeen kovin helpolla käynnisty.. Kauemmin seiseenä pa sitten jo kerkeää haihtumaan ilmoille ja ongelma ei siis enään vaivaa..

          Lienee helpoin tapa selvittää tuo pistämällä pensanpaine mittari ennen ruiskutukkia ja tutkia kauanko sammuttamisen jälkeen järjestelmässä pysyy paine?

          Edit: Saattaisi kyllä vuotavien suuttimien tapauksessa ilmetä käynnistymisongelmia jo n.10min päästä sammutamisesta.
          Last edited by Samee; 27-04-2008, 10:45.
          E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
          E30 316 4d '89
          E36 M3 Coupe '93
          F30 318d '13

          Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎