Tartteis saada muutettuu e36 316->e36 325. Löytyykö tekniikoita miten helposti? Onko miten plug&play homma? Tuleeko halvemmaks hommata e36 ~91vm sedan 325, kun alkaa tekniikan vaihtoon? Tietty kaikki jarrut perät ja muut pitää vaihtaa mutta on näitä hommia enneki tehty. :wink:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m50b25 tekniikka....
Collapse
X
-
m50b25 tekniikka....
Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90Tags: None
-
-
Samalla näissä menee helposti vaihtoon koko auton sähköjärjestelmä, jarrut , tuennat, jouset, perä, laatikko , kardaani, bensapumppu+linja, putkisto, tehostettu ohjaus, jarrutehosti/pääsylinteri, kiekkamittari, lämppärin kenno, syyläri, kaikki putket/letkut, koneen ja laatikon tuennat, alapalkki, iskarit, ym.pienempää nippeliä. Joten ilman muuta kannattaa myydä 316 pois ja ostaa 325 kokonaisena. Yhteneväistä on oikeastaan vain raakakori ja vaihtoprosentit liikkuu varmasti 35%-45% välillä minimissäänkin. Jos/kun tekniikkavaihdokista haluaa nykyisin eroon, on lunastukseen ajaminen ainoa keino millä siitä saa edes 316:en rahan pois. Nykyisin tekniikka/korivaihdetut e36:set eivät ole enään kovinkaan haluttuja kaupantekokohteita kun orgkkiksiakin saa melko sopivasti. Unohda koko juttu.
-
-
jos myyt ton 316:sen pois ja pistät hiukka rahaa lisää niin saat 325:n saksasta ja tulee loppujenlopuksi halvemmaks ja onpahan alkuperänen 325. jos autos on hyväkuntonen saat siitä jo ihan hyvät rahat ja tuo 325 tekniikka (täydellinen) jo maksaa muutaman tuhatta euroa + vaihtotyöt ja katsastus hommat kun tarvii tehä kanta-autotarkistus jo tossa kun muutos% menee >40% jos kunnolla tekee sen niin kun alkaa laskeen: sun autosta saatava raha + tekniikanvaihtoraha yms kustannukset = ei mitään järjen hiventä alkaa vaihtaan tekniikkaa, ja tulee halvemmaks hakee saksanmaalta aito 325E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
-
Asia selvä, vähän samaa aattelinkin että ei välttämättä kannata alkaa tekniikan vaihtoon. Noihin saksasta tuotuihin e36 325 91-93 sedaneihin ei varmaan enää hirveitä veroja tule, jos sen sieltä jaksaisi hakea. No pitääpä vielä katella....Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
-
.
Mielipiteensä kullakin.....
KÄDETTÖMÄT JA MUUT APINAT VAIHDATTAA TEKNIIKKANSA JOSSAIN VITUN KORJAAMOLLA! TOSI MIEHET OMASSA HIEKKA PIHASSA :P Eikä tuu maksaan ku asennus kaljat :wink:
ei herneitä.
joo ja sit tätä faktaa(eikä v@ttuilua)
m50 b25 tekniikka setti istuu e30 koppaan kyllä ilman mitään hirveitä ongelmia ku valittee e34 kopasta puretun koneen--> öljypohjan sopivuus siis.. sähköjen kytkennässä pääsee myös aika pienellä ku ostaa täydellisenä johtosarjoineen koneen niin perjaatteessa johdotus menee: koneen maa, plussa, sit ne pyöreen liittimen johdot kohtuullisesti istuukin väri väriin periaatteella mut sähkö kaaviooo kannattaa käyttää apuna, eli sieltähän tulee mittaristolle signaali, heräte virrat ,etc.. niin ja jarru tehostin piti siirtää/asentaa vähän vinoon että imusarja mahtuu. ja koneen korvathan tosi mies hitsaa ite!
leima poliittisista syistä kannattaa tosin tollainen tekniikka vaihtaa orkkis 320-325 e30 koppaan niin ei tuu stressiä prosenttien kans, mut kyllähän täälä näitä 316-->335 vehkeitäkin on pyöriny....
että pataa keulille vaan! ei se oo sen isompi homma ku alkaa esim toimivaa turbo mottia rakentaan nk. tyhjästä :P
191hv vapaasti hönkivää on kyllä hyvä setti e3kybään
Comment
-
-
Re: .
Originally posted by ooMielipiteensä kullakin.....
KÄDETTÖMÄT JA MUUT APINAT VAIHDATTAA TEKNIIKKANSA JOSSAIN VITUN KORJAAMOLLA! TOSI MIEHET OMASSA HIEKKA PIHASSA :P Eikä tuu maksaan ku asennus kaljat :wink:
ei herneitä.
joo ja sit tätä faktaa(eikä v@ttuilua)
m50 b25 tekniikka setti istuu e30 koppaan kyllä ilman mitään hirveitä ongelmia ku valittee e34 kopasta puretun koneen--> öljypohjan sopivuus siis.. sähköjen kytkennässä pääsee myös aika pienellä ku ostaa täydellisenä johtosarjoineen koneen niin perjaatteessa johdotus menee: koneen maa, plussa, sit ne pyöreen liittimen johdot kohtuullisesti istuukin väri väriin periaatteella mut sähkö kaaviooo kannattaa käyttää apuna, eli sieltähän tulee mittaristolle signaali, heräte virrat ,etc.. niin ja jarru tehostin piti siirtää/asentaa vähän vinoon että imusarja mahtuu. ja koneen korvathan tosi mies hitsaa ite!
leima poliittisista syistä kannattaa tosin tollainen tekniikka vaihtaa orkkis 320-325 e30 koppaan niin ei tuu stressiä prosenttien kans, mut kyllähän täälä näitä 316-->335 vehkeitäkin on pyöriny....
että pataa keulille vaan! ei se oo sen isompi homma ku alkaa esim toimivaa turbo mottia rakentaan nk. tyhjästä :P
191hv vapaasti hönkivää on kyllä hyvä setti e3kybäänS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Kyllä kyse oli e36 kopasta e36 koppaan.Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
-
e30 m50b25 koneella onkin jo järkevä tekniikanvaihto, itseasiassa ainoa järkevä tv mitä kannattaa e30 koppaseen tehä, tietty m30b35 swapin lisäks mutta ei e36 koppaseen. siihen taas jos jotain vaihtaa niin V8 niin saa jotain eksoottisempaaE63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
-
Originally posted by HemiSamalla näissä menee helposti vaihtoon koko auton sähköjärjestelmä, jarrut , tuennat, jouset, perä, laatikko , kardaani, bensapumppu+linja, putkisto, tehostettu ohjaus, jarrutehosti/pääsylinteri, kiekkamittari, lämppärin kenno, syyläri, kaikki putket/letkut, koneen ja laatikon tuennat, alapalkki, iskarit, ym.pienempää nippeliä. Joten ilman muuta kannattaa myydä 316 pois ja ostaa 325 kokonaisena. Yhteneväistä on oikeastaan vain raakakori ja vaihtoprosentit liikkuu varmasti 35%-45% välillä minimissäänkin. Jos/kun tekniikkavaihdokista haluaa nykyisin eroon, on lunastukseen ajaminen ainoa keino millä siitä saa edes 316:en rahan pois. Nykyisin tekniikka/korivaihdetut e36:set eivät ole enään kovinkaan haluttuja kaupantekokohteita kun orgkkiksiakin saa melko sopivasti. Unohda koko juttu.
-Jeff
Comment
-
Comment