Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 tekniikka....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [BMW]
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 700
    • Joensuu

    m50b25 tekniikka....

    Tartteis saada muutettuu e36 316->e36 325. Löytyykö tekniikoita miten helposti? Onko miten plug&play homma? Tuleeko halvemmaks hommata e36 ~91vm sedan 325, kun alkaa tekniikan vaihtoon? Tietty kaikki jarrut perät ja muut pitää vaihtaa mutta on näitä hommia enneki tehty. :wink:
    Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
    -----------------------------
    VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
    BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
    Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
    Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Samalla näissä menee helposti vaihtoon koko auton sähköjärjestelmä, jarrut , tuennat, jouset, perä, laatikko , kardaani, bensapumppu+linja, putkisto, tehostettu ohjaus, jarrutehosti/pääsylinteri, kiekkamittari, lämppärin kenno, syyläri, kaikki putket/letkut, koneen ja laatikon tuennat, alapalkki, iskarit, ym.pienempää nippeliä. Joten ilman muuta kannattaa myydä 316 pois ja ostaa 325 kokonaisena. Yhteneväistä on oikeastaan vain raakakori ja vaihtoprosentit liikkuu varmasti 35%-45% välillä minimissäänkin. Jos/kun tekniikkavaihdokista haluaa nykyisin eroon, on lunastukseen ajaminen ainoa keino millä siitä saa edes 316:en rahan pois. Nykyisin tekniikka/korivaihdetut e36:set eivät ole enään kovinkaan haluttuja kaupantekokohteita kun orgkkiksiakin saa melko sopivasti. Unohda koko juttu.

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      jos myyt ton 316:sen pois ja pistät hiukka rahaa lisää niin saat 325:n saksasta ja tulee loppujenlopuksi halvemmaks ja onpahan alkuperänen 325. jos autos on hyväkuntonen saat siitä jo ihan hyvät rahat ja tuo 325 tekniikka (täydellinen) jo maksaa muutaman tuhatta euroa + vaihtotyöt ja katsastus hommat kun tarvii tehä kanta-autotarkistus jo tossa kun muutos% menee >40% jos kunnolla tekee sen niin kun alkaa laskeen: sun autosta saatava raha + tekniikanvaihtoraha yms kustannukset = ei mitään järjen hiventä alkaa vaihtaan tekniikkaa, ja tulee halvemmaks hakee saksanmaalta aito 325
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • [BMW]
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 700
        • Joensuu

        #4
        Asia selvä, vähän samaa aattelinkin että ei välttämättä kannata alkaa tekniikan vaihtoon. Noihin saksasta tuotuihin e36 325 91-93 sedaneihin ei varmaan enää hirveitä veroja tule, jos sen sieltä jaksaisi hakea. No pitääpä vielä katella....
        Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
        -----------------------------
        VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
        BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
        Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
        Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

        Comment

        • oo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 326
          • Tampere

          #5
          .

          Mielipiteensä kullakin.....

          KÄDETTÖMÄT JA MUUT APINAT VAIHDATTAA TEKNIIKKANSA JOSSAIN VITUN KORJAAMOLLA! TOSI MIEHET OMASSA HIEKKA PIHASSA :P Eikä tuu maksaan ku asennus kaljat :wink:

          ei herneitä.

          joo ja sit tätä faktaa(eikä v@ttuilua)

          m50 b25 tekniikka setti istuu e30 koppaan kyllä ilman mitään hirveitä ongelmia ku valittee e34 kopasta puretun koneen--> öljypohjan sopivuus siis.. sähköjen kytkennässä pääsee myös aika pienellä ku ostaa täydellisenä johtosarjoineen koneen niin perjaatteessa johdotus menee: koneen maa, plussa, sit ne pyöreen liittimen johdot kohtuullisesti istuukin väri väriin periaatteella mut sähkö kaaviooo kannattaa käyttää apuna, eli sieltähän tulee mittaristolle signaali, heräte virrat ,etc.. niin ja jarru tehostin piti siirtää/asentaa vähän vinoon että imusarja mahtuu. ja koneen korvathan tosi mies hitsaa ite!
          leima poliittisista syistä kannattaa tosin tollainen tekniikka vaihtaa orkkis 320-325 e30 koppaan niin ei tuu stressiä prosenttien kans, mut kyllähän täälä näitä 316-->335 vehkeitäkin on pyöriny....
          että pataa keulille vaan! ei se oo sen isompi homma ku alkaa esim toimivaa turbo mottia rakentaan nk. tyhjästä :P
          191hv vapaasti hönkivää on kyllä hyvä setti e3kybään

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6731
            • PK-seutu

            #6
            Re: .

            Originally posted by oo
            Mielipiteensä kullakin.....

            KÄDETTÖMÄT JA MUUT APINAT VAIHDATTAA TEKNIIKKANSA JOSSAIN VITUN KORJAAMOLLA! TOSI MIEHET OMASSA HIEKKA PIHASSA :P Eikä tuu maksaan ku asennus kaljat :wink:

            ei herneitä.

            joo ja sit tätä faktaa(eikä v@ttuilua)

            m50 b25 tekniikka setti istuu e30 koppaan kyllä ilman mitään hirveitä ongelmia ku valittee e34 kopasta puretun koneen--> öljypohjan sopivuus siis.. sähköjen kytkennässä pääsee myös aika pienellä ku ostaa täydellisenä johtosarjoineen koneen niin perjaatteessa johdotus menee: koneen maa, plussa, sit ne pyöreen liittimen johdot kohtuullisesti istuukin väri väriin periaatteella mut sähkö kaaviooo kannattaa käyttää apuna, eli sieltähän tulee mittaristolle signaali, heräte virrat ,etc.. niin ja jarru tehostin piti siirtää/asentaa vähän vinoon että imusarja mahtuu. ja koneen korvathan tosi mies hitsaa ite!
            leima poliittisista syistä kannattaa tosin tollainen tekniikka vaihtaa orkkis 320-325 e30 koppaan niin ei tuu stressiä prosenttien kans, mut kyllähän täälä näitä 316-->335 vehkeitäkin on pyöriny....
            että pataa keulille vaan! ei se oo sen isompi homma ku alkaa esim toimivaa turbo mottia rakentaan nk. tyhjästä :P
            191hv vapaasti hönkivää on kyllä hyvä setti e3kybään
            Tais olla kuitenkin kyse e36 kopasta(?)
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • [BMW]
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 700
              • Joensuu

              #7
              Kyllä kyse oli e36 kopasta e36 koppaan.
              Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
              -----------------------------
              VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
              BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
              Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
              Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

              Comment

              • LASSI-S
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 4918
                • hattula/hämeenlinna.

                #8
                e30 m50b25 koneella onkin jo järkevä tekniikanvaihto, itseasiassa ainoa järkevä tv mitä kannattaa e30 koppaseen tehä, tietty m30b35 swapin lisäks mutta ei e36 koppaseen. siihen taas jos jotain vaihtaa niin V8 niin saa jotain eksoottisempaa
                E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                Comment

                • Jeff
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 202
                  • Mämmilä

                  #9
                  Originally posted by Hemi
                  Samalla näissä menee helposti vaihtoon koko auton sähköjärjestelmä, jarrut , tuennat, jouset, perä, laatikko , kardaani, bensapumppu+linja, putkisto, tehostettu ohjaus, jarrutehosti/pääsylinteri, kiekkamittari, lämppärin kenno, syyläri, kaikki putket/letkut, koneen ja laatikon tuennat, alapalkki, iskarit, ym.pienempää nippeliä. Joten ilman muuta kannattaa myydä 316 pois ja ostaa 325 kokonaisena. Yhteneväistä on oikeastaan vain raakakori ja vaihtoprosentit liikkuu varmasti 35%-45% välillä minimissäänkin. Jos/kun tekniikkavaihdokista haluaa nykyisin eroon, on lunastukseen ajaminen ainoa keino millä siitä saa edes 316:en rahan pois. Nykyisin tekniikka/korivaihdetut e36:set eivät ole enään kovinkaan haluttuja kaupantekokohteita kun orgkkiksiakin saa melko sopivasti. Unohda koko juttu.
                  Järkevintä on tietysti vaihtaa autoa, mutta silloin menettää rakentamisen ilon.

                  -Jeff

                  Comment

                  • oo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 326
                    • Tampere

                    #10
                    :(b) niinpä niin . yllättävää sinänsä joku(minä) ummarsin väääääärin..

                    joo ei sitten tosiaan pienintäkään järjen häivää vaihtaa 36 koppaseen 316 -->325.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎