Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62- 540iA-99 tärisee 1000-1500 rpm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    M62- 540iA-99 tärisee 1000-1500 rpm.

    Mikäköhän tuohon nyt tuli? Ei uusia vikakoodeja, kone toimii ihan hienosti yläkierroksilla ja tyhjäkäynnillä, mutta 1000-1500 rpm alueella tuntuu selvä tärinä. Helpoiten huomaa kun lähtee paikaltaan rauhallisesti liikkeelle, niin ikäänkuin koko auto värisisi. Värinän saa toistettua paikallaan hitaasti kierroksia nostamalla.

    Jos yksi puola olisi pimeänä/pätkisi, kai tuo osaisi vikakoodin toimittaa?
    ---
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Kyllä viallinen puola jäljen jättää, vaikka olisi hetkellinen toiminta häiriökin...
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • BMWSaloon
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 281

      #3
      siis onko niinkun resonointia...eli voisko koneenkumityyny olla valmis?? tai sitten pakoputki tai vaihelaatikko ottaa kiinne runkoon...vai tuleeko selvästi moottorinsivuäänenä?

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #4
        Pahenee vaan.. Paikallaan kaasulla kun nostaa kierrokset noin 1200 rpm, alkaa koko roska täristä ja kierrokset aaltoilee hieman ylös ja alas. Rauhallisessa kiihdytyksessä tuntuu kuin pari pyttyä olisi pois pelistä.

        Kaikki tulpat olivat samannäköisiä, aikalailla noettomia. Ne on vaihdettu noin 1000 km sitten.

        Livedataa tutkiessa vain kummankin puolen lambda-arvo pomppii tärinän aikana, mutta sehän pomppii ehjissäkin.
        ---

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Eihän ole imuvuotoja, mitä näyttää suuttimien livedata?
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #6
            Suuttimien (ruiskutusmäärän) korjaukset livedatalla ovat melko pieniä, ainoastaan kakkospytyn arvo on hieman koholla mutta senkin tulppa oli puhdas. Arvot liikkuvat 0-95 välillä. suurimman osan ollessa alle 40.

            Ikävä kyllä tuo korjaus on toiminnassa vain tyhjäkäynnillä, jolloin auto ei tärise. Heti kun kierrokset nousevat yli 1000 rpm, tärinä voimistuu kovasti. Tällöin livedatasta näkee etteivät korjausarvot ole käytössä enää.

            Puolan vika ei pitäisi näkyä testerissä! Siis jos puola toimii mutta huonosti, niin testeriin ei jää siitä vikakoodia näissä "vanhemmissa" 540:ssa. Korjatkaa jos olen väärässä.

            Kenelläkään myydä/lainata varmasti ehjää puolaa? Tai moottorinohjausyksikköä?
            ---

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎