EDIT: LÄMPÖJEN NOUSU JOHTUI VISKOSTA. SE OIKEA TÄHÄN KONEESEEN VARMASTI TOIMIVA ILMAAMISTAPA EI SELVIÄ VASTAUKSISTA.
Ilmaamisesta on jauhettu täällä useasti mutta itsellä jäi jotain vielä epäselväksi koska tarinat ei koske juuri tuota konetta.
Vaihdoin termostaatin koska lämmöt pysyivät viisarin verran keskitason alapuolella. Ilmasin autoa keula ylämäessä, lämmönsäätimet täysillä, puhallus täysillä, paisarin korkki auki ja puristellen letkuja. Välillä piti lisätä nestettä ja kaikki tuntui menevän nappiin.
Kaikki letkut olivat kuumia, syyläri kuuma ja sisälle tuli kuumaa. Ilmausruuvia en löytänyt joten oletin että ilma poistuu paisarin kautta. Kuva syylärista:
Luulin operaation olevan valmis kunnes toisena päivänä auto alkoi nostamaan lämpöjä käytyään paikallaan noin 10 minuuttia. jäähdyttimen tuuletin ei nosta kierroksia mutta ajossa olen välillä huomannut sen kierrosten nousemisen.
Ajossa kaikki tuntuu normaalilta, lämmöt nousee normaalista.
Autolla on ajettu 288 tkm ja vesipumpun vaihdosta ei ole ainakaan mainintaa huoltokirjassa tai kuiteissa.
Pitäisikö yrittää vielä ilmaamista? Alkoi nimittäin mietityttään että en ole autoa kovin monesti ennen termostaatin vaihtoa käyttänyt paikallaan noin pitkiä aikoja että voisiko vika olla jäähdyttimen tuulettimessa tai vesipumpussa.
Voisiko paisarin korkki olla jotenkin syyllinen? Paisuntasäiliön yläreunaan tulee kolme letkua joista numero yksitoista on maahan?
Toivottavasti löytyy joku joka on leikkinyt kyseisen koneen kanssa. Kiire olisi koska tämä lämpöjen nousu tapahtui nolosti katsastuksessa ja päästöt jäi mittaamatta joten katsastus keskeytettiin.
Ilmaamisesta on jauhettu täällä useasti mutta itsellä jäi jotain vielä epäselväksi koska tarinat ei koske juuri tuota konetta.
Vaihdoin termostaatin koska lämmöt pysyivät viisarin verran keskitason alapuolella. Ilmasin autoa keula ylämäessä, lämmönsäätimet täysillä, puhallus täysillä, paisarin korkki auki ja puristellen letkuja. Välillä piti lisätä nestettä ja kaikki tuntui menevän nappiin.
Kaikki letkut olivat kuumia, syyläri kuuma ja sisälle tuli kuumaa. Ilmausruuvia en löytänyt joten oletin että ilma poistuu paisarin kautta. Kuva syylärista:
Luulin operaation olevan valmis kunnes toisena päivänä auto alkoi nostamaan lämpöjä käytyään paikallaan noin 10 minuuttia. jäähdyttimen tuuletin ei nosta kierroksia mutta ajossa olen välillä huomannut sen kierrosten nousemisen.
Ajossa kaikki tuntuu normaalilta, lämmöt nousee normaalista.
Autolla on ajettu 288 tkm ja vesipumpun vaihdosta ei ole ainakaan mainintaa huoltokirjassa tai kuiteissa.
Pitäisikö yrittää vielä ilmaamista? Alkoi nimittäin mietityttään että en ole autoa kovin monesti ennen termostaatin vaihtoa käyttänyt paikallaan noin pitkiä aikoja että voisiko vika olla jäähdyttimen tuulettimessa tai vesipumpussa.
Voisiko paisarin korkki olla jotenkin syyllinen? Paisuntasäiliön yläreunaan tulee kolme letkua joista numero yksitoista on maahan?
Toivottavasti löytyy joku joka on leikkinyt kyseisen koneen kanssa. Kiire olisi koska tämä lämpöjen nousu tapahtui nolosti katsastuksessa ja päästöt jäi mittaamatta joten katsastus keskeytettiin.
Comment