Jatketaas tähän topikiin...eli termostaatti meni vaihtoon ja nyt pysyy tyhjäkäynnillä lämmöt juuri kello 12:ssa. Kuitenkin matka-ajossa tahtoo lämmöt olla karvan verran tuon keskitason alapuolella. Mitenköhän nuo lämmöt sais pysymään pidemmässäkin matka-ajossakin täysin keskellä? Mukava olisi saada kuntoon, kun tuntuu että lämmöt keskellä kulutus pienenee huomattavasti eikä ole havaittavissa nykimistä. Auto siis tällä s38b38:lla ja ongelma esiintyy vain >60km/h -nopeuksissa.
Jatketaas tähän topikiin...eli termostaatti meni vaihtoon ja nyt pysyy tyhjäkäynnillä lämmöt juuri kello 12:ssa. Kuitenkin matka-ajossa tahtoo lämmöt olla karvan verran tuon keskitason alapuolella. Mitenköhän nuo lämmöt sais pysymään pidemmässäkin matka-ajossakin täysin keskellä? Mukava olisi saada kuntoon, kun tuntuu että lämmöt keskellä kulutus pienenee huomattavasti eikä ole havaittavissa nykimistä. Auto siis tällä s38b38:lla ja ongelma esiintyy vain >60km/h -nopeuksissa.
Ymmärtääkseni lämpöjen tulee ollakin karvan verran keskikohdan viileämmällä puolella, itse asiassa myös tyhjäkäynnillä. Näin ainakin omalla kohdalla, sekä parissa mitä on tullut koeajettua. Itse en siis huolestuisi moisesta, mutta jos nykimistä esiintyy lämpöjen mukaan, tarvitaan lisätutkimuksia?
M5-boardilla on tainnut joskus esiintyä galluppiakin missä kohtaa lämpömittarin neula on, joten search sinnekin ja sitten toteamaan yksi "ongelma" korjatuksi
Ymmärtääkseni lämpöjen tulee ollakin karvan verran keskikohdan viileämmällä puolella, itse asiassa myös tyhjäkäynnillä. Näin ainakin omalla kohdalla, sekä parissa mitä on tullut koeajettua. Itse en siis huolestuisi moisesta, mutta jos nykimistä esiintyy lämpöjen mukaan, tarvitaan lisätutkimuksia?
M5-boardilla on tainnut joskus esiintyä galluppiakin missä kohtaa lämpömittarin neula on, joten search sinnekin ja sitten toteamaan yksi "ongelma" korjatuksi
Kiitos, tämä selvensi asiaa täytyykin tuota m5-boardia tutkailla
Oletkos kokeillut, jos pidät pikkuisen jalkaa kaasulla, esim tyhjäkäynti on 700rpm ja nostat sen kaasulla 900rpm niin pysyykö lämmöt kurissa. Tälläinen vika oli yhdessä entisessä autossa ja bemari tietysti. Autossa oli uusi syyläri, flekti toimi, termari ja vesipumppukin uusia. Neste ei vain jostain syystä kiertänyt tarpeeksi. Syytä ei asialle selvinnyt, mutta -20 keleillä ei keittänyt tyhjäkäynnillä... Mutta vaikka +30 helteessäkään ei keittänyt jos piti kaasulla tyhjäkäyntiä 900 paikkeilla.
Comment