Announcement

Collapse
No announcement yet.

nokka-akselin asentoanturi vaihtoon liittyvä kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3562
    • Nla

    #16
    jees kiitosta kaikille no nyt kunhan kone jäähtyy niin päästään näkemään että onnistutaanko vai mennäänkö taksilla kotiin

    Edit heitetäänpäs pientä väli kommettia eli melkein onnistuttiin melkein ei piuha saatiin nypättyä toisesta päästä kyllä irti ja sitten tuo letku myös mutta vanoksen solenoidiin sitten tössäsi operaatio. Tuon 32mm avaimen takia jota ei mistään löytynyt vaikka koko anopin varasto tutkittiin läpi. no motonettikin on jo kiinni (perkelevittusaatana) joten huomenna jatkuu hommat.

    hyväätässä on se että homma osataan suunnilleen joten tiedä vaikka jos huomenna kotopihassa omalla parkiksella vaihtaisi kelin salliessa. ja voisi samalla kuvia napata ja jonkni näkösen kuvallisen ohjeen väsätä
    Last edited by Spiddu; 12-05-2008, 21:19.
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #17
      Ainakaan minun 32 mm:n kiintoavaimesta ei mahtunut se silmukkapuoli menemään tuon solenoidin taakse, joten sillä leukapäällä joutui avaamaan. Varmaan onnistuu _hyvällä_ jakarillakin, mutta varoa vähän pitää joka tapauksessa koska tuossa potukassa on nuo "mutterin" kulmat pyöristetty jo valmiiksi ja palikka on alumiinia.

      Aivan sama irroittaa se imusarjan yläpuolinen muovikin kun se on kiinni 2 x 10 mm:n pultilla ja helpottaa solenoidin piuhan irroitusta sekä tiirailua nokan tunnistimen liittimeen imusarjan alla. Jonkun rätin jos laittaa valmiiksi öljylinjan ja solenoidin alle ennen irroitusta niin ei öljytipat valu hankaliin paikkoihin. Itse jouduin irrottelemaan tuota vanoksen öljylinjaa useammin joten hankin siihen uudet tiivistysprikat, tosin näköjään pysyy tiiviinä vanhoillakin vaikka parit kerrat irti käytetty. Ja vältetään ylimääräistä voimaa öljylinjan kiinnityksessä kun se pultti on ontto.
      Last edited by Kentsu; 13-05-2008, 09:56.
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • Spiddu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 3562
        • Nla

        #18
        no niin operaatio suoritettu tänään onnistuneesti. pari lyhyttä pätkää ajanut päivän mittaan ja viallisen anturin aiheuttama ongelma tuntuu olevan poissa eli auto köynnistyy ilman sahaamista. operaation sain tuhlattua about tunnin verran aikaa kun koiran kanssa samalla hääräsin. helpostihan se anturi sinne myös lopulta meni eivätkä öljyletku ja vanoksen solenoidi mitenkään piukassa ollut joten eipä niitä mitenkään voimalla kiinnikän tullut laitettua silleen sopivasti että pysyvt kuvia tuli napattua samalla joten katsoo jos tässä illemalla jonkun oppaan tapaisen kertomuksen nopeasti tekisi.
        BMW F30 330e 2017

        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎