Announcement

Collapse
No announcement yet.

m30b35 kestävyys turbotukseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BBBimmer
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 477
    • Nivala

    m30b35 kestävyys turbotukseen

    searchia pähkäilty useampaan kertaan ja oikein selviä vastauksia ei löytynyt, eli miten m30b35 kestää "vakiona" ahtoja? alakerran tasapainoitus, laakerointi, kannen parantelua + moottorinohjaus uusiksi ja minkälaisia tehoja tuolla voisi saada?

    vai kannattaisko suoraan vaihtaa veivit ja männät takoihin?
    ps.toivon mukaan jollekkin muulle apua jos aikoo m30 ahtaa
    Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
    Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
    Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


    ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,
  • Soiled
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3216
    • Mystinen Kuopio

    #2
    b35 en tiedä mutta b34 on ahdettuna veljellä. Vakio ruutalla+suuttimilla ei yli 0.3bar pysty sykkimään ja isommilla suuttimillakin raja tulee vastaan viimeistään 0.5bar tienoilla.
    Hyvällä moottorinohjauksella päästään +400hp tienoille vakiohiloilla ihan nätisti ilman, että alkaa paikat paukkumaan. Vakio kannentiivisteet ovat aika haperoja isommilla paineilla, mutta n. 1.0bar pitäisi pysyä sisällä, kunhan sopan saaminen on riittävää.
    Mystinen.Fi @ FB
    IG @tarmohanninen
    http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
    Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
    Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
    Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #3
      eikös täälläkin eräässä pelissä ollut 513hp takapyöriltä... täysin vakio m30b34 koneesta, missä ruiskua rukattu ja isommat suuttimet...
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #4
        Originally posted by jmp2002 View Post
        eikös täälläkin eräässä pelissä ollut 513hp takapyöriltä... täysin vakio m30b34 koneesta, missä ruiskua rukattu ja isommat suuttimet...
        Ja samassa koneessa tänä päivänä 597hv / 64x Nm @ 1.3bar.. edelleen vakiokuosissa.

        Perstuntumalta sanoisin et 400hv kuosissa tulee vielä kestävä ja hyvin toimiva peli. Moottorinohjaus ensimmäisenä kuntoon. Sitten sopivasti mitoitettu turbosarja.

        Comment

        • MarttiKK
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1638

          #5
          Onkos tuossa E24 635:ssa sama moottori? Remmiä vaan tässä mietin.

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4647
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by MarttiKK View Post
            Onkos tuossa E24 635:ssa sama moottori? Remmiä vaan tässä mietin.
            Taitaa nuo yllämainitut tehot olla otettu E34 / E32 matalapuristeisemmasta (9:1) vehkeestä. E28 / E24 koneissa 10:1 rutut jotka on hieman liikaa turbokäyttöön..

            Anyways, M30 kestää kyllä paljon, moottorinohjaukseen kannattaa sijoittaa
            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Tomppa80
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2088
              • Raahe

              #7
              Kaverini autossa on tuo matalapuriteinen 3.5L. 0.5 painetta ja hyvin on toiminut vakio hiluilla. Pensanpaineet on nostettu. Hyvin liikkuu e30 cabi.. Tehoja ei ole mitattu, mutta perstuntumalla n:250-300hv.
              Mercedes Benz E -07
              BMW 523i -96
              Volvo v70t5 -99
              Harley Davidson Electra Glide -00
              Solifer SM -75

              Comment

              • BBBimmer
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 477
                • Nivala

                #8
                lisää tyhmiä kysymyksiä. vm.91 ei vähäpäästöinen, katti löytyy. tarviiko tehdä vtt testiä vai riittääkö pelkkä teholappu ja päästöt vm.91 läpi?
                Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                Comment

                • PeteS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 2766
                  • Ylivieska

                  #9
                  Originally posted by BBBimmer View Post
                  lisää tyhmiä kysymyksiä. vm.91 ei vähäpäästöinen, katti löytyy. tarviiko tehdä vtt testiä vai riittääkö pelkkä teholappu ja päästöt vm.91 läpi?
                  Jos oon oikein käsittäny niin ei tarvi testiä.:think
                  Originally posted by EGoman
                  on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                  Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                  E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #10
                    Originally posted by BBBimmer View Post
                    lisää tyhmiä kysymyksiä. vm.91 ei vähäpäästöinen, katti löytyy. tarviiko tehdä vtt testiä vai riittääkö pelkkä teholappu ja päästöt vm.91 läpi?
                    Ei tarvii. Halutessasi voit vielä vaikka muutoskatsastaa katittomaksi tuon vehkeen.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by r.w. View Post
                      Ei tarvii. Halutessasi voit vielä vaikka muutoskatsastaa katittomaksi tuon vehkeen.
                      tuossa ei ole mitään järkiä, kun 87 uudemmissa jälkeenpäin turbotetuissa pitää olla katti ja tulee kummiskin merkintä..
                      mutta katti ei meenaa että vähäpäästöinen..
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • BmwPunisher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 7629
                        • Lemu

                        #12
                        Originally posted by Maza View Post
                        Ja samassa koneessa tänä päivänä 597hv / 64x Nm @ 1.3bar.. edelleen vakiokuosissa.

                        Perstuntumalta sanoisin et 400hv kuosissa tulee vielä kestävä ja hyvin toimiva peli. Moottorinohjaus ensimmäisenä kuntoon. Sitten sopivasti mitoitettu turbosarja.
                        mikä moottorinohjaus tässä sun padassa on?
                        E70 X5 30d

                        Comment

                        • BBBimmer
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 477
                          • Nivala

                          #13
                          noh mitäs te alan insinöörit/moottorin ohjaus qurut suosittelette ohjaukseksi? tatech vai kannattaako kokeilla megalla? joku muu? mikä on hyvin toimiva ja varmasti riittävä. hinta saa kiivetä max n.1600€ toimivana pakettina (pelkkä moottorin ohjaus laitteineen)
                          Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                          Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                          Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                          ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5727
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Originally posted by BmwPunisher View Post
                            mikä moottorinohjaus tässä sun padassa on?
                            eikös siinä... mega ole... ainakin ollut...
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • MarttiKK
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 1638

                              #15
                              Originally posted by BBBimmer View Post
                              noh mitäs te alan insinöörit/moottorin ohjaus qurut suosittelette ohjaukseksi? tatech vai kannattaako kokeilla megalla? joku muu? mikä on hyvin toimiva ja varmasti riittävä. hinta saa kiivetä max n.1600€ toimivana pakettina (pelkkä moottorin ohjaus laitteineen)
                              KMS omalla laajakaistalambdalla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎