No nyt kävi niin että leimamies tuumasi päästöjen olevan täysin persiillään. Palamattomia tulee ulos tuplat ja CO2 arvo näyttää 45-47 kun maksimit on 33. Tuosta Siemensin ruutasta tuskin saa säädeltyä mitään, joten hieman arvailuksi menee tämän kanssa. Mielestäni autosta kuuluu ajettaessa sisälle asti "siritystä" konehuoneesta, tätä tosin en saanut mitenkään havaittua pelti auki paikallaan kaasuttamalla, mikä voisi tietty viitata venttiileihin/kanteen yleensä jotenkin tuntuu että puhtiakin puuttuu tällä hetkellä mutta se voi toki olla pelkästään päässäkin Kaivataan kipeästi infoa hyvästä ( ehkä myös järkevän hintaisesta )bemarikorjaamosta Turun suunnalta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B25 päästöt
Collapse
X
-
Pielessä olevat arvot ilmeisesti ovat HC ja CO (CO2 ei ole noin suuri) ja luultavasti myös lambda-arvo.
Searchilla löytyy varmasti paljonkin asiaa, mutta:
-Vikamuistin luku
-Lambdatunnistimien toiminta (oskilloskooppi)
-Jos tunnistimia rikki -> uusi/uudet tilalle ja reipas koeajo jonka jälkeen pakokaasujen mittaus
-Jos tunnistimet kunnossa -> pakokaasujen mittaus ennen ja jälkeen kattien että tapahtuuko siellä mitään
Noista on hyvä lähteä liikkeelle.
Asiansa osaava korjaaja varmasti löytää syyn miksi kaasut pielessä.Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78
-
-
Olen samaa mieltä, että ihan ensimmäisenä vikakoodit luettamaan. Tällasissa päästöongelmissa ei kannata (näinkin uuden moottorin ollessa kyseessä) ensimmäisenä miettiä mekaanista vikaa moottorissa, vaan yleensähän vika on antureissa tms.
Omassa m52b28 moottorissa oli myös päästöjen kanssa ongelmia, mutta vika oli vaan liian kylmissä katalysaattoreissa. Katsastusmies lämmitti itse reilulla kaasuttelulla ~10min katteja, jollon arvot putos sallittuihin rajoihin.e46 325ci cabrio m-sport2
Ex: e46 320da touring -04
e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
e39 528ia -96
e34 525i -92
e30 320i touring -88
e36 328i coupe -97
e36 325i -91
Comment
-
-
Originally posted by leijo View PostUseasti katit jäähtyy siinä konttorilla odotellessa. kunnon lämmöt päälle ja uus mittaus ,jos ei vikakoodeja
- Tulpat vaihdettu, ei vaikutusta
- lambda testattu
- vikakoodit luettu, ei ilmoituksia
- korjaamon kaveri oli sitä mieltä että moottori ei käy niin tasaisesti kun pitäisi ( en tiedä mihin perustuu, ei merkkihuolto ), mutta itsekkin olen hieman samaa mieltä vaikka ensimmäinen bmw minkä omistan.
Voisiko olla kannessa/venttiileissä häikkää ? Mielestäni kun ajossa vedättää kakkosella kevyessä kiihdytyksessä yli 4krpm kuuluu "siritystä" moottorista, paikallaan tätä ei esiinny. Myös allakierroksilla vääntö on aika heikko, ainakin 328 mitä nyt voin esimerkkinä käyttää verraten olematon.
Comment
-
-
Originally posted by fatbastard View PostAlan epäillä samaa, auto nyt korjaamolla ja päästöistä ei ole vieläkään saanut kunnollista tulosta. Seuraavassa hieman päivityksiä tilanteeseen :
- Tulpat vaihdettu, ei vaikutusta
- lambda testattu
- vikakoodit luettu, ei ilmoituksia
- korjaamon kaveri oli sitä mieltä että moottori ei käy niin tasaisesti kun pitäisi ( en tiedä mihin perustuu, ei merkkihuolto ), mutta itsekkin olen hieman samaa mieltä vaikka ensimmäinen bmw minkä omistan.
Voisiko olla kannessa/venttiileissä häikkää ? Mielestäni kun ajossa vedättää kakkosella kevyessä kiihdytyksessä yli 4krpm kuuluu "siritystä" moottorista, paikallaan tätä ei esiinny. Myös allakierroksilla vääntö on aika heikko, ainakin 328 mitä nyt voin esimerkkinä käyttää verraten olematon.
katti rikki:thinke39 520ia-96
Comment
-
-
Originally posted by Will_E39 View Postkatti rikki:think
Comment
-
-
Originally posted by fatbastard View PostNo tätä epäilin itse alusta saakka, mutta sekä katsastusmies että korjaamo sanoivat ettei asia välttämättä ole näinkään , harmi kun ei saa nyt koko päästölappua tähän pastettua, se kun jäi korjaamolle auton kanssa ..... varmaan joku guru täällä pystyisi päättelemään pelkästään noista kohonneista arvoista mikä on pielessä.
ei muutakun lappu ruutuun niin saa arpoa uudelleen toisella kertaae39 520ia-96
Comment
-
-
Originally posted by MarQ83 View PostImuvuodot löytyy kun suihkuttelee esim bräkcleaniä sinne imusarja ympäristön liitoskohtiin. Jos moottori ryntää kun suihkuttelee esim tiivisteeseen niin silloin siinä kohdin saattaa olla imuvuoto ja tarkista samalla letkut sun muut että ovat kiinni.
Siis ongelmat ovat :
CO tyhjäkäynnillä noin 0.44-0.50 ( sallittu o.30 )
HC huitelee noin 220 tyhjällä ja kierroksilla.
happea noin 0.8 tyhjällä ja lambda 1.008
Comment
-
-
Originally posted by Will_E39 View Postkatti rikki:thinkOriginally posted by fatbastard View PostNo tätä epäilin itse alusta saakka, mutta sekä katsastusmies että korjaamo sanoivat ettei asia välttämättä ole näinkään , ...
Originally posted by -Tepe- View Post...Jos tunnistimet kunnossa -> pakokaasujen mittaus ennen ja jälkeen kattien että tapahtuuko siellä mitään...
Originally posted by fatbastard View PostCO tyhjäkäynnillä noin 0.44-0.50 ( sallittu o.30 )
HC huitelee noin 220 tyhjällä ja kierroksilla.
happea noin 0.8 tyhjällä ja lambda 1.008
Eli katin toimintaa itse tarkastelisin seuraavaksi, mutta vaikea tässä on mitään sanoa varmaksi.
Joskus pakokaasu-ongelmat on vaikeita löydettäviä, voin sanoa useamman vuoden kokemuksella.Last edited by -Tepe-; 24-05-2008, 22:45.Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78
Comment
-
Comment