Announcement

Collapse
No announcement yet.

325TDS hehkuongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomasTee
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 529
    • Kotka

325TDS hehkuongelma

Ei hehkuta lämpimänä ollenkaan, on kuulemma tyyppivika. Korjataanko niin, että otetaan anturista imusarjan alta piuha irti?
    Vai mitä tämä oikein on?
    BMW F15 X5 M50d -14
  • petteriu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1164
    • Pori

Ei kai sitä lämpinä tarvitse välttämättä hehkuttaa, joten taitaa olla pikemmin ominaisuus kuin vika.

Petteri
    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

Comment

• TuomasTee
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 529
      • Kotka

Varaosamaailman myyjä kysy, että onko mulla tommonen ongelma. Kun sanoin joo, se sano että sillä itellään oli sama juttu, joutu aina käynnistämään sen verran kauan, että hajotti startin muutaman kerran. Mutta en tiedä onko se mulla vaarallista kun lämpimänä käynnistettäessä pyöritys kestää noin 2 sekuntia? Mitä luulette? Muiden kokemuksia?
      BMW F15 X5 M50d -14

Comment

• kanala
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 169
        • Jämsä

Ei hehkuta mullakaan lämpimänä, eikä tietääkseni ole mikään vika.
        Kyllä se pari sekuntia pyörityttää ennenkun käynnistyy.
        Ei startin pitäis hajota kahden sekunnin käynnistämisestä. Jos tämä Varaosamaailman myyjä on joutunut tosissaan starttaamaan pitkään, niin vika vois olla vaikka ilmavuoto polttoainepuolella.

Comment

• JJP
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 151
          • Kuopio

hehku

Ite oo miettiny että ohittas sen anturin joka määrää milloin hehkutetaan ja milloin ei. Esim. mersut taitaa hehkuttaa aina jonkun aikaa. Mulla on myös sama vika tai ominaisuus että kylmänä kun hehkuttaa lähteekuin palmun alta ja sit ku kone lämmin niin pari sekuntia pyörittää ja sit räjähtää tulille.

Comment

• TuomasTee
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 529
            • Kotka

Mulla on just samalla tavalla. Hyvä kuulla että muillakin on tommosta.
            BMW F15 X5 M50d -14

Comment

• sivulti
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 151
              • Helsinki

Oon tahkonnu saman ongelman kans ja kyselly täältäkin, kiertäny nk. asiantuntijoiden luona (mulla on 525 TDS 12/95).
              Nyt voin kohtuu varmasti kertoa muille kiiselin omistajille (vaik en ymmärä moottori tekniikasta mitään) et sen ei kuulukkaan hehkuttaa muutaku sillon kun läpömittari on sinisellä.

Mulle vaihdettiin pata (kolarikärry saksast 171 tkm ja taitaa pitää kilsat paikkansa), sain perjantaina käyttöön ja kyl meinaa on eroo vanhaa niin maan kauhiast. Ny ei tartte ku näyttää virta avainta niin kone jo käy(siis lämpösenä!!!).

Vikaa en tosin vieläkään tiedä, et mist vaikeudet johtu. Pienen epäilyksen vois heittää polttoaine puolel (tankin pumppu, syöttöpumppu, suuttimet tai moottorin kuluneisuus, ite luulen et mun 176 tkm ajetusta oli hävinny ainakin satku pois, tää on tieteski kaaheeta arvailuu).

T:Timppa
              E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373

Comment

• nixu
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 55
                • Savo

En oo käynykkään nuin uuden diesel bemun kabiinissa...

Eihän 524 TD:kään halua käynnistyä vähän sopivasti haaleana kun oranssi hehkuvalokaan ei syty, mutta mootoori ei ole aivan lämmin ja koittaa heti käynnistää, mutta kun antaa vihreän "pyöritysvalon" palaa hetken niin jopa herää mielellään...
                Onkohan silloin jälkihehku käytössä kun vihreä valo palaa??
                524 TD -85
                RR -76 perille asti

Comment

• Zeims
                  Newbiemmer
                  • Feb 2005
                  • 25

sama homma mulla ettei käynnisty lämpimänä kun ei hehkuta..ominaisuus..

Comment

• zeizei
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 147
                    • Oulu

Hehkuttaa aina ja käynnistyy aina kohtuu nopeasti. Ei kuitenkaan niin nopeasti kuin tuo vanhempi bensakone. Starttaa maksimissaan sellaisen 1,5s. Saattaa olla erilainen tämän uudemman TDS-version moottorinohjaus.
                    BMW X3 -15
                    BMW 530D -08
                    BMW 320D -99
                    BMW 525TDSA Touring -98
                    BMW 318IS -90

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎