Varaosamaailman myyjä kysy, että onko mulla tommonen ongelma. Kun sanoin joo, se sano että sillä itellään oli sama juttu, joutu aina käynnistämään sen verran kauan, että hajotti startin muutaman kerran. Mutta en tiedä onko se mulla vaarallista kun lämpimänä käynnistettäessä pyöritys kestää noin 2 sekuntia? Mitä luulette? Muiden kokemuksia?
Ei hehkuta mullakaan lämpimänä, eikä tietääkseni ole mikään vika.
Kyllä se pari sekuntia pyörityttää ennenkun käynnistyy.
Ei startin pitäis hajota kahden sekunnin käynnistämisestä. Jos tämä Varaosamaailman myyjä on joutunut tosissaan starttaamaan pitkään, niin vika vois olla vaikka ilmavuoto polttoainepuolella.
Ite oo miettiny että ohittas sen anturin joka määrää milloin hehkutetaan ja milloin ei. Esim. mersut taitaa hehkuttaa aina jonkun aikaa. Mulla on myös sama vika tai ominaisuus että kylmänä kun hehkuttaa lähteekuin palmun alta ja sit ku kone lämmin niin pari sekuntia pyörittää ja sit räjähtää tulille.
Oon tahkonnu saman ongelman kans ja kyselly täältäkin, kiertäny nk. asiantuntijoiden luona (mulla on 525 TDS 12/95).
Nyt voin kohtuu varmasti kertoa muille kiiselin omistajille (vaik en ymmärä moottori tekniikasta mitään) et sen ei kuulukkaan hehkuttaa muutaku sillon kun läpömittari on sinisellä.
Mulle vaihdettiin pata (kolarikärry saksast 171 tkm ja taitaa pitää kilsat paikkansa), sain perjantaina käyttöön ja kyl meinaa on eroo vanhaa niin maan kauhiast. Ny ei tartte ku näyttää virta avainta niin kone jo käy(siis lämpösenä!!!).
Vikaa en tosin vieläkään tiedä, et mist vaikeudet johtu. Pienen epäilyksen vois heittää polttoaine puolel (tankin pumppu, syöttöpumppu, suuttimet tai moottorin kuluneisuus, ite luulen et mun 176 tkm ajetusta oli hävinny ainakin satku pois, tää on tieteski kaaheeta arvailuu).
En oo käynykkään nuin uuden diesel bemun kabiinissa...
Eihän 524 TD:kään halua käynnistyä vähän sopivasti haaleana kun oranssi hehkuvalokaan ei syty, mutta mootoori ei ole aivan lämmin ja koittaa heti käynnistää, mutta kun antaa vihreän "pyöritysvalon" palaa hetken niin jopa herää mielellään...
Onkohan silloin jälkihehku käytössä kun vihreä valo palaa??
Hehkuttaa aina ja käynnistyy aina kohtuu nopeasti. Ei kuitenkaan niin nopeasti kuin tuo vanhempi bensakone. Starttaa maksimissaan sellaisen 1,5s. Saattaa olla erilainen tämän uudemman TDS-version moottorinohjaus.
BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Comment