Monenlaisten käyntihäiröiden soppaan oma versioni...
M20B25:stä vaihdettiin juuri bensapumppu. Tämän jälkeen auto lähtee kyllä vaivoin pariksi sekunniksi käyntiin, jengaa 900-1000rpm, mutta sammahtaa sitten. Moottoria voi joillain kerroilla pitää käynnissä pumppaamalla kevyesti kaasua. Tasakaasulla sammahtaa.
Aiemmin tehtyä:
Motronicin vikakoodit nollattiin muutama päivä sitten, ja luettiin testerillä sitten uudestaan, ei vikoja. Bensapumpun relettä naksuteltiin, samoin tyhjäkäyntiluistin, joka on hiljattain puhdistettu aikaisempien käyntihäiriöiden takia. Ilmamäärämittari antoi myös lukemaa motronicille ok. Voi tietty olla että se on nyt hajonnut. Toimintaa ei vielä tänään selvitelty. Kaasuläpän asentotunnistin todettiin myös toimivaksi testerillä.
Pari päivää sitten koneesta vaihdettiin myös
-tulpat,
-pyörijä ja
-virranjakajan kansi.
Näiden jälkeen auto toimi mainiosti, startattua tuli muutaman kerran kylmänä ja kuumana, kunnes 100km myöhemmin ei enää startannut lainkaan. Tämän takia aloin b-pumppua vaihtamaan...
Mitä ehdottaisitte seuraavaksi kokeiltavan? Loppuu ideat...
edit: voisiko esim tukkoinen polttoainefiltteri tai yhtäkkiä hajonnut polttoainepaineentasain aiheuttaa näitä? Pitäisikö tehdä jonkinlaista ilmausta pumpun vaihdon jälkeen?
M20B25:stä vaihdettiin juuri bensapumppu. Tämän jälkeen auto lähtee kyllä vaivoin pariksi sekunniksi käyntiin, jengaa 900-1000rpm, mutta sammahtaa sitten. Moottoria voi joillain kerroilla pitää käynnissä pumppaamalla kevyesti kaasua. Tasakaasulla sammahtaa.
Aiemmin tehtyä:
Motronicin vikakoodit nollattiin muutama päivä sitten, ja luettiin testerillä sitten uudestaan, ei vikoja. Bensapumpun relettä naksuteltiin, samoin tyhjäkäyntiluistin, joka on hiljattain puhdistettu aikaisempien käyntihäiriöiden takia. Ilmamäärämittari antoi myös lukemaa motronicille ok. Voi tietty olla että se on nyt hajonnut. Toimintaa ei vielä tänään selvitelty. Kaasuläpän asentotunnistin todettiin myös toimivaksi testerillä.
Pari päivää sitten koneesta vaihdettiin myös
-tulpat,
-pyörijä ja
-virranjakajan kansi.
Näiden jälkeen auto toimi mainiosti, startattua tuli muutaman kerran kylmänä ja kuumana, kunnes 100km myöhemmin ei enää startannut lainkaan. Tämän takia aloin b-pumppua vaihtamaan...
Mitä ehdottaisitte seuraavaksi kokeiltavan? Loppuu ideat...
edit: voisiko esim tukkoinen polttoainefiltteri tai yhtäkkiä hajonnut polttoainepaineentasain aiheuttaa näitä? Pitäisikö tehdä jonkinlaista ilmausta pumpun vaihdon jälkeen?
Comment