M20B25 starttaa vaivoin muttei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grz
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 274
    • Helsinki

    #1

    M20B25 starttaa vaivoin muttei pysy käynnissä

    Monenlaisten käyntihäiröiden soppaan oma versioni...

    M20B25:stä vaihdettiin juuri bensapumppu. Tämän jälkeen auto lähtee kyllä vaivoin pariksi sekunniksi käyntiin, jengaa 900-1000rpm, mutta sammahtaa sitten. Moottoria voi joillain kerroilla pitää käynnissä pumppaamalla kevyesti kaasua. Tasakaasulla sammahtaa.

    Aiemmin tehtyä:

    Motronicin vikakoodit nollattiin muutama päivä sitten, ja luettiin testerillä sitten uudestaan, ei vikoja. Bensapumpun relettä naksuteltiin, samoin tyhjäkäyntiluistin, joka on hiljattain puhdistettu aikaisempien käyntihäiriöiden takia. Ilmamäärämittari antoi myös lukemaa motronicille ok. Voi tietty olla että se on nyt hajonnut. Toimintaa ei vielä tänään selvitelty. Kaasuläpän asentotunnistin todettiin myös toimivaksi testerillä.

    Pari päivää sitten koneesta vaihdettiin myös
    -tulpat,
    -pyörijä ja
    -virranjakajan kansi.
    Näiden jälkeen auto toimi mainiosti, startattua tuli muutaman kerran kylmänä ja kuumana, kunnes 100km myöhemmin ei enää startannut lainkaan. Tämän takia aloin b-pumppua vaihtamaan...

    Mitä ehdottaisitte seuraavaksi kokeiltavan? Loppuu ideat...

    edit: voisiko esim tukkoinen polttoainefiltteri tai yhtäkkiä hajonnut polttoainepaineentasain aiheuttaa näitä? Pitäisikö tehdä jonkinlaista ilmausta pumpun vaihdon jälkeen?
    Last edited by grz; 19-05-2008, 23:39. Reason: ideoita
    1990 325i M Technic II
    2016 420d Gran Coupe
    ex:2006 330d M Sport
    ex:2004 325i M Sport
  • cyco1
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 64
    • lohja

    #2
    miltä tulpat näyttää?

    antaaks kaikki kipinää?et jos sulla on puola vaikka hajonnut?tai sit jos sulla on suuttimia tukossa.sen voi helposti selvittää uusilla tulpilla.tiedäks,ruuvvaa tulpat kiinni ja starttaile muutamia kertoja jos se vähän jotaan räjäyttelee siellä palotilassa niinku pitäis,ni sit tulpat ei oo enää ihan uuden näköisiä.sit taas jos jotkut tulpat näyttää edelleen ihan uusilta ,niin niihin sylintereihin ei oo mennyt bensaa,eli sillon kyseiset suuttimet on tukossa.

    Comment

    • mattijus
      Bimmer Rookie
      • Jun 2003
      • 70

      #3
      Jos pumppu on tankissa, kuten omassa iS:ssäni, voi bensanpaineet karata tuon oranssinsävyisen palikan kautta:


      Vaihdoin omaan pirssiini pumpun, enkä saanut tuota palikkaa tiiviisti paikalleen. Oireet täsmäsivät kokemaasi. Korvasin tuon ongelmakohdan bensaletkun pätkällä.

      Kuva lainattu:

      Comment

      • grz
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 274
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by mattijus View Post
        Jos pumppu on tankissa, kuten omassa iS:ssäni, voi bensanpaineet karata tuon oranssinsävyisen palikan kautta:
        http://www.esatclear.ie/~bpurcell/fuelpump3.jpg

        Vaihdoin omaan pirssiini pumpun, enkä saanut tuota palikkaa tiiviisti paikalleen. Oireet täsmäsivät kokemaasi. Korvasin tuon ongelmakohdan bensaletkun pätkällä.

        Kuva lainattu:
        http://www.esatclear.ie/~bpurcell/
        Kuulostaisi että nyt ollaan oikealla suunnalla. Se töppylän tiiveys arvelluttikin. Pitää illalla askarrella...
        1990 325i M Technic II
        2016 420d Gran Coupe
        ex:2006 330d M Sport
        ex:2004 325i M Sport

        Comment

        • osilpi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 486
          • Espoo

          #5
          Mulla oli aikoinaan m20b20:ssä outoa käyntihäikkää lämpimänä, ja vika löytyi puolasta (erään korjaamon mukaan puola "oli ehjä").
          Helppo ainakin kokeilla.
          E34 525i 12v 1990
          Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

          ex-BMW:t
          E28 520iA 1983
          E28 520iA 1985

          Comment

          • Haukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1366
            • Valkeala

            #6
            Ja kannattaa se suodatin vaihtaa kun kerran on uusi pumppukin

            Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5728
              • Rovaniemi

              #7
              vr-anturi sökönä... helppo testata, kun lainaat joltakin anturia ja kokeilet onko vika siinä
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • grz
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 274
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by mattijus View Post
                Jos pumppu on tankissa, kuten omassa iS:ssäni, voi bensanpaineet karata tuon oranssinsävyisen palikan kautta:
                http://www.esatclear.ie/~bpurcell/fuelpump3.jpg

                Vaihdoin omaan pirssiini pumpun, enkä saanut tuota palikkaa tiiviisti paikalleen. Oireet täsmäsivät kokemaasi. Korvasin tuon ongelmakohdan bensaletkun pätkällä.

                Kuva lainattu:
                http://www.esatclear.ie/~bpurcell/
                Jep. Ei ollut tarpeeksi tiivis. Letkutuning tehtiin ja nyt toimii kuin junan vessa. Kiitoksia!

                Ja kannattaa se suodatin vaihtaa kun kerran on uusi pumppukin
                Näin on, suodatin on jo hankittu.
                1990 325i M Technic II
                2016 420d Gran Coupe
                ex:2006 330d M Sport
                ex:2004 325i M Sport

                Comment

                Working...
                X