Announcement

Collapse
No announcement yet.

Startti hajos :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    Startti hajos :(

    Oireilu lähti penkityksen jälkeen kun ennakkoa laitettiin sopivasti. No sillonhan varsinkin koneen ollessa lämmin oli starttaaminen aika nihkeetä.
    No se paheni ja paheni. Ei sitten enää jaksanut pyörittää kunnolla ja tänään ei ollenkaan. Joko se sanoo Klik tai ei sano mitään. Ja pienen solenoidin hakkauksen jälkeen vähän yrittää pyörittää. Elikkäs mikä palo?
    Toistat ja kahta akkua samaan aikaan on kokeiltu. Kone saa maita kunnolla ja startille tulevassa kaapelissa on täys akkujännite

    Mulla on tossa 316:sen startti. Näyttäs olevan samanlainen? Sopiiko tonne? Noita on saanu 316-325 1.1Kw:n ja 1.4Kw:n startteja. Eli sekasin kaikissa. Eli tehon puolesta toi käy. Mutta sopiiko?
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    noh. sehän selviää kokeilemalla.. itselläni oli aikoinaan fordin ruoskassa sama vika, v*ttu että sai hävetä silmät päästä joka päivä :oops:
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • mika.h
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 799
      • haukipudas

      #3
      jos se ei passaa nii korjaa se vanha. varmaan pelaa ku paat uudet hiilet ja puslat.


      Comment

      • kuuskolviis
        Newbiemmer
        • Sep 2004
        • 6
        • happyvalley

        #4
        vaihdas puslat siihen! Jos on oikein kuluneet niin voi olla että on ottanut ankkuri kiinni kenttään...

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Mutta eikös M10:ssä ole erilainen hammastus tuossa starttikehällä kuin M20:ssä. Tällä perusteella M10:n startti ei ainakaan mene heittämällä tuohon M20-mosaan.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #6
            No piti se eilen jos irrottaa mutta tuli remonttikaljaa otettuu sen verran ettei irrottamisesta mitään tullu :juo
            Mut pitää kattoo se ratas
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • Masinol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 988
              • "Turku"

              #7
              Originally posted by T3
              Mutta eikös M10:ssä ole erilainen hammastus tuossa starttikehällä kuin M20:ssä. Tällä perusteella M10:n startti ei ainakaan mene heittämällä tuohon M20-mosaan.

              Joo itsekin muistelisin että M10 startti huomattavasti suurempi ulkomitoiltaan kuin M20 vastaava :roll: Ja ETK:kin taitaa olla sitä mieltä ettei M10ja M20 startit sovi keskenään.
              Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

              Comment

              • m-power
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 731
                • TAMPERE

                #8
                erilainen hammastus.... vertaa keskenään kun otat rikkinäisen irti
                sitä saa mitä tilaa

                http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                R.I.P. 327i
                R.I.P. 535i
                audi a6 2.7 t

                Comment

                • wj
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 3253
                  • Järvenpää

                  #9
                  Parhaillaan puran sitä. Mut on niin saatanan vitumainen perkele irrottaa.
                  Ja sit rupes sataakkin viel

                  Mut näyttäs kaikin puolin sopivan sinne. Kaikki kiinnitykset sopii ja ainakin m20b27 vauhtipyörän ratastukseen toi sopii. Kato mulla on toi b23 motti tossa tallissa niin pääs siihen vertaa kiinnityksiä
                  - 2006 Mustang cabriolet
                  - Sleekcraft Enforcer 28'

                  Comment

                  • wj
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 3253
                    • Järvenpää

                    #10
                    Paskan marjat!
                    On se ratas elillainen. Onkos toi muuten vaihettavissa?


                    Molemmissa kuvissa vasemmalla m20 ja oikeella m10

                    Tota perässä olevaan kiinnitystä ja ratasta lukuunottamatta noi on samanlaiset
                    - 2006 Mustang cabriolet
                    - Sleekcraft Enforcer 28'

                    Comment

                    • m-power
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 731
                      • TAMPERE

                      #11
                      kyl kai sen pystyy vaihtaan jos kerta runko ym on samanlaisia
                      sitä saa mitä tilaa

                      http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                      R.I.P. 327i
                      R.I.P. 535i
                      audi a6 2.7 t

                      Comment

                      • mika.h
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 799
                        • haukipudas

                        #12
                        voi sen vaihtaa jos vaan akselit on saman vahvuisia. pitää lyödä ekka siittä akselilta sellane lukitin sopivalla holkilla pois(ankkuriin päin) ja sit se lukkorikka irti mikä siel sisällä on.kasaan se menee ku väännätät sillä pendixillä sitä lukitinta paikalleen päin (ulosvetäjällä)ja lyöt meisselillä tai vastaavalla sitä lukkorikkaa paikalleen.


                        Comment

                        • wj
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 3253
                          • Järvenpää

                          #13
                          Noniin modaus tehty
                          Vaati kyllä muutaman kaljan
                          Ja vikakin selvisi. Kuva kertoo sen
                          Kuva
                          - 2006 Mustang cabriolet
                          - Sleekcraft Enforcer 28'

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎