Miten/milloin tuon puhaltimen pitäisi toimia 6-koneessa ja miten voisi testata onko visko kunnossa vai ei? Netistä kyllä löytyy ohjeita, mutta yleensä ne kumoaa toisensa...
Miten kuuma moottori, tai ilma jäähdyttimen luona, pitäisi olla ennen kuin visko ottaa kiinni? Onko tuo katsottavissa jäähdytysnesteen lämpötilasta vai pitäisikö mitata ilman lämpötilaa puhaltimen luona?
Jos konepelti on auki, pitäisikö tuon silti ottaa kunnolla kiinni tai muuttaa kierroksia? Onko siinä myös eri nopeuksia vai pelkästään täysin kiinni/vapaasti pyörivä? Entä jos autolla ajaa taajamassa +20c lämpötilassa ja sammuttaa moottorin, niin pitäisikö viskopuhaltimen olla miten jäykästi pyörivä jos sitä yrittää kädellä pyörittää? Entä silloin kun moottori on täysin kylmä aamulla?
(Muutin otsikkoa koska täysin sama visko on näköjään aika monessa moottorissa tuon M52TU:n lisäksi)
Miten kuuma moottori, tai ilma jäähdyttimen luona, pitäisi olla ennen kuin visko ottaa kiinni? Onko tuo katsottavissa jäähdytysnesteen lämpötilasta vai pitäisikö mitata ilman lämpötilaa puhaltimen luona?
Jos konepelti on auki, pitäisikö tuon silti ottaa kunnolla kiinni tai muuttaa kierroksia? Onko siinä myös eri nopeuksia vai pelkästään täysin kiinni/vapaasti pyörivä? Entä jos autolla ajaa taajamassa +20c lämpötilassa ja sammuttaa moottorin, niin pitäisikö viskopuhaltimen olla miten jäykästi pyörivä jos sitä yrittää kädellä pyörittää? Entä silloin kun moottori on täysin kylmä aamulla?
(Muutin otsikkoa koska täysin sama visko on näköjään aika monessa moottorissa tuon M52TU:n lisäksi)
Comment