Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä T-haaroja ja muutospaloja millisille kierteille (öljynpaineanturi * 2)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    Mistä T-haaroja ja muutospaloja millisille kierteille (öljynpaineanturi * 2)?

    Eli pitäisi kannen päässä olevalle mittariston öljynpaineanturille saada seuraksi aftermarket öljynpainekello, joten tarttisi T-liittimiä jne. Mistäs noita saisi millisillä kierteillä, putkiliikkeestä löytyy vaan tuumakierteillä olevia.
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more
  • jeemu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1844
    • 67700

    #2
    Originally posted by Jonsku View Post
    Eli pitäisi kannen päässä olevalle mittariston öljynpaineanturille saada seuraksi aftermarket öljynpainekello, joten tarttisi T-liittimiä jne. Mistäs noita saisi millisillä kierteillä, putkiliikkeestä löytyy vaan tuumakierteillä olevia.
    Onko kannessa m12 vai m10 kierre?
    B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4647
      • Tuusula

      #3
      M12x1,5 kannessa, aftermarket öljynpainekellossa on sit 3 vaihtoehtoista kierrettä joista yksikään ei ole tuo ed. mainittu.
      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • jeemu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1844
        • 67700

        #4
        Originally posted by Jonsku View Post
        M12x1,5 kannessa, aftermarket öljynpainekellossa on sit 3 vaihtoehtoista kierrettä joista yksikään ei ole tuo ed. mainittu.
        Ite yleensä lähtenyt letkulla jossa banjot päissä, toiseen päähän alumiini tangosta pätkä mihin sitten porailee, tekee mieleiset kierteet. Voin kyllä töissä vilkaasta miten tuon sais jollain t-haaralla viisaiten tehtyä.

        Ejit: Tuossa pari kuvaa tuosta tukista

        Last edited by jeemu; 12-06-2008, 22:48.
        B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

        Comment

        • -Tate-
          Moderator
          • Jan 2004
          • 3210
          • Nurmijärvi

          #5
          Moposport, Autoracing, Motonet (Vantaalla ainakin jotain), Hiflexistä ja Hydromarketista kannattaa myös kysyä.
          I Believed I Would Die.

          Comment

          • Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • EFNU

            #6
            Biltema.
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

            Comment

            • Erska
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 439
              • Tuusula

              #7
              taitanee hydrauliikkaliikkeissä olla kamat joissainmäärin tuumakoolla, mutta millikierremuuntimia saa sieltä...
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

              Nyt: VOLVO S60 D5 -03

              EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

              Comment

              • Erich
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 783
                • Hämeenkyrö

                #8
                Originally posted by Jonsku View Post
                M12x1,5 kannessa, aftermarket öljynpainekellossa on sit 3 vaihtoehtoista kierrettä joista yksikään ei ole tuo ed. mainittu.
                Miksi et laittaisi mekaanista mittaria? Kanteen pikamittausliitin, joita saa M12 kierteellä, siitä vakio M16*2 mittariletku sisälle ja mittari paikalleen. Kaikki ryjät saa hydrauliikkaa kauppaavista liikkeistä.

                Jos täytyy käyttää sähköistä muunnosta välissä niin tilankäyttö ratkaissee? Paljonko siellä on tilaa? Jos on pula tilasta niin letkulla etäämmäs, niinkuin jo ehdotettiin.

                M14*1.5 kelloja taitaa saada aika helposti? Epäilisin, että tuolle ainakin saa enintään parilla nipalla supistuksen M12 jenkalle. Jos täytyy muuntaa tuumaiselle niin tasotiivisteisellä perusliittimellä liikkeelle ja tarvittava määrä ärrästä jai jic:kistä sälää väliin (yleisimmät). Tosin noista hydrauliikan vakioromuista tulee äkkiä pirun pitkiä hässäköitä, jolloin autotarvikeliikkeistä saatavat vähemmän vakiot messinkinipat ja muunnoskappaleet ovat käteviä. Ja tarviiko niiden nyt 300 bar speksillä olla...

                Onko sulla jo joku kello hommattuna? Miksi haluat haaran? Eikö kellossa ole minimipaineelle kärkiä, aika monesti niissä on?
                6 - E24 635
                7 - E38 740
                8 - E31 850

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4647
                  • Tuusula

                  #9
                  No sieltähän tuli pitkä letkautus

                  Täytyy tuo nykyinen kello säilyttää kun on mittari keskikonsolissa. Alunperin tuo oli öljynsuodatinjalassa mutta nyt kun tuli öljynjäähdytin, piti painekello siirtää kannessa olevan, mittariston öljynpaineanturin, rinnalle. Tilaa on aikalailla hyvin, ei kyllä viittisi kauhean isoa häsmäkkää tehdä mutta pitääpä lähteä hydrauliikka / autotarvikeliikkeistä / motone / biltema - linjoilta kyselemään
                  ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎