Announcement

Collapse
No announcement yet.

venttiilien kans ongelmia???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turhis
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 2

    venttiilien kans ongelmia???

    eli ongelma olis tämmönen: että mitäs seuraavaksi kun en pääse viheliäisestä "säklätys" äänestä eroon edes venttiilit säätämällä...eli nyt ideoita että saan äänen pois :think
  • gremu
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 861
    • Mankkaa

    #2
    Minkäslainen moottorihärveli kyseessä:think
    kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
    RIP
    vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
    ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
    _______________________________________
    Team BTCF-World Of Pirates
    sigpic

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      #3
      Ilmeisesti m10 tai m20?
      Luulisin, että hiljenee kun käytät kannen ja venttiilit pois.
      Sitten rälläköit venttiilien lukitukset lyhyemmäksi. Jotta ne kiinnittyy tiukasti venttiilin lukko uraan.
      Tosin on muitakin vaihtoehtoja mutta tuo mielestäni yleisin.

      Comment

      • metanolman83
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 249
        • itä suomi

        #4
        niin ja eihän vaan vahingossakaan ole suuttimet jotka "säksättää"?moni on luullut suuttimien äänen johtuvan venttiileistä... mutta uskon kyllä jos sanot että venttiilit säksättää kun ei taida olla mikään harvinainen vika..

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7045
          • Forssa

          #5
          Jos kyseessä M20-kone niin ne on tehty/tarkoitettu nakuttamaan niin perkeleesti. Ihan normaalia siis...

          By the way, mitä luntti tarkoitti lukituksien lyhentämisellä? Ei oikein lohjennut... :think Omalle kohdallekin vinkit olisi paikallaan. Koneena tietenkin se M20B20. Kaikki säätörullat vaihdettu, jotenkin kuulostaa että alkoi säklättää vaan entistä kovemmin. Nokassa ei näkynyt mitään kulumaa, nostajan vaihdoin (meni poikki) eikä siinäkään mitään suuremmin mainittavaa kulumaa ollut niin en usko muissakaan suuria kulumia olevan...
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16421
            • Asikkala

            #6
            Luntti tark. että lukkokiilat irti venttiilinvarsista ja hioo niistä reunoista niin että kiilojen puolikkaat ei pääse nojamaan toisiinsa vaan todellakin jousen lautanen painaa ne kiilat venttiilinvarren uria eikä toisiaan vasten. Tämän näkee siitä että paikallaan ollessaan ko. puolikkaiden välissä on selvä rako eikä "oliskohan siinä rakoa" Hommaahan tuossa on ja voi olla kaukaa haettua koko juttu että tuo on äänen syy mutta helppo tarkistaa kun ottaa venakopan pois.

            Tätäkö luntti tarkoitit ?

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7045
              • Forssa

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Luntti tark. että lukkokiilat irti venttiilinvarsista ja hioo niistä reunoista niin että kiilojen puolikkaat ei pääse nojamaan toisiinsa vaan todellakin jousen lautanen painaa ne kiilat venttiilinvarren uria eikä toisiaan vasten. Tämän näkee siitä että paikallaan ollessaan ko. puolikkaiden välissä on selvä rako eikä "oliskohan siinä rakoa" Hommaahan tuossa on ja voi olla kaukaa haettua koko juttu että tuo on äänen syy mutta helppo tarkistaa kun ottaa venakopan pois.

              Tätäkö luntti tarkoitit ?
              No tuota varten täytyisi ottaa kansi irti ja siihen hommaan en vielä ryhdy. Antaa sitten nakuttaa vaan...
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • Jylppy--
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 476
                • MME/JKL

                #8
                Ei tarvitse Otat vanhasta tulpasta sisuskalutpois ja hitsaat päähän paineilmaliittimen ja laitat letkun kiinni niin paine pitää ventiilit yläällä ilman jousia ja lukkoja
                e30 318iS"UFE"
                e30 327 TIC "AVO"
                e30 325i "AVO"

                -MME connection-
                -Btcf absolutistit team-

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16421
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by |foder| View Post
                  No tuota varten täytyisi ottaa kansi irti ja siihen hommaan en vielä ryhdy. Antaa sitten nakuttaa vaan...
                  Hommaahan tuossa on ja voi olla kaukaa haettua koko juttu että tuo on äänen syy mutta helppo tarkistaa kun ottaa venakopan pois.

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #10
                    Eikös tarkoitus ole että venttiili pääsee pyörimään ohjaimessaan? Kun menee hiomaan niitä kartiokiiloja niin silloinhan se pyöriminen loppuu. Onkos tästä jotain haittaa?
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7045
                      • Forssa

                      #11
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Hommaahan tuossa on ja voi olla kaukaa haettua koko juttu että tuo on äänen syy mutta helppo tarkistaa kun ottaa venakopan pois.
                      Mitä varten venakoppa pois? Mitä mun sieltä pitäsi katsella...?

                      Ja tohon tulpan ja paineilma virityksiin että en ala tekemään. Onnistun kuitenkin sen venttiilin sinne sisälle tiputtamaan...

                      Ottaahan tuo saatanallisen kova naputus päähän mutta väännetään reteoita lujemmalle... Eikä tämä naputus ole edes pahimmista ongelmista koko biimerissä...
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16421
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by JJT View Post
                        Eikös tarkoitus ole että venttiili pääsee pyörimään ohjaimessaan? Kun menee hiomaan niitä kartiokiiloja niin silloinhan se pyöriminen loppuu. Onkos tästä jotain haittaa?
                        Keinuvipukoneessa ei venttiili pyöri ja sellaisessa missä nokka-akseli on nostajien päällä (esim. m50) nokka ei ole täysin nostajan keskilinjalla vaan aavistuksen sivussa jolloin nostaja pyörähtää hieman joka kerta kun nokka painaa sitä. Tällä vältetään nostajan kuluminen yhdestä kohtaa, sama systeemi on myös ohv-koneissa, esim. toyota 2t ja k-moottorit ja vanhat jenkki-v8 myllyt.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16421
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by |foder| View Post
                          Mitä varten venakoppa pois? Mitä mun sieltä pitäsi katsella...?
                          Juurikin niitä lukkokiilojen rakoja...

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7045
                            • Forssa

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Juurikin niitä lukkokiilojen rakoja...
                            Jaaa, no turhaan niitä katselen kun en nyt ala kantta "huvikseen" irroittelemaan...
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • leppala
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 190
                              • järvenpää

                              #15
                              Originally posted by Jylppy-- View Post
                              Ei tarvitse Otat vanhasta tulpasta sisuskalutpois ja hitsaat päähän paineilmaliittimen ja laitat letkun kiinni niin paine pitää ventiilit yläällä ilman jousia ja lukkoja
                              Tai narua tulpan reiästä sisälle ja mäntä ylös.
                              Lisäksi vielä lukitsee kampuran, niin ei varmana tipahda vena karkuun.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎