Jotkut on varmaa näitä väsänny, polttelis itseänikin mut kuinka hankala saada leimalle? Auto E36 ei vähäpäästönen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M40 Turbo?
Collapse
X
-
Eihän niitä vaikea ole saada leimalle kun selvittää etukäteen mitä täytyy vaihtaa. Ainakin eteen 325i jarrut ja taakse levyjarrut. En tiedä kuinka paljon E36 M40 tekniikka eroaa E30 M40 tekniikasta, mutta E30 joutuu vielä vaihtamaan isommat tolpat eteen niin saa 325i jarrut siihen. Ja tietysti tehonmittauksen vaatii muutoskatsastusta varten. Katalysaattori taitaa olla pakollinen lisä että saa päästöistä läpi.
-
-
Originally posted by Jem77 View PostJotkut on varmaa näitä väsänny, polttelis itseänikin mut kuinka hankala saada leimalle? Auto E36 ei vähäpäästönen.
Comment
-
-
Originally posted by BME316 View PostEihän niitä vaikea ole saada leimalle kun selvittää etukäteen mitä täytyy vaihtaa. Ainakin eteen 325i jarrut ja taakse levyjarrut. En tiedä kuinka paljon E36 M40 tekniikka eroaa E30 M40 tekniikasta, mutta E30 joutuu vielä vaihtamaan isommat tolpat eteen niin saa 325i jarrut siihen. Ja tietysti tehonmittauksen vaatii muutoskatsastusta varten. Katalysaattori taitaa olla pakollinen lisä että saa päästöistä läpi.
Jarrut tehojen mukaan. Jos 318i tehoja ei ylitetä, niin 318i jarrut riittää. Jos menee yhdenkin hepan yli, niin 320i jarrut. Jos menee hepat yli 320i tehojen, niin 323i/325i jarrut (en jaksa nyt selvittää onko noissa eroja, pointti kuitenkin meni varmaan perille).
Onko topikin aloittaja varma, ettei auto ole vähäpäästöinen? Nykyisissä rekisteriotteissa kun siitä ei ole mainintaa --> käytävä konttorilla otteen kanssa varmistamassa koneelta päästöluokitus. Jos tosiaan on ei-vähäpäästöinen niin katsastusjutut on peruskauraa, katti putkeen ja katsastukseen mukaan ETK:sta luettelot alustojen, jarrujen yms eroavaisuuksista sekä teholaput.
Leimaamista suurempi juttu on mielestäni
1) toimivan koneen rakentaminen (huonokuntoista ei kannata virittää)
2) toimivan turbokoneen rakentaminen. Turbotusprojekteja tällä forumillakin riittää, puhumattakaan Googlella löytyvistä muiden merkkien jälkiturbotuksista. M40 on rakenteellisesti ihan peruskone, ei ihmeellisiä jippoja sen suhteen. Jos tehoa on tarkoitus ottaa enemmänkin, niin tietysti vaatii vähintään ne kunnon männät + kansipahvi + moottorinohjauksen oheishilppeineen.
ps. E30 325i jarrut käy ihan hyvin siihen pikkutolppaan, tuollainen kokoonpano on jo tehdastekoisena 320i:ssä. Katsastusteknisistä syistä ne isot tolpat ja iskarit vaihdetaan.Last edited by muuris; 10-09-2008, 21:30.
Comment
-
Comment